Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildis kyllä se vauvvamassu sieltä alkaa näkyä jo ;)

Tytsy täälläkin iha hirvee pesänrskennusvietti päällä ja tekis mieli kaikkee tehä ennen ku pieni tulee :)

Suvituulia meillä on kaksio niin ois tarkotus makkariin vaihtaa sänky semmoseen jossa on säilytystilaa samassa (ikeasta varmaan), niin mahtuu pienen pinnasänky tänne ja hoitopöytä. Keittokomero on nyt tarkotus rempata viikon päästä ja olkkari järjestellä silleen uusiks että mahtuis sinne pieni ruokapöytä. Ja kaikkee muutakin pientä järjestelyä ois vielä tiedossa :) niin ja tottakai pienelle pitää hankkia se pinnasänky, turvakaukalo, rattaat jne jne.. :D välillä ihan jännittää että tajuaako ees ostaa kaiken tarvittavan pientä varten :O
Mekin ajateltiin ootella että rakenneultra ois ohi ja sit vasta aletaan kunnolla panostaa hankintoihin, rakenneultra ois vasta 10.8!

Täällä on myös iskenyt tuo pesänrakennus oikein urakalla. Makkarin sisustusta on väännetty mielessä ja paperilla moneen kertaan kun kaikkea uutta on tulossa pinnasängystä hoitopöytään ja uuteen lipastoon. Tosi jännittävää ja ihanaa se kyllä on :happy:

Oon samaa mieltä tuosta turvakaukalosta että uutena se on hyvä hankkia tai läheisiltä käytettynä niin varmasti tietää sen olevan kolaroimaton ja ettei ole ottanut muita kolhuja. Me oltais saatu vanhempien tutuilta lainaksi mutta päädyttiin tilaamaan ihan oma jos kuitenkin olisi se toinenkin vaaveli jonain päivänä tulossa :)

En ookkaan ana käynyt täällä pitkään aikaa..

Rakenneultra häämöttää se ois 3.8 ja silloin on rv 20+5

Täälläkin on myös pesänrakennusvietti tullut, täytyy lähetä hakemaan pinnasänky Nummelasta ja vauvan tarvikkeita sitten kun on rakenneultrassa käyty.
En ole vielä vauvalle mitään ostanut lahjaksi saatiin ihanat tossut kaverilta joka kävi new Yorkissa. Ja hoitolaukun ostin netistä joka oli niin ihana sellainen musta valkoinen :)

Masu jo näkyy jonkun verran ;) <3

Vaimomamma rv 17+4

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    354.2 KB · Katsottu: 57
Huh täällä ollu kans melkonen päivä! Aamupäivästä kun mökiltä kotiuduttiin ni iloksemme huomattiin, että meiän sonninjärkäleet oli sit päättäny mennä aituudesta läpi lehmien ja pikkuvasikoiden aituuseen ja siellä sit vetivät tinkiä ja porukalla lehmäpoloisten ja vasikoiden selkään hyppivät. No siinähän emännältä väisty itsesuojeluvaisto täysin ku miehen kans lähdettiin sonneja ajamaa omaan aitaukseen. Ja nää ei oo sit mitään ihan pikkukavereita (elopaino 500-1000kg) ni oli varmaan näky kun siellä aurauskepin kanssa paha pystyssä niitä huidoin ja paimensin :D voi jeesus..no loppu hyvin kaikki hyvin sit viimein kun saatiin vähän naapureitakin kaveriks paimentamaan :) mut oikeesti pitäs kyllä tässä tilassa pysyä pois noitten sonnien jaloista, mutta minkäs sitä hätätapauksessa mahdat!

Muuten täällä masu ottanut ihan muutamassa päivässä kunnon kasvupyrähdyksen ja on nyt ihan selkee vauvamaha. Kunnon kasvukivut oli kans tuossa pari päivää sitte samalla kun otti kasvuspurtin.

Illalla rumban rauhotuttua pyörähdin mun vanhemmilla hakemassa laatikollisen vauvanvaatteita, joita nyt pääsen sit pesemään ja lajittelemaan pikkuhiljaa :)

Täälläkin vessaa rempattu ja nyt jo mielessä siintää esikon vaatekaappien vaihto isompiin. Tässä lukiessa vasta tajusin, et pesän rakennustahan se :D

Vaunuja ja turvakaukaloa lukuun ottamatta kaikki tavarat jo kakkosen jäljiltä esillä. Ehkä sängyn petaamisen jätän kuitenkin tuonne joulusiivouksen yhteyteen ;)

Volkkarin golf (farmari) ja ei hajua miten tullaan siihen joulukuussa mahtumaan :nailbiting: takakontti ja edessä istuvilla tilaa hyvin, mutta takapenkillä tulee tiukkaa tekemään istuimilla :/ Oliko teillä äippä yhdellä pelkkä koroke? Minä oon vähän koroke vastainen ollut, mutta luultavimmin isoimmalle se on nyt hankittava. Ei nimittäin mitään saumoja saada kahta turvaistuinta ja kaukaloa sinne mahtumaan. Varaakaan ei ole nyt alkaa vaihtamaan isompaan... Näillä siis mennään.
Meillä volvo v70 ja meillä on nyt kaks turvaistuinta selkä menosuuntaan ja kaukalo mahtuu vielä. Onko golf sit niipaljo kapeempi?

Darkmint, kiitos tiedosta. Tiedätkö käykö saman merkin (miehen mielestä pitää olla Recaro kun rallikuskeillakin on) eri istuimet samaan telakkaan?

En osaa yhtään verrata Volvoon, kun ei mitään hajua Volvoista :) Meillä kuitenkin tiukkaa tekee aikuisen mahtua taakse keskelle kahden turvaistuimen väliin (istuimet kasvot meno suuntaan). Taakse jää vahemmän tilaa jaloilkekin kuin esim. Meidän entisessä autossa mazdassa (farmari).

Me kanssa laitettiin vihdoin vaatehuone kuntoon ja tehtiin sinne kiinteät hyllyt. Kovasti on kaikenlainen remppa ja sisustaminen ollu mielessä molemmilla, en ollut myöskään tullut ajatelleeksi, että pesäähän me rakennetaan :D Aika söpöä. Hirveesti tekis mieli jo laittaa vauvan huonettakin kuntoon, mutta jos nyt vielä hetken malttaisi.

Eilisen päivän olin kyllä niin väsynyt kaverin polttareiden jäljiltä... kyllä tiukkaa tekee, kun valvoo kolmeen saakka. Ei enää kuuden tunnin unet siihen päälle helpota...

Minä kanssa olen laittamassa kaksi lipastoa vaihtoon. Molempien tilalle etsin isompia, niin tulee säilytystilaa lisää. Lisäksi mattoja pitäisi mennä ostamaan muutama. Vauvan tarvikkeet hankitaan vasta rakenneultran jälkeen. Kyllä mä jo olen vauvanvaatteita käynyt ihailemassa, mutta kauppaan ovat vielä jääneet.
Rv 17+0

Onko naiset tarkoituksena hommata ihan hoitopöytä lipastolla? Olisi kiva kuulla hyviä ratkaisuja tähän kun itse haluaisin ihan sellaisen, mutta mikä muuntuu sitten pelkäksi lipastoksi kun hoitopöytää ei enää tarvita.

Meillä on niin pieni kämppä, että ei taida erillinen hoitopöytä mahtua järkevästi mihinkään. Kattelin niitä hoitopöydän alustoja (ei hajuakaan mikä on virallinen nimi) ja ne oli muistaakseni jotain 60-70 cm syviä. Onko se semmonen syvyys minkä tarvii? Paljon kaikkia tyhmiä kysymyksiä, kun en oo eläissäni ees vaippaa vaihtanu :D

Esikoisen kanssa ei ollut hoitopöytää, eikä tule nytkään.. Tosin hoitoalustan pesukoneen päälle ostan, koska selkä ei tällä kertaa ehkä kestä jatkuvaa kumartelua sängyn tai sohvan päälle. :|

Takaisin