Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, itsekin suosin kirpparia monessa asiassa ja vaunuthan saatiin miehen suvun puolelta ihan ilmaseks. Mutta tuota kaukaloa en uskalla kyllä vieraalta ostaa. Onneksi eivät tosiaan enempää siitä maksaneet...

Mä oon vasta nyt hyväksyny ajatuksen, että on luonnollista, että kakkosen haluis olevan eri sukupuolta ku ekan. Mullakaan ei esikoisesta ollu väliä, kakkosesta sit toivoin tyttöä. Nyt toivoin poikaa, ettei niin muistuttais kuolleesta tytöstä, meillä kun lapset on näköjään ihan toistensa kopioita muutenkin. Mut toisaalta en voi sanoo, et petyin tuplaX:stä. Rakkauden määrä vaan taas pompsahti, ku se sukupuoli aina jotenkin realisoi sen tosiseikan, et ihan oikeasti ootetaan uutta pientä palleroa. Voispa sen jo saada syliin ❤
Tänään käynnisty vko 17 :)

Ja onpahan kaikki vaatteet valmiina ;)

Pojissa tosiaan se etu, et meillä ainakin pappa ja esikoinen oli ekat vuodet ku paita ja peppu. Pappa oli paras kaveri :)

Muokattu viimeksi:
Metsäläinen, mäkin oon vähä turhautunu kaikkiin kommentteihin jo edellisen raskauden jäljiltä. Ihan kostoksi, en kerro koska on la tä kumpi tulee :D Tosin vielä eivät ees tiedä raskaudesta, sekin jo helpottaa :)

Mulla on alusta alken ollu poika olo, mutta oon toivonu tyttöä. Nyt alkanu kuitenkin tuntumaan että tyttöhän se sieltä on tulossa, ja tässä vaiheeessa mulla ei oikeesti enää oo sen kummempia toiveita suuntaan tai toiseen, että kumman mieluummin haluaisin sieltä putkahtavan :D

Mulla on ihan tyttö olo tämän "levinneen" takaosaston johdosta, mies tuntuu odottavan poikaa. Mulle on oikeasti aivan sama kumpi tulee kun kummallakin on edellisistä jo tyttö ja poika. Ollaan myös päädytty siihen, että ei oteta selvää sukupuolesta etukäteen.
Rv 17+5

Meillä esikoinen on tyttö, joten olis helpompaa, ettäkaksoset olis tyttöjä. Sais kaikki prinsessamekot jatko käyttöön :) mutta tuossa naikkarin ultrassa lääkäri antoi hiukan viitteitä että vois olla poikia tulossa... Mutta en usko vielä viikon 16 ultrauksen tulokseen, tilanne voi vielä muuttua. Mutta tässä tilanteessa kun on vaan se yksi istukka niin NYT ON TODELLA VÄLIÄ VAIN SILLÄ ETTÄ HE OVAT TERVEITÄ ja jaksavat kasvaa hyville viikoille... :))

Minulta on viimeksi tänään lähipiiri kysynyt kumpaa toivon ja sanoin, että tyttöä. Vähän varovaisesti tulee vastattua tähän kysymykseen. Meiltä löytyy molemmat, mutta olisi ihana saada mekot uudestaan käyttöön ja huonekin helpompi sisustaa kahdelle tytölle kuin tytölle ja pojalla (kakkonen tyttö ja jakaa huoneensa pienimmän kanssa) :) Jos tulokas on poika niin pitää omia ajatuksia vähän muovata uudestaan, kun hieman enemmän nyt tytöltä tuntuu :) Totta kai terveys on tärkein. huomenna tasan kaksi viikkoa rakenneultraan! :nailbiting:

Oon jo meidän makkariin miettinyt järjestystä uusiks, kun pinnasänky täytyy sinne mahduttaa ensimmäisen vuoden ajaksi. Tekis jo mieli jo ryhtyä tuumasta toimeen, mutta odottelen nyt ainakin sinne marraskuuhun :)

6.8. taitaa olla porukasta aika monella rakennultra, niin täälläkin:) Miehen kanssa ollaan keskusteltu myös tuosta, että tyttö vai poika. Itte toivon vähän enempi tyttöä, jotta sille pääsisi niitä prinsessamekkoja ompelemaan:) Ja mies luultavasti pojan kannalla, mutta kumpi vaan otetaan kyllä avosylin ja sydämin vastaan. Nimiä on alustavati mietiskelty kummallekin.

Turvakaukalosta olen samaa mieltä, että sitä en uskaltaisi hankkia/ottaa vastaan käytettynä. Sama kuin pyöräilykypärän kanssa, päälle päin ei voi koskaan tietää minkälaisia kolhuja se on kokemut. Vaatteet, lelut, sitteri ym. saa sitten ihan reilusti olla käytettyjä ja niitä onkin tulossa meille jo monesta suunnasta, kun useimmilla kavereilla on jos jonkin ikäisiä lapsia, joilta on jäänyt pieneksi/tarpeettomaksi paljon kaikenlaista. Pitää vaan aloittaa kaappiensiivousurakka nyt jo lomalla, että saa kaikelle järkevät säilytystilat.

En ookkaan aiemmin tullu ajatelleeksi tota kaukalon hommaamista tolla tavalla :o mutta nyt ku mietin ni olisi kyllä parempi ostaa uutena :)

Ootteko te kattelleet esim tori.fissä niitä käytettyjä kestovaippoja? Oonko ainoa kenestä on vähän omituista ostaa käytettyjä vaippoja? Tai onhan ne tietenkin pesty yms. Tämä siis minun mielipiteeni enkä tyrmää ketään kuka on erimieltä :)

Täällä tuli aika ultraan 11.8. Taitaa just sillon paukahtaa 20+0.

Mulla on ollu jo useamman viikon sellanen tosi haaleanhaalea linea negra. Mut se on ny menny ihan kellertäväks. Sellaseks paranevan mustelman näköseks. Sit on pari muuta pikku mustelmaa masussa. Vaik en oo satuttanu sitä mihinkään. Et mitähän hittoa? :(

Eilen ja tänään vasemmalle alas nivuseen juilinu tosi paljon....

Mä alussa ajattelin et tää olis poika. Sit se vaihtu tyttöön. Ja nyt on taas poikaolo. Ehkä hintsusti enemmän tyttöä toivoisin mutta loppujen lopuks ihan sama. Kunhan terveenä jouluna tärähtäis maailmaan :)

Meillä keretään jännätä 27.7, kun aika vasta 13.45! Kerkeen vielä vaikka minkälaiset ajatukset päässäni pyöritellä, kun mies menee aamusta töihin... :nailbiting:

Meillä mies toivoo poikaa, itse ehkä enemmän tyttöä. Nyt on vaan vahvistunut, että poika on tulossa. Noh, se ultra on 6.8., ehkä sen jälkeen on varmempi olo.

Oon valitellut täällä jo monta viikkoa issias kipua ja tänään veti jalat alta :/ mitä pitäis tehdä :F

Takaisin