Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja mulla on navan kanssa samallainen ongelma! Oon luullu että oon ainoo. Mulla se on varmaan herkkä tulehtumaan kun pienenä aina unissani kaivoin napaa niin että se meni ihan ruvelle ja tulehtu :D

Mulla ongelmana on tällä hetkellä se, että viikonloppuna on polttarit fiftari-teemalla, joita varten tilasin pari mammamekkoa kokeiluun. Toinen on ihan ok ja maksaa 31€, toinen aivan ihana ja maksaa 105€... Nyt yritän pähkäillä, että saisinko raskauden jälkeen etuhelman lyhennettyä, jotta sitä voisi käyttää sittenkin. Syksyllä olisi myös häät, joihin voisin mekon pukea, mutta mahdunko rintaosiosta enää siihen silloin... huoh.. taitaa vaan olla parempi mennä tuolla halvemmalla...

Kävin äsken meidän hankittuja vaatteita läpi ja iski kamala epätoivo, että haluan vauvan tänne heti nyt!!! :D
Välillä koko ajatus äidiksi tulemisesta pelottaa ja välillä näin päin....

Mä oon ostanut kolmet Mamalicious-farkut ja tykkään tosi paljon. Riittävän strechit, että tuntuu mukavilta, riittävän kapeat lahkeet, ettei näytä enempää lihavalta kuin on ja mahan resoriosio sopivan napakka. Suosittelen!
Metsolasta siis ostanut nuo.

Mammapaitoja ajattelin ommella itse.

Koitin saada äsken tuulitakkia päälle ja eihän se herranjumala enään kiinni mene tai menee, mutta näyttää makkarankuorelta ihan pinkee. Hyvä kun ei revenny koko rotsi :D:D

Nii en saanu täällä vastausta millä ajan jaksolla noin about on se suurin ja nopein masukasvu?

Josa, mä kans selvinnyt hiuslenksulla jatketulla napinlävellä toistaiseksi ja päällä pidän pitkiä paitoja/alutoppeja niin, että avonainen vetskari ei näy.

Ekat mammaleggarit ostin eilen. Pääsee jumppaan, kun aiemmat jumppahousut alkaa jo tuntuun ikäviltä.

Kai se on mentävä vkl H&M:stä ostaan halvalla jotain mammafarkkuja kanssa. Mistähän sais semmosia missä ei vielä ihan julmetonta resoria, vaan vasta tämmöselle pienelle mahalle. Vois olla sopivat sit synnytyksen jälkeenkin aluksi. Anyone?

Ja tänään neuvolalekuri ja oih, yllätysultra <3 Kaikki hyvin ja vauveli ei meinannu ollenkaan pysyä paikallaan ja oli niin alhaalla, että oli työn takana saada mitat :) Lääkärikin oli tosi kiva.

2 vkoa rakenneultraan, jee. Tänään oli niin vanha laite, et sillä ei pahemmin rakenteita katottu :D

Ja sain tänään kerrottua mun pomolle! Voi helpotusta! Nyt voi alkaa avoimesti nauttimaan ja pitään vatsaa korostavia vaatteita :) pomo vaikutti vähän järkyttyneeltä (oon ollut alle 1kk töissä vasta), mutta muuten otti ihanasti ja onnitteli. Ja lähimmät työkaverit tietää nyt sit kanssa ja aika vauvajutteluissa meni kyllä tää päivä :)

18+3

Itte ihan perus mammafarkkuja ostin hm:ltä alesta ja oon aivan rakastunu niihin :) ne on tosi joustavia ja se massutuubi osaki siinä on ainaki uutena ostettuna oikei topakan tuntonen :) suosittelen :) siitä se sit löystyy kasvavan massun ansiosta..

Moikka taas kaikki mammat!
Täällä palattu normi elämään Tampereen reissun jälkeen, aivan mahtava reissu! Lapset ihan intona delfiineistä ja Särkänniemen koiramäki elämyksistä. Uusikokemus tähän meidän lapsi perhe arkeen eli hotelli elämä, muuten tosi hauskaa mutta se ravintolassa syöminen... Ainakin oli kokemus:)
Tuli vähän viilis että pitäis muuttaa takas Tampereelle ASAP! Ihana kaupunki, ihanat ihmiset!
Kävin hotellissa kylpyammeessa kylpemässä about 10 min ja voi jumalauta kun alko supistelee:/ ei passaa sinne siis mennä mahan kanssa vasta kun synnärillä :)

Hirveästi olette jutelleet poissa olessa ja koitan saada teidät kiinni, ainakin nepsun suklaa unelma näytti herkulta, namsk:)
Huomenna pamahtaa rv 19 käyntiin, puoliväli lähestyy <3

En muuten tiiä :O ainaki kuopiossa on molemmissa hm-liikkeissä.. vauva/lastenosaston yhteydestä yleensä löytyy jos on :) kait

Miä ihastuin h&m leggareihin. Ostin Lahdesta,kun käytiin ja nyt oon yrittänyt täältä Mikkelistä löytää,niin ei oo oikeeta kokoa :(

Kuten Tytsy78 olin tänään ekaa kertaa neuvolalääkärillä ja yllätysultrassa.Nyt rv 16+4.Vauva kasvaa hyvää vauhtia,ja oli taas kovin liikkuvainen.Syke 155.Ihanaa oli taas nähdä pikkuinen❤️

Täällä oli keskustelua tukivöistä.Ne voi auttaa liitoskipuihin.Kun pehmeät rakenteet venyy liian nopeesti voi tulla kipuja,ja vyö yksinkertaisesti tukee luiden rakennetta(liitoskohtia).Vöitä on erilaisia ja on tärkeetä,että vyön saa tarpeeksi kireälle.

Ostin muuten Cake Lingerie-imetysliivit,ja nää on todella mukavat päällä.Suosittelen.

Muokattu viimeksi:
En oo tullu koskaan ajatelleeks että masutuubilla vois jotenki saada mahan pyöreemmäks, mä oon käyttäny sitä edellisessä raskaudessa ettei tulis päivän aikana selkä kipeeks mut en ulkonäöllisistä syistä koskaan. Jos se tuubi on tarpeeks napakka niin selkää ei särkeny läheskään niin paljon ku ilman sitä.

Mulla on alkanu tullu jotaki pelkotiloja. Ne alkaa aina keskellä yötä kun meen vessaan niin oon varma että meillä kotona on joku murhamies, ja se saattaa jatkua sängyssä. Ihan turhia kauhukohtauksia. Normaalisti ei ikinä pelota kotona. Onko kellään muulla tullu samoja? Mulla nää kesti siihen asti ku meidän poika oli jotaki 3kk ja jos nää nyt taas kestää niin pitkälle niin varmaan saan sydärin.

Ja toi hitsin sormenpäähän pistäminen on nyt taas muka niin vaikeeta. En saa sokeriarvoja mitattua ja sit taas tulee paha mieli. Ehkä nyt on vaan joku ihme kausi.

Sentään kivojakin asioita tapahtuu. Ollaan perheen kanssa käyty mansikoita poimimassa pakkaseen lähitilalta, vähän korkeasaaressa ja suomenlinnassa.
Ja nyt ollaan ostamassa omaa mökkiäkin ja yks aika ihana ois kiikarissa. Enään en kehtaa lähteä appivanhempien mökille, johan siellä on 13 vuotta pyöritty toisten nurkissa, ja tietenki oma mökki=oma rauha :happy:

Äippäx3: hyvä että oli mukava Tampereen reissu!

Mulla ollut aika raskasta, toivottavasti masennus ei ala uusimaan... Mä olen haaveillut jostain lomareissusta, mutta mies kun on yrittäjä, eihän se koskaan mihkään ehdi lähtee, ja mullakin arki kuluu kodinhoidon lisäksi yrityksen töitä tehdessä aika usein... On alkanut ottaa niin päähän se ettei me tehdä koskaan mitään kivaa koko perheen kanssa :( mutta nyt päätin lähteä yksin lasten kanssa kylpylään pariksi päiväksi. Ulkonakin ollu niin kurjat kelit täällä pohjosessa, ettei naurata yhtään!!! Niin ja sen lisäksi otettiin yhteen miehen kanssa ja itkettää... Mä en jaksa tapella sen kanssa, mutta näköjään tää ei taas mene ihan helpolla ohi :( tekis mieli painua syvälle maan alle...

Mukkis rv 15+6

T_87, mulla noi pelkotilat alkaa synnytyksen jälkeen ja kestää niin kauan ku imetän.. Jotenki hormooneihin liittyvää vissiin. Ärsyttää vaan ku ne menee niin voimakkaiks etten enää uskalla ovesta ulos ni jouduin viimeks lopettaa imetyksen ku poika 2kk ku en vaan enää kestäny sitä pelkäämistä..

Mukkis älä minnekään maan alle painu! Toivottavasti ei olis masennusta uusimassa, kannattaa noista puhua neuvolassa! Varmasti tosi rankkaa kun ei mitään pääse tekemään perheen kanssa, tai silleen että mieskin mukana:( toivottavasti miehesi ymmärtää miten paljon sinä sitäkin tarvitset ihan miehenä, ystävänä ja puolisona, eikä pelkästään isänä ja elättäjänä!
Mahtavaa että kuitenkin pääsette lasten kanssa irrottelemaan ja tuulettumaan! Sekin on jo paljon:) olisiko mahdollista että pääsisitte miehen kanssa edes 1 illaksi treffeille, ehkä hotelliin ilman lapsia ja velvollisuuksia? Olemaan ihan vaan "me"?
Paljon voimia mukkis! ISO voima hali <3

Takaisin