Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kanssa ihmetelly tuon masutuubin käyttöä... Onko ne napakoita ja muotoilee mahan kauniin pyäreäksi vai mitä ihmettä? Entä ne tukivyöt? Onko ne raskauden jälkeiseen aikaan, mahan palautumiseen? Oon ite vaan kuullu siitä belly bindingistä. Ihan törkyhintasia ne bindit...

Tukivyö kuulema jeesaa mm iskias kipuihin. Ilmeisesti tasaa sitä mahan painoa, että kaikki ei kohdistu selkään ym kai? :D mut mä oon käyttäny masutuubia tavallisten leggareiden kaa paidan alla. Nyt on tavalliset leggarit toppi ja neule ja mietin pitääkö se olla topin alla vai päällä. Ihan ulapalla, on se vaikeeta olla raskaana :D:D aahaahahaha.

Nyt matkalla kolmanteen neuvolaan!

Tuubi tulee paidan alle ja minusta se on juurikin tavallisten housujen/matalampi vyötäröisten housujen kanssa käytettäväksi tarkoitettu. En ole koskaan itse sellaista käyttänyt, mutta näin olen ymmärtänyt asian olevan :) itse tykkään enemmän valmis resorillisista äitiysvaatteista jo senkin takia koska omat housut puristaa ja tavallisissa leggareissakin kuminauha painaa inhottavasti mahaa. Minusta tuubit ja resorit vähän tekee mahasta pyöreämpää ainakin nyt, kun maha ei ole kova vauvamaha :)

Muokattu viimeksi:
Raskauden alusta tasan 4kg tullut painoa lisää tämän päivän neuvolaläynnin mukaan. Hemoglobiini pudonnut 113 ja täytyy aloittaa rautalisä.

Pienen keskisyke 150 huitteilla ja oma leposyke edelleen korkealla 115. Todella alhaalla tuo pieni tykkää majailla poikittaistarjonnassa :D saa housutarajalta etsiä sydänääniä. Kohtu oli kasvanut mukavasti ja oli hieman navan yläpuolella. :)

Rv 20+1

Siis todella kätsyn näköinen! Ite oon käyttäny kuminauhaa jotta saan farkut näyttämään sopivilta :D laitan kuminauhan napin ympärille, pujotan reijästä ja taas napin ympärille. Joustaa mukavasti :)

Itse oon miettinyt myös tuota masutuubia,löysin nätin näkösiäkin :) siinä ne oli laitettu siis ihan paidan päälle,että näkyvät :)

Ok. Mulle siis aivan turhia, kun kaikki housut on joko leggareita eli ei oo vetoketjua/nappeja tai niin korkeavyötäröisiä, että näyttäisivät ihan hassuilta tuon kanssa. Mitään lantiomallihousuja kun en omista. Miten ihmeessä housut muka pysyy ylhäällä noin? Mulla ei pysy normi farkutkaan ilman kireää vyötä! Mammahousuissakin saanut kiristää vyön mahan alle ja silti valuu... :oops:

Perus mustat legginssitkin aina makkaroilla jaloista, kun valuvat koko ajan :D

Ite mietin kans samaa et kuinka pysyy pöksyt ylhäällä. :O Mulle onneks menee vielä omat housut, mut nappi on vaan auki ja vyön pidän siinä päällä ja sillä kiristelen ja löysään tilanteen mukaan. :)

Minä kokeilin alkuun farkkuihin laittaa napista Kuminauhaa/ponnaria, mutta sitten ei vetoketju pysynyt kiinni :/ mammavousuihin siirryin, kun alkoi muualtakin housut puristamaan.

Mulla on sellainen hämmentävä ja hieman nolokin tilanne, että mun napa ei kestä sitä peittäviä housuja. Oletettavasti mun napa on niin syvä (?), että jos ei saa vapaasti "hengittää", niin se tulehtuu tai alkaa erittämään pahaa hajua. Ehkä verrannollinen herkästi hikoaviin.
Sen takia mua hieman ahdistaa tämä mammavaatteiden etsiminen. Pitänee varmaan tehdä reikä navan kohdalle. :D Työhousut mulla on jo mammamalliset, mutta ne on onneksi niin löysät, ettei napaongelmia ole vielä tullut...

Riippuu varmaan vartalonmallistakin mutta yllätyksekseni tuo masutuubi on tosiaan niin jämäkkä että pitää normihousut tosi hyvin paikollaan ja ylhäällä. Mulla enimmäkseen taas lantiopökämallia housut. Kummibandiviritelmiä kans koitin ennen tätä löytöä mutta mulla ei se gummibandi toiminu ku pökät liuku aina alas että duunarinvako vilkkas ja lisäks etumuksen avonaiset housut näky paidan läpi koska paidat on löysempiä luin tuo tuupi.

Takaisin