Mulle sanoi oma neuvolatäti ekalla käynnillä, että luultavasti sokerirasitukseen. Pitää keskiviikkona neuvolakäynnillä kysellä, että saisko sen tehdä ennen töiden alkua, kun olis paremmin aikaa.
Mä kävin tänään äitipolilla verenpaineen takia. Ultralla tarkisteli jotain istukan verenvirtauksia ja verenpaineita. Samalla mittaili vauvan kokoa, viikkoihin nähden normaali. Pienen vilauksen itsekin näin vaavista, tosin oli kovin rauhallisen oloisena paikallaan.
Onneksi katsoi ultralla ja varmistui samalla, että kaikki on hyvin, itsellä on ollut jotenkin kamala jännitys, että jokin on pielessä, kun ollut tässä välissä ulkomaanreissua ja partioleiriä. Eilen illalla olin jo ihan varma, että vauva on kuollut kohtuun
Verenpainelääkitystä ei aloitettu, mutta lääkeresepti kirjoitettiin varmuuden vuoksi. Kotimittailua pitää jatkaa 2-3 päivän välein. Jos alkaa alapaineet olla toistuvasti yli 95, aloitetaan lääkitys. Kontrollikäynnin sain rv 25.
Onko muita korkean verenpaineen kanssa tuskailevia? Mulla ei siis aiheuta mitään kummempia oireita olotilaan, kun normaalistikin korkea verenpaine, mutta vähän jännittää, jos lähtee tuosta nousemaan.