Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtavaa rahi!!! Ihanaa että teidän masu vauvalla kaikki hyvin :) helpotuksesta on hyvä itkeä, täälläkin ihan nousi pala kurkuun!<3

Rv 18-20 sanottiin mulle, että otollisimmat viikot nähdä sukupuoli. :)
Mun ei tartte käydä sokerirasituksessa ollenkaan, kun ei ole sukurasitteita eikä mulla oo ylipainoo.

Mun pitäisi tehdä se sokerirasitus kahdesti, mutta ei pysynyt litku sisällä edes puolta tuntia, joten tämän viikon oon mittaillut paastoarvoja ja sunnuntaina pitäisi mittailla koko päivä, niin ennen syömistä, kuin tunti syömisen jälkeen.

Mulle sano eka neukkutäti ettei sokerirasitukseen tartte mennä mutta nyt viimeks oma neuvolatäti sano et pitää käydä. Täytyy tosiaan vaan nyt miettii millon kun työpäivästähän se lohkasee hirmutelin

Ja hei mä en tajunnu ku vast nyt etten saanu rakenneultrasta mitään kuvia!!!!!!! Mitä teen, pitäiskö soittaa sinne maanantaina :D

Mulle sanoi oma neuvolatäti ekalla käynnillä, että luultavasti sokerirasitukseen. Pitää keskiviikkona neuvolakäynnillä kysellä, että saisko sen tehdä ennen töiden alkua, kun olis paremmin aikaa.

Mä kävin tänään äitipolilla verenpaineen takia. Ultralla tarkisteli jotain istukan verenvirtauksia ja verenpaineita. Samalla mittaili vauvan kokoa, viikkoihin nähden normaali. Pienen vilauksen itsekin näin vaavista, tosin oli kovin rauhallisen oloisena paikallaan.

Onneksi katsoi ultralla ja varmistui samalla, että kaikki on hyvin, itsellä on ollut jotenkin kamala jännitys, että jokin on pielessä, kun ollut tässä välissä ulkomaanreissua ja partioleiriä. Eilen illalla olin jo ihan varma, että vauva on kuollut kohtuun :(

Verenpainelääkitystä ei aloitettu, mutta lääkeresepti kirjoitettiin varmuuden vuoksi. Kotimittailua pitää jatkaa 2-3 päivän välein. Jos alkaa alapaineet olla toistuvasti yli 95, aloitetaan lääkitys. Kontrollikäynnin sain rv 25.

Onko muita korkean verenpaineen kanssa tuskailevia? Mulla ei siis aiheuta mitään kummempia oireita olotilaan, kun normaalistikin korkea verenpaine, mutta vähän jännittää, jos lähtee tuosta nousemaan.

Oothan sä äippä sen nähny ku oot tykänny!! Siis tuo tuo kommentti jossa ihmettelin mistä se sen sukupuolen on kattona :D

Joo mua rupes nyt ihan hitosti ottaa päähän ku en saanu niitä kuvia.....

Hilla; mulla on pomppinu lääkärissä arvot jopa 160/100. Kotona ollen jotain 145/95. Nyt laskeneet about 130/85. Mut eiköhän ne siitä nouse. Ei aiheuta mullakaan mitään oloja. Vaikka nyt oonkin tapellu hirveän päänsäryn kanssa. Panadolia ottanut. Ei auta... :(

Hahaa mulle iski jo paniikki että mitä mä nyt tehnyt :)

Joo mulle kolmannen kohdalla niin kokenut kätilö sano että tyttö taitaa tulla kun jalat tiukasti yhdessä, tytöt kuulemma siveelisiä ja pojat jalat levällään että katsos mikä mulla on:D
Että olisko ollut just sellainen kokemuksen sanelema arvaus?

Soittele huomenna sinne että onko mahdollista niitä kuvia vielä saada? Tosi tyhmää jos ilman kuvia jäät :/

Yleensä noiden kuvien tärkeys äideille tiedostetaan hyvin, joten voit hyvässä lykyssä päästä vielä uudestaan ultraan :)

Äippä, ahaaa! Kiitos kokemuksesta. Huomenna NKL puhelu vai vasta maanantaina? :0 joo mä epäilen että sillä lääkärillä oli vähän kiirus kun kertoi että yleensä kätilö paikalla kanssa ja kertoo mitä kaikkea tarkistetaan ja nyt tosiaan se ei ollut töllö kertaa mukana... Että oisko lääkäri huolimattomuuttaan vaan unohtanut tai jotain.. Kyllä herkillä oltu muutenkin ja nyt tämä niin itkuhan siitä pääs :D

Mä muistelisin että nykyään kaikkien yli 25-vuotiaiden raskaana olevien pitää käydä sokerirasituksessa joskus puolen välin tietämillä, oli sitten ylipainoa tai ei.

Pakko kysyä täältä jos joku Osais vastata. Eli täällä 14+5 ja muutamana päivänä sattunu tuonne sisälle emättimeen pistää tai joskus vähä viiltää mutta enemmän nyt semmosta pistävää kipua/särkyä, välillä ollu myös Alamahassa kipua.

Mitähän vois olla?

T-87, ei tarvii. Mä oon 35+ ja ei tarvi mennä sokerirasitukseen, ettei normipissakontrolleis tuu jotain. normipainoinen, ei lähisuvussa diabetesta.

Mulla oli kans noilla raskausviikoilla usein semmosii alavatsavihlaisuja ja vieläkin välillä. "Siellä" ei oo onneks ollu mitää. Mut eiköhän kaikki tommoset kuulu asiaan.

Huh, teillä on korkeita paineita. Mulla yläpaine tais olla ekalla mittauksella 98... Pisti vähän pyörryttään :)

Takaisin