Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä vietettiin juhannuspäivää päivystyksessä verenvuodon ja kipujen takia. Vauvalla ei mitään hätää ollut :) Vuoto tulee kohdunsuulta, kohdussa ei näkynyt mitään ylimääräistä. Kuulemma se siirtyvä istukka voi vuodella. Lääkäri sanoi että "Liikkuvainen, potkiskeleva ja rimpuileva vauva täällä on." :D Nyt täytynee taas ottaa rauhallisemmin :)

Me on täällä just pohdittu tuota isyysloma-asiaa. Saako isä siis automaattisesti pitää joitain päiviä isyyslomaa heti kun vauva syntyy? Mikäs se isäkuukausi sitten onkaan?

Isyysloman voi pitää äidin kanssa samaan aikaan ja miten itse haluaa, joko kaikki kerralla tai erissä. Isäkuukaukauden kun pitää niin äidin pitää olla töissä. Isäkk muistaakseni noin mies sitä koskaan ole pitänyt.
Täällä isi pitää isyysloman kun vauva syntyy kerralla pois.

Ok, kiitos vastauksesta. Meillä taitaa isi sitten pitää ekat vapaat joululoman yhteydessä heti vauvan synnyttyä ja isäkuukauden pystyy pitää kesällä, kun luokanopena (vakipaikka) voin julmasti mennä kesäksi töihin (eli lomailla ja saada täyttä palkkaa).

Mutta tuosta kesäksi töihin menosta en koe hirveän huonoa omatuntoa: olen kolme kesää ollut itse työtön uran alkuaikoina, kun viranhaltija tuli kesäksi töihin äitiyslomalta tai hoitovapaalta.

Onpas helpottavaa Ninnu85 että vauvalla on kaikki hyvin. Nuo vuodot ja kivut varmasti säikäyttävät. Air4M onneksi sait lääkkeet vaivaan. Tiedän kokemuksesta miten tuskallinen vaiva tuo virtsatieinfektio on kun olen ikäni niistä kärsinyt. Raskaus kuulemma lisää riskiä niihin. Olin estolla pitkään mutta lopetin sen uhkarohkeasti kun ruvettiin yrittämään raskautta. Neuvolassa neuvoivat ostamaan apteekista Lactolady nimisen tuotteen jossa on karpaloa ja maitohappobakteereja. Eikä ole tulehduksen tulehdusta ollut, onneksi :)

Onpas WopWop miehesi käyttäytynyt epäreilusti sinua kohtaan. Hyvä kun olet napakammin sanonut hänelle. Jospa tosiaan alkaisi miettiä ja ottamaan sinua ja pikkuista paremmin huomioon. Kyllä vauvakin hänelle varmasti paremmin konkretisoituu kun on syntynyt ja sitten voi kavereiden seura unohtua hyvin äkkiä :)

Täällä on tainnut juhannus tehhä ihmeitä. Juhannustaika! ;) täällä on tänä aamuna kahesti jo innostuttu heiluttelemaan peittoja ja vielä itseeni himottas, ukko vain joutuu toppuuttelemaan kun kuullemma jo vähän sattuu kun ei oo tottunu sitten alkuajan tällaseen tahtiin :D Illalla oli tarkotus vielä kokeilla nissanin takapenkki ;)
Kauheeta ku käyttäydytään kun teinit, mut nautitaan vielä ennen ku vauvva tulee ;)

Ooooo!! :P oon wildis nii kateellinen!
Täällä on vaan tapeltu koko kolme päivää ja loppua ei näy.. hermot menee kun tuo mies haluu olla vaan koko aika porukoittensa luona eikä yhtään tasapuolisesti voia olla mun porukoitten luona tai käyä mun mummoa moikkaa.. kauhee valitus ja kiroominen vaan sillä koko aika, kun mä haluan välillä olla myös mun vanhempien kans enkä istua vaan sen hermoille käyvien porukoitten luona..

Mindis tee ratkasu ja lähe sinä sinne sun porukoilles. Pidätte hetken väliä ja rauhotutte kummatki porukoillanne. :) kyllä sullaki on oikeus nähdä omia vanhempias ihan siinä missä mieskin omiaan. Ei mies voi yksin päättää missä ootte..

No niin mä sanoinki mut sehä veti siitä iha järkyttävät kilarit että en halua sen vanhempien luona olla ollenkaan ja että hänestä tulee vaikutelma että hän ei halua olla mun vanhempien luona.. kyllä menee tapellessa taas koko päivä :/

No voithan sä suoraan sanookki että et haluakkaan olla kokoaikaa.
Ja sunko pitäus sitte yrittää antaa vaikutelma että rakastat olla siellä?! Jos mieskään ei halua antaa sellasta vaikutelmaa sun vanhempien luona.. Omituinen ajattelutapa sun miehelläs kyllä! Suhteessa pitää osata tehhä kompromisseja eikä mennä aina toisen mukaan. Minä tekisin ite vaan niin että lähtisin kylmän viileesti sinne omille vanhemmille.

Mindis, mi jättäisin miehen sinne hänen porukoilleen ja lähtisin itse omilleni. Ehkä pieni välimatka tekis hyvää. Tai ainakin meillä hetken erossa olo parantaa aina ilmapiiriä :)

No ehotinki että ens kerralla sit ni mennään täällä kainuussa omien aikataulujen mukaan ja touhutaan omiamme ni ei tarvii tämmöstä ainaista sotimista ni siitähän tuo mies vasta raivostuki. Ittekki nautin siitä että tehhää asioita erikseen ettei koko aika vaan olla kahdelleen ja tehä yhdessä kaikkee. Onneks huomenna pääsee jo arkeen takas ja töihin, ni saa ees vähä etäisyyttä!

Älä ehdottele, vaan mene ja tee :) turha semmosta raivoomista sinun on kuunnella.

Onneks me ollaan molemmat lopen kyllästyneitä sukulaisiin :) Vältytään monilta riidoilta ;)

Eka oli nyt tajunnu, et oon raskaana, ku olin esikoisen synttäreillä pitäny kättä mahalla. Tod näk hieroin sektiohaavaa, mutta näin siinä nyt kuitenkin kävi. Täytyy olla jatkossa tarkempi. Onneks lupas pitää salaisuuden, ku tyypin terveydentila on vielä kuukauden päivät pimennossa.

En ees tajunnu, ku itellä vast 14 vko, et ekoilla paukkuu kohta jo puolväli ja mahat alkaa olee noin isoja <3

Ja täällä on peittojen heiluttelu kielto taas vaihteeks. Ei sinänsä kyllä haittaa. Vaikka päälläni seison jos sillä terve joulunyytti saadaan :)

Ääh, mua alkaa stressaa noi yövuorot enempi ja enempi :sad001

Toinen yö olisi tänään menossa ja seuraavat kolme viikkoa ois 1-2 yötä viikon välein. Eilen oli pää niin kipee ja jouduin ottaa puolikkaan panadolin ennen töitä niin sit alkoi vihlovat mahakivut :oops: No molemmat helpotti tunnin sisään töissä onneksi, mut alkoi kyllä pelottaa olla yksin siellä koko yö. Eniten stressaa toi yksin oleminen, jos jotain sattuukin tai tulee kipuja ja menee ainakin puoli tuntia tai tunti ku saan ketään sinne tilalle keskellä yötä.

Toinen on tää mun nukkuminen... Aamusta sain nukuttua 2-3 tuntia ja nyt iltapäivästä jonkun tunnin. Kroppa käy niin ylikierroksilla, ettei nukkumisesta tuu mitään. Seuraavat yöt jo viikon päästä ja palautuminen siihen mennessä aika huonoa :sad001 Kahden yön aikana nukun about 4-8 tuntia yhteensä, Onkohan siitä haittaa vauvalle, jos unet jää liian lyhyeksi ja unirytmit koko aika sekaisin? Saako muut nukuttua hyvin öiden jälkeen?

Pahoittelut avautumisesta! :sorry: Tästä stressaamisesta nyt ei ainakaan hyötyä ole :sorry:

Mua alko kauhistuttaa ku kaveri oli nähnyt unta, jossa mulla oliki ihan littana maha, laitto huolissaan viestiä että onko kaikki hyvin. Oli siihen asti, nyt peljottaa jos ei olekaan:(

Takaisin