Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin ainakin äidilleni ostaa jonkun pienen lahjan kun hänelle ensimmäinen lapsenlapsi tulossa :) joku semmonen "mummopaketti".

säröilipä korvaan tuo mummo sana, oma äitini on alle 50v joten hassulta tuntuu kutsua häntä mummoksi, hehe....

Munkin äidistä tuli mummo kun se oli 45:) ei siis mikään mahdottoman vanha mummeli!

Meillä on vanhimmalla se Mauri Kunnaksen vauva kirja ja kovin oon tykänny täytellä:) sit on kanssa Muumi ja barbababa. Olis kiva tietää just että kumpi tuloilla niin osaa ostella sen mukaan kaikkea pientä ja kivaa :)

Olis kiva mennä hipelöimään uusia vauvan vaatteita ja pesemään vanhoja viikkaamaan takas kaappiin, ihanaa, en malta että vauva syntyy!
Rv 15+3

Tuli tuosta mummujen iästä mieleen..mun äiti on 47v ja pikkuveli 7v tosiaan eilen ihmetteli ja kysy äidiltä, että onko siitä oikeesti tulossa mummu. Kun äiti vastas, että joo ni veli alotti täysiä huutamaan ja itkemään :D ajatteli varmaan reppana että meiän mamma nyt muuttuu yhtäkkiä jokskuks kurttuseks vanhaks muoriks :D

Ihania ultrakuulumisia! :) etenkin mindis jäi mieleen! :)

Täällä kans ihan hassua kutsua mun vanhempia isovanhemmiksi ja oikealla iskällä on oikea kriisi millä nimellä häntä sit alettaisiin kutsua. Oikea isä on siis vasta 46, ja äiti täytti juuri 50. Sitten on mun isäpuoli joka on ollu kuvioissa siitä asti kun olin 5v eli melkeen 20 vuutta, huh huh! Hän on 43v eli ikäeroa äitin kanssa löytyy ja vielä tuolla epätavallisemmalla tavalla että mies on noin paljon nuorempi :)

Mitäs muuta.. mun mielestä ei ole väärin kertoa miehelle mielipide juhannuksen vietosta :) me vietetään kotijuhannus tänä vuonna ja musta on ihan hassua kun en edes muista koska viimeksi olisin ollut kotona tai edes omassa kotikaupungissa juhannuksena, en kyllä moneen moneen vuoteen :D ihan kiva jo senkin takia kun tätä pahoinvointia ja oksentelua on edelleen.

Tänään muuten 16+0 <3

Mua ei oudoksuta yhtään kutsua äitiä mummoksi tai isää papaksi, mutta hyvin oudolta tuntuu alkaa kutsua itseä äidiksi :D Ihan utopistinen ajatus! Ja jännittää ihan hirmuisesti miten se äitiys multa luonnistuu :)
Ihanaa juhannusta kaikille! Tulispa vähän paremmat ilmat edes viikonlopulle niin olis mukava kun pääsis ulkoilee :)

Rv 16+6

Mä alon pitää päiväkirjaa (sellainen 5 vuoden, jossa on joka päivälle muutama rivi tilaa) silloin kun aloin odottaa esikoista. Ihme kyllä, oon jaksanut pitää sitä koko ajan ja nyt on hauska verrata sen ajan kokemuksia tähän tokaan raskauteen.

Vauvakirjoja esikoinen sai lahjaksi (siis syntymänsä jälkeen) kaksikin, joten odottelen saisiko tämä toinenkin.

Meidän äitiä sanottiin mammaksi jo ennen kun hänellä oli lapsenlapsia, en muista mistä se oikein lähti. Mamma hän on siis lapsenlapsilleenkin. Ja oli se tosiaan aluksi outoa sanoa itseään äidiksi! Mutta nopsasti siihen tottui, nykyään sitä sanoo vahingossa itseään äidiksi kun puhuu anopin koirillekin :).

Mun miehen vanhemmille tää on kuudes lapsenlapsi ja mun vanhemmille ensimmäinen. Miehen äitiä kutsuu kaikki maamaksi (omat ja lapsenlapset) eli hän on sitten mamma tälle meidän pienellekin. Miehen isä on sit ihan vaan pappa ja niin tulee olemaan varmaan munkin vanhemmat ihan vaan mummu ja pappa, kun ei olla koskaan kumpikaan totuttu mitään ukki, vaari tms. nimityksiä käyttämään :happy: Miehen sisarusten lapset on kaikki muuten tyttöjä niin jännä nähdä jatketaanko me tota sarjaa vai tuleeko sieltä se säännön vahvistava poikkeus eli poika. Miehen sisarukset tuskin kukaan enää lapsia tekee, kun ovat jo lähempänä 35-40 vuotiaita kaikki ja heidän kaikkien puheesta kans saanut sen käsityksen, ettei enää lapsia ole heille tulossa!

Amanda samat ajatukset täällä :) munhan pitäis olla pian jo mummo, mutta ekaa vasta pukkaa. Voi lapsiparka ku joutuu kavereilleen selittään, et "eiei, ei se oo mun mummo, vaan mun äiti" :o

Sarina, onpas kiva kuulla et sun äiti ja "uus isä" on olleet yhdessä noin kauan, vaikka ikäeroo on tolleen harvinaisempaan suuntaan. Antaa toivoa omaankin suhteeseen :) onneksi siis lapsella on edes isä isän eikä papan ikäinen :D

Joopajoo, voisin kai melkein käytännössä olla monen teistä äiti, ihanaa kuinka nuoreksi tunnen itseni, heh :)

Meilläkin muuten mun äiti on isää tasan 10vuotta vanhempi :) isä tällä hetkellä 56 ja äiti 66v :) yhessä ovat olleet 34vuotta ja naimisissa 30v :)
Että mun vanhemmat kokee ainakin olevansa oikei valmiita jo mummotteluun ja ukitteluun ;)

Mindis, ootko ikinä huomannu et sun isää harmittaisi kun vaimo on niin vanha? Mua jännittää välillä, et minkähänmoinen 5 kympin villitys mun miehelle tulee :eek: vaihtaa kuitenki mut 20 vee nuorempaan :/ no onneks lapsi on silloin jo aikuinen niin ei yksinhuoltajaksi jää...

Mut mulle ei muuten tullu ees mieleen, et isovanhmillekin pitäis jotain lahjaa... No, menee varmaan kätevästi jouluna :)

Juu Tytsy78 varmasti voisivat tuon iän puolesta hankkia, se ei ollut mun pointti vaikka tosta mun kirjotuksesta sellasen käsityksen helposti saakin ;) onhan munkin äitikin saanut veljen nelikymppisenä ja mun mielestä hienoa ja arvostan, että monet vielä varttuneemmallakin iällä "hankkii" tai pikemminkin saa lapsia :) mut sen ainakin tiiän, että miehen veljelle ei ainakaan oo tulossa (ainakaan saman naisen kanssa) lapsia, kun hänen avovaimolta pistettiin piuhat poikki nuorimman tytön keisarileikkauksen yhteydessä :) ja tämä nuorempikin oli heillä kuulemma vahinko kun ehkäisy oli silloin käytössä heillä. Iloinen asia tietenkin, vaikka heille aikamoinen shokki sillon olikin. Tiedän, kun tämä miehen veljen avokki tosi avoimesti puhunut näistä :)

Te joilla on jo lapsia: kutsutteko te miehenne kanssa toisianne isäksi ja äidiksi vai miten? Niin ja siis en nyt muista onko täällä kahden äidin perheitä, mites teillä ihan muutenkin kutsutaan? Mä jotenki en haluu olla mikään äiti mun miehelle, vaan mielummin vaiks muru :)

Täällä ainakin jos lapsille puhutaan niin käytetään äiti ja isi termejä,( esim
Kysy äidiltä/ isiltä tms) jos mies mua kutsuu huutelee vaimoa tai tindeä ja minä taas sitä ukkeli tai simppa mutta välillä tuntuu noi ä&i termit tulla molempien suusta:), jos oikea hätä niin sit huudetaan ihan oikeaa nimeä:D

Meillä on molemmat isoäidit mummoja ja mun isä on ukki ja miehen isä vaari ( joka mulle hirveän vaikea termi kun tottunut vain ukkeihin:))

Mä olen mamma, en oo oppinu sanomaan itseäni äidiksi... Mun äiti oli kanssa alle 50 tullessaan mummiksi ja miehen äiti tais olla alle 40 :D Laskin itse että jos esikoinen tekisi lapsen 20-v niin olisin 39-v isoäiti, huhhuh. :D Lapselle puhutaan miehenkanssa isä/mamma ja toisillemme ihan nimillä. :)

Sama täällä, lapselle puhutaan äidistä ja isistä, muuten yleensä kulta tai toisen etunimi. Minähän en ole mieheni äiti :).

Meillä on muuten noita isoäitejä vähän enemmän, kun on isoisoäitejäkin elossa ja lisäksi vaarin uusi puoliso: mummi, toinen mummi, mamma, mummu ja mami. Isoisiä on vain tuo vaari, kun ukki on kuollut.

Tytsy ei mun isää oo koskaan harmittanu :) tai en ainakaa oo huomannu koskaan. Iskä kuitenki tosi paljon touhuaa mökillä, sukulaisten maatiloilla jne ja äiti lähinnä sit huolehtii kodista :) ja sit yhessä iltasin rauhottuuvat ja sit reissaavat yhessä paljon. Uskon että niillä toimii siks nii hyvin ku molemmat antaa toisilleen tarpeeks tilaa :)
Munki mies sen 5vuotta nuorempi ni välillä aina mietin että oonko sille liia vanha, mut tähä asti se on ollu oikei tyytyväinen ku sai napattua mut neljän vuoden piirityksen jälkee ;)

Mut voip olla että tää hiljenee juhannuksen viettoon!
Eli oikei hyvät jussit kaikille :)

Takaisin