Noista suppareista/harkkareista/limatulpista... Saahan sitä kyseenalaistaa ihan mitä haluaa, niinhän se kaverikin meinas päästä hengestään ja vauvastaan, koska "ei noin aikaisilla viikoilla voi olla raskausmyrkytystä"... Mulle synnärille soittaessa kyllä kerrottiin, että limatulppa voi irrota ja piti lepäillä, jos supistukset ois tullu säännöllisesti niin heti sairaalaan. Limatulppa uusiutuu ja ei siten aina kerro alkavasta synnytyksestä, mutta voi olla merkki siitä, näin mulle sanoi päivystävä kätilö. Kyllähän nykyaikana on hoitovalmiudet jo vähän yli puolen välin raskautta syntyville pikkukeskosille, miksi, no siksi, koska niitä vauvoja voi oikeasti syntyä jo aivan helvetisti liian aikaisin! Ei itellä ole palkokasveja nenässä, mutta tiedän kyllä ihmisiä joilla veri kiehuis tommosista jutuista... :)
Nyt en taas yhtään muista mitä tuolla muutama sivu sitte kyseltiin, mutta vissiin painosta ainakin.. Vissiin joku kilo tullut plussan jälkeen painoa lisää, neuvola tosiaan viikon päästä, niin näkee sitten mitä se neuvolan vaaka näyttää.
Itse varmaan kertoisin raskaudesta työhaastattelussa, jos työt alkaisivat myöhemmin ja olisin lähes heti jäämässä äitiyslomalle tai kyseessä olisi vain määräaikainen paikka. Jos vakkarityö ja työt alkais heti, saattaisin kyllä jättää mainitsematta. Vaikea sanoa, kun kuitenkin omatunto luultavasti kolkuttelisi, vaikka ei mitään väärää ole jättää kertomatta raskaudesta, niinhän se lakikin sanoo, ettei raskaus saa vaikuttaa työnsaantiin.
Hyvä juttu Wildside, että säikähdyksellä vaan selvisit! :)