Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Repeilen taukohuoneessa itekseni kun kuvittelen miltä toi kakskielinen perse näyttäs :D Mistä ne kielet tulis ja miten pitkiä ne olis :D Ei hitto ku näkisitte mut nyt. Nauran niin että olin tuolilta tipahtaa, ihan hullua ja syytän väsymystä ja hormooneja :D

Mir77 tosi hienoa, että teillä sujuu molemmilla toistenne äidinkielet. Meillä saattaa kyllä tulla melkoinen kielisotku, kun vielä joudutaan toisinaan aika paljon menemään Englannilla, Noh, kyllä se siitä. Kiitos paljon kun kerroit sun kokemuksista, tulee olemaan paljon hyötyä kun päästään matkustamaan :)

Tänään olikin toinen neuvola ja kaikki onneksi niinkuin pitää. Verikokeet ok ja sydänäänet sai terkka heti kuuluville. Vaaveli kovasti kyllä yritti lähteä karkuun moista häirintää :rolleyes:

Myös rakenneultra aika kolahti eilen postissa, 5.8. Tuntuu, että siihen on vielä ikuisuus! :D
Oletteko ajatelleet muut selvittää sukupuolta, mikäli siihen mahdollisuus tulee?

Arya jos vauva ikäisen kanssa matkustaa kannattaa suoraan lentoyhtiön kautta varata vauvakori, mennessä ei saatu, vaikka meille luvattiin tullessa kirjoitettiin suoraan KLM:lle siitä ja he pahoittelivat kovasti ja antoivat suoraan sähköpostitse meille paikat. Se helpottaa tosi paljon matkantekoa ku vauvan saa välillä sylistä pois ja meillä molemmat pojat nukku paluumatkan.
Vanhempi oli 1v8kk ja nuorempi n.5kk, nyt ku ajattelee nii oli se aika hc:tä matkustaa kahden niin pienen kanssa.

huh. Mulla tänään raskaushormonit tais tehä temput. Ensin kilahdin työkavereille, kun ruokatunnille lähtö venyi... Iltapäivällä ennen töistä lähtöä katsoin, kun yksi työkaveri veti nuudeleita välipalaksi... Alkoi himottaa nuudelit ihan järkysti. Pakko oli kotimatkalla hakea pari pakettia nuudeleita ja nyt ihan onnessani vedän niitä.

Mites mammat toi painon nousu? Itellä oli jo rv 10+6 tullu painoa lisää 3kg ja tuntuu et kiloja vaan tulee lisää kokoajan.. esikoista odottaessa koko raskauden aikana mulla nous paino 20kg ja en kerennyt edes kaikkia saamaan pois ennen tätä raskautta. Nyt pelottaa et miten paljon se paino kerkeää vielä nousta

T. Rv 14+2 ja olo kuin norsulla :D

Mulla vähän sama homma. Esikoista odottaessa tuli kiloja 18, joista 10 vielä jäljellä. Nyt kun ylipainoa on jo valmiiksi niin neuvolan terkka sanoi että paino saisi nousta 5-7 kiloa raskauden aikana. Saa nähdä miten pysyn tavoitteessa. Vielä ei ole paino noussut yhtään. Ja nyt rv 11+1, mutta suurinta painonnousu onkin loppua kohti.

Sokerirasituskokeesta. Mulle sanottiin neuvolassa, että en kuulu riskiryhmään, niin ei tartte tehdä. Ja eikös se koe ole joka tapauksessa vapaaehtoinen, että eikai siihen ketään pakoteta osallistumaan?

Kiitos paljon Mirr77! Nää on just näitä asioita, mistä ei ole hajuakaan, kun ensimmäinen vasta tulossa. Vähän olen epäillyt koko matkustamista pienen kanssa mutta tosi pitkään saisi kyllä odotella, Miehen vanhemmat kyllä ovat tulossa tänne vauvan syntymän jälkeen. Kuulemma mikään mahti ei saa pysymään poissa, kun on ensimmäinen lapsenlapsi syntynyt :happy:

Kaksikielinen perse olis kyllä kiva. :D

Minä jo ärähdin lääkärissä kun aika oli myöhässä 20 min ja kun lääkäri pyysi minut huoneeseen niin sanoi että hänen pitää ensin soitella jonkun toisen potilaan asioista. Sanoin että oon tullut vain paperia hakemaan poissaolosta mahataudin takia ja oon joutunut odottamaan jo aika kauan. Sit se jotain sössötti että aikaa no hoidetaan sinut sit ensin. Oli aika tuskainen pyöräilymatka. Onneks kerkesin nukkua iltapäivällä pienet päikkärit ennenkuin poitsu tuli hoidosta.

Ittellä iän puolesta ois suotavaa ja en tiiä onko iha pakollistaki mun iän puolesta se sokerirasitustesti.

Painostaki oli puhetta ni ittellä paino nous sen 2kiloa heti raskauden alussa mut nyt tippunu sen 2kiloa. Tosin eipä mulle edelleenkää oikei ruoka maistu ni ei se paino taia kauheeta kyytiä ainakaa omalla kohalla nousemaan :D

Voihan wildis sun kans kun oon tänää saanu töissä nauraa meikit silmistä :'D

Enää 4 kokonaista päivää ekaan kohtaamiseen pienen kanssa!!! :) en malta odottaa :) kauhulla ja innolla ootan sitä hetkeä!!! :)

Rv11+5

Just heräsin tunnin päikkäreiltä ja hyvin alko wildis ku luin sun toiveesta saada kaksikielinen perse ;D ;D mietin että onkohan se edessä oleva istukka vaikeuttanut mulla sitä, että ollut välillä hankala saada pienen sydänääniä, saa kyllä niitä etsiä, mutta lopulta löytänyt! Ja ei kait siin mitään vakavaa ole jos edessä se on kun ei se lääkäri mitään sanonut ;0

Hahah, joo oon vähän väsyny niin näpyttelen mitä sattuu näköjään tai sit oikeesti ajattelin persettä just sillon :D Voihan se Nepsupepsu olla että se hiukan vaikeuttaa jos istukka luuraa siinä eessä.. Ei siinä ole mitään vakavaa, pitää olla melko iso tälli jos istukka irtoo. Ota vaan ihan iisisti siellä, ei sulla oo hätää. :)

Wildside; mä en pääse nyt yli tästä kakskielisestä perseestä :D hihittelen yksinäni. Mul meni ajatukset ihan ilmavaivojen suuntaan ja miten ne taipuis eri tavalla jos ois kakskielinen persaus :D ei hitto. En kestä :D

Aika mieleenkiintoinen olisi kaksikielinen perse :D

Mutta joo istukan paikalle ei niin väliä kunhan ei ole alhaalla. Tarkoitan että raskauden/vauvan kannalta ei ole väliä onko edessä vai takana. Minua vaan harmittaa tämän kertainen etuseinä istukka juurikin liikkeiden tuotenimisen takia. Ravaan varmaan avoimissa neuvoloissa kuuntelemassa sydänääniä jos liikkeitä jää tuntematta.

Siis täällä on niin aktiivista!! :)

Joku kyseli ammattia. Mä oon vakkaritöissä trukkiasentajana. Niin ja oon 24v esikoista odottava. Mies 31v ja hänelle myös ensimmäinen :)
Saa nähdä miten menee tää loppuaika, on aika fyysistä työtä. Voitteko uskoa muuten, et oon edelleen sairaslomalla tän pahan olon ja oksentamisen takia!! :/ en koht kestä enää.. oon ollu nyt kotona jo reilu 9 viikkoa ja ens viikon ainakin. Kauhee stressi vaikka neuvolassa rauhoteltiin. Jotenkim huono omatunto kun 4 viikon päästä alkais jo kesäloma ja kesäloman jälkeen ei oo kun se reilu pari kuukautta äippälomaan et näinkö puol raskautta menee kotona :( ei oo kivaa. Nyt menossa 15+1.

Mulla oli just tällä viikolla toka neuvolakäynti. Kaikki oli muuten hyvin mut pissakokeessa oli tulehdusarvot yhdellä plussalla. Ei oo ollu mitään oireita kylläkään, kahtena päivänä tullu tällä viikolla pyyhkiessä kerran vähän rusehtavaa verta ja pari kertaa viiltäny alavatsaa mut siinä se. Ei kuulemma tarvinnu vielä huolestua. Kahden viikon päästä onki sit eka neuvolalääkäri käynti ja siitä 3 viikkoa ni pääsee rakenneultraan 27.7 :) ihanaa kun on kaikkea mitä odottaa!

Nauran ääneen tolle kakskieliselle perseelle!! :D :D

Tääl oli vaik mitä kaikkea muuta mut en kerkee taas kirjoitella ku omat kuulumiset itsekeskeinen kun olen :D hah. No ei, yritmä päästä lueskelee taas lisää pian!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Sehän se oliskin jos perseessä olis kaks kieltä ja sit olis vielä semmosia kieliä joita vois ite hallita, niinku tuo kieli mikä on suussa :D Sit ku pierasee niin niiden ääniä vois ite muutella. Mut hei maistaisko ne pierut sitte samalla ku siellä kerta olis kieliä :D :D Apua, kuolen!! :D

Sarina ootko kokeillu B6 vitamiiniä pahoinvointiin. Esim berocca. Oon kuullu et joillaki sillä lähtee pois se ja samoin mun farmaseutti ukko sano et kannattaa sitä kokeilla. :)

Takaisin