Täälläkin yks työtön mamma.. Koulutukseltani oon elektroniikka-asentaja, mutta en ole oman alan hommia päivääkään tehnyt. Siivoushommissa vedin hartiaseudun ja ranteet (rannekanavaoireyhtymä ja niska-olkavarsioireyhtymä) aivan paskaksi reilu vuosi sitten, että niihinkään hommiin ei enää ole asiaa jos mielii ilman leikkausta selvitä. Omalla alalla työtilanne melkosen huono ja jatkokoulutus varmaan väkisin edessä tai vaihdettava alaa kokonaan. Tekniikka kiinnostais ja käsillä tekeminen, mutta allergiat rajoittaa ja toki tämä kropan kunto. Toisaalta taas voisimme ostaa maatilan ja alkaa luomuviljelijöiksi tai ostaa metsätilan, ei vaan kummallakaan ole oikeastaan kamalasti hajua kummankaan pyörittämisestä :D Miehellä automaatioasentajan ja koneistajan paperit, työskentelee koneistajana. Mulla ikää 28v ja mies täyttää loppuvuodesta 27v.
Facebookista lähdin just lätkimään, ei oo oikeen mun juttu... Just tuo alkoi eniten ärsyttämään, että ihan sama mitä päivität sinne ni jollain on hiekat pimpissä! Vähän katoaa sosiaalisen median idea, jos siellä ei olla sosiaalisia :D Oikeat kaverit kyl pitää yhteyttä ilman facebookkiakin. Jokainen päättäköön ite mitä sinne jakaa tai on jakamatta, mutta lasten kohdalla tosiaan kannattaa käyttää harkintaa, kerran kun nettiin kuvan laitat, sitä ei sieltä pois saa.
Lääkärineuvolasta en tiedä millon on, mutta eka neuvola oli 9+ viikolla, nt-ultra 12+, seuraava neuvola 15+, rakenneultra 20+ ja sitten neuvola oiskohan siitä parin viikon päästä, vai millon sen raskaustodistuksen nyt saakaan :)
Raskausdiabetesta tosiaan nykyään seulotaan tarkemmin, kirosin jo etukäteen kun mummilla D2, että yrittävätkö sokerirasitukseen mua. Kaks raskautta kun takana ja lasten syntymäpainot 2980g ja 3290g niin ei tarvitse rasitukseen mennä, toisaalta en kyllä suostuisikaan sellasta määrää sokeria vetämään... Miehellä ykköstyypin diabetes niin sokerimittareita löytyy kotoa, jos olis tarvetta sokereita seurailla jostain syystä. Ruokavaliossa pysyy hiilarit väkisinkin matalalla niin eipä nuo sokerit kaiken järjen mukaan edes voi sahata kovin paljoa, vaikka kyllähän maksa alkaa sokeria pukkaamaan jos vs liian matala...
Viikonlopuks ois tarkotus lähteä pääkaupunkiseudulle kyläilemään, vähän vaihtelua arkeen! Tietysti tänään ollut aivan järkyttävä olo kun pitäs pystyä autossa tunteja istumaan... Onneks ei näyttäs aurinko paistavan. Meillä väliaikasena ollu muutaman kuukauden tommonen 650e maksanu kulkine, jossa ei esim kuskin ikkuna aukea ja tuo koko auto haisee aivan koiralta! Tummennukset tietysti uupuu takalaseista, niin on aivan järkyttävä sauna jos aurinko paistaa. Onneks virallinen kulkupeli saatiin takas ni voi myydä tai vaikka ajaa suohon tuon toisen rakkineen :D
Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti! :)
Warheart 14+3