Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me myös julkastiin ultra kuva faces heti ultran jälkeen :) kaikkia ei vaan voi miellyttää ja ei voi olla loukkaus ketään kohtaa ilmoittaa omasta onnestaan. Siis ymmärrän et se voi viiltää syvältä jos on just saanu keskenmenon tai on tahattomasti lapseton mutta jos tollain rupee joka päivitystä miettii ni eihän sinne vois laittaa mitään muuta ku suru uutisia ja negatiivisia asioita ja niistäkin jotkut niin ahdistuu ettei kykene lukee. Jos tietää itestään et loukkaantuu toisen onnesta ni sit kannattaa välttää facee koska useat käyttää sitä nimenomaan väylänä kertoa muille onnestaan ja elämästään.

Varmasti kenenkään tarkoitus ei ollut toisten facebook-tapoja arvostella tai mollata. Jokaisella syynsä julkaista tai olla julkaisematta omia kuulumisiaan.

Mun mielestä tässä ryhmässä parasta just se, että vaikka ollaan erilaisia ja asioista montaa mieltä, voidaan esittää omat mielipiteet rakentavasti muita loukkaamatta. Meitä kuitenkin yhdistää ihana asia, tulevan jouluvauvan äitiys <3

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :)

Käyttääkö mammat maitohappobakteereita? Mulla oli jotain luontaistuotekaupan biootteja ja nyt ottaisin vastaan ehdotuksia hyvästä maitohappobakteeri tabuista! :) Kun noi edelliset on turhan kalliita..

Totta kai jokainen saa julkaista Facebookissa mitä haluaa :) Itse lähinnä en siksi ole julkaissut mitään ennen syntymää, että pelkään jotain sattuvan ja joutuvan jälkikäteen selittelemään. En kyllä kiellä, etteikö tekis mieli kovasti ilmoittaa kaikille tästä joulun pikku paketista :D Katsotaan rakenneultran jälkeen pystynkö hillitsemään itseäni vai en. Kovasti tekis mieli julkaista kaikkien lasten ultrakuvat yhdessä kuvassa ja jokainen saisi itse päätellä siitä mitä haluaa ;D

Täällä alkaa jännittämään huominen nt-ultra. Rv 12 pamahti juuri tänään täyteen.

Itse en ole vielä päättänyt missä vaiheessa ja miten, jos edes, tulee facessa ilmastua raskaudesta. Toisaalta tekis mieli hehkuttaa mut toisaalta taas on jotenkin kovin pahaenteinen olo tästä kun omassa elämässä mikään ei ole mennyt helposti vaan kaikesta saanut taistella. Jospa huomenna olisi hyviä uutisia ja kykenisi vähän rentoutumaan.

Täällä kirjoittelee juuri valnistunut sosionomi ja työskentelen nuorten parissa.

Pauliina kokeile lacto seveniä. Mulla on ne käytössä ja niitä voi syöttää freteillekkin. Ja syy miksi kerron freteistä on että niillä tooooodella herkkä kroppa ja todella herkkä massu. Eikä noi tietääkseni maksa paljoa, meillä mies hoitanu niitä aina kotiin kun loppuu. Helppo niitä töistä hankkia :)

Hormonit... :joyful: Huomaa, että käsittää joitain asioita ihan hassulla tavalla ja täysin erilailla kuin yleensä. (Tämä on siis huomio itsestäni, ei muista!)

Musta on ihanaa lueskella iloisia uutisia facesta, varsinkin jos itsellä on huonompi päivä. Vaikka itse olen hissukseen, en arvostele muita, vaikka päivittäisivät ihan kaiken. Jokainen päivittää sen mitä haluaa ja kenelle haluaa, eikä silloin pitäisi ajatella muiden puolesta. (En osaa nyt oikein ilmaista ajatustani, toivottavasti edes joku ymmärtää mitä ajan takaa.)

Täällä on muuten todella fiksua porukkaa! Kiitos teille kaikille, ootte loistavia!:talk017

Mir77 meillä on sitten miehet samasta maasta :) saanko udella, mistäpäin Meksikoa miehesi on ja onko asunut kauan Suomessa?

Pauliina, minä syön gefilusta, ja hyvä se ainakin on.
Henriikka, ihan mahtavia vaatteita <3

Henriikalla oli aivan syötävän ihania vaatteita pienille <3 en malta odottaa että ittekki pääsen kirppareita ja kauppoja tonkimaan :)

Siitä facesta vielä että ittekki haluaisin kailottaa jo kaikille mutta pelottaa jos kaikki ei menekkään/olekkaan hyvin. Varmaan mieli muuttuu ja rauhoittuu sit rakenneultran jälkeen, jos tällä kertaa sinne asti selvittäis :) ens keskiviikkona ensin ois se nt-ultra ja ekaa kertaa pääsee näkemään mikä tilanne siellä massussa on :)

Minä kuulun siihen kastiin joka ei ikinä ole facessa ollut eikä tule ikinä olemaankaan ^^ En itse julkaisisi lapsestani mitään kuvia tai oikeastaan mitään tietoja. Ajattelen että hänellä on oikeus omaan yksityisyyteen ilman että äiti tai muu julkaisee hänestä kuvia ja kuulumisia muille, varsinkaan puolitutuille... mummuille yms jakamisen ymmärrän toki varsinkin jos asuvat kauempana... Me skypetetään viikottain kauempana asuvan vaarin ja mummun kanssa. Muuten on känny ahkerassa käytössä =) Mutta jokainen taaplaa tavallaan... x)

Juuri juuri voi täällä kirjoitella raskauskuulumisia mutta esikoisesta en pahemmin enää mitään kirjoittele samasta syystä kuin yllä perustelin :D

Onneks kävin eilen siellä labrassa. Niinhän siinä kävi että nyt mullekin iski se oksennustauti. :( Oon kyllä niin iloinen ettei ole tarvinnut oksentaa tämän raskauden takia vaikka onkin tosi huono olo ollut välillä. Oksentaminen on kamalinta mitä tiedän. Suunnilleen itken ja oksennan, kun inhoan sitä touhua.

Isäntä vei poitsun hoitoon. En mä olis sitä jaksanut hoitaa. Vaikka joskus itsekin töissä mietitty että miks pitää tuoda lapsi hoitoon jos vanhempi kotona kipeenä. Mutta etpä siinä hirveesti kerkee vahtimaan tai ruokia laittamaan jos mahaa vääntää ja pitää halailla pönttöä.

Ärsyttävää on että töihin tarvii poissaolotodistuksen ja puolen päivän maissa pitäis selvitä käymään työterveydessä. Onneks matkaa kylälle on vaan n. 3 km. Mulla kun ei ole ajokorttia niin pitää pyörällä mennä. Kunhan nyt ei ole voimat niin pois että jaksaa. Pakkohan se vaan on.

Toivotaan että menis nopeesti ohi ja olis vähän mukavampi viikonloppu tiedossa.

Voi ei :( jospa muumimamma selviäisit taudista nopeesti ja mahdollisimman vähällä!
Eikö teillä voi ees yhtä päivää olla sairaslomalla ilman lääkärin todistusta? Onhan se ihan kauheaa lähteä etenkin mahataudissa jonnekkin lääkäriin vielä!

Arya :) Mexico citystä on kotoisin ja siellä suurin osa suvusta asuu. Hän on asunut kohta 7 vuotta Suomessa ja sitä ennen Kanadassa, ei tullut Suomen ilmasto niin järkytyksenä :D
Kovasti kyllä haluaisi Meksikoon ja suunnitteilla olis ehkä vuoden päästä muuttaa joksikin aikaa sinne, tosin ei haluta cityyn vaan johonkin pienempään ja rauhallisempaan paikkaan.

Mites teillä? Mistä päin Mehikoa mies on?

Henriikka aivan ihania vaatteita! Itse sain viikko sitten jotain pienenpieniä bodyjä ym veljenvaimolta! Oi juuri nyt tuntuu tämä odottaminen ihanalta!!! Ja ihana että on tällainen vertaisryhmä jossa saa avautua kaikesta!

Täällä tais iskee toi ihana oksennusripuli tauti. Mahaa vääntää niin saatanasti et itkettää ja kelalle ois tänään pakko suunnistaa viemään papruja. :( Inhottaa tää osa-aikasuus töissä kun joutuu virastojen kanssa pelleilemään.. Toisaalta kiva on näin raskaana välillä vaan maata kotona kun väsyy helpommin.
Eilen töissä sain kauheen pyörrytys kohtauksen, ei näköjään kroppa jaksa painaa töitä samalla tavalla kun ennen..

Joo todistus pitää olla jo ekastakin sairaspäivästä.

Neuvolatäti soitti että olinko osallistumassa KuPiCo tutkimukseen. Labrassa jo ottivat verikokeet siihen, mutta suostumus puuttuu ja se pitäisi käydä kirjaamassa Pikkuhaikaraan. Mulle ei annettu siihen tunnuksia neuvolasta ja soittelin sinne takaisin niistä. Hoitaja antoi mulle tunnukset ja ekan salasanan. Mutta kirjautuminen kysyy salasanoja randomina pitkästä listasta eikä ekaa kysynyt tietenkään vaikka miten päivittelin sivua. Yritin soitella uudestaan neuvolaan että antaa muutaman salasanan lisää mutt eihän sieltä kukaan vastaa. On varmaan muitakin asiakkaita. Tälle päivälle klo 15 mennessä olis pitänyt päästä sisäänkirjautumaan ja antamaan suostumus, muuten verinäytteet menee roskiin. Tutkimus on vapaaehtoinen mutta minua olis kiinnostanut osallistua siihen.

Vaihtelee ilmeisesti tosi paljon koska noi neuvolat ja lääkärit on. Mulla 1. neuvola 8+, 2. neuvola+lääkäri 16+2 tossa välissä nt-ultra. Seuraavaa aikaa ei oo annettu, sitä katsotaan kuulemma tarpeen mukaan rakenneultran jälkeen (?). Ensimmäinen lapsi tulossa, mutta olen perusterve ja ikää 25. Vaihdoin neuvolaa muuton takia ja toi uus akka vaikutti ainakin puhelimessa tosi nyrpeältä, tyyliin, jaaha taas pitäs yhen mamman seurannat johonkin väliin saada mahtumaan. Mieluummin kävisin kyllä seurannat siellä vanhassa neuvolassa, kun se neuvolatätikin oli tosi mukava.

Mun mielestä facebook on kiva tapa pitää yhteyttä ja seurata kavereiden kuulumisia. Jokainen päättää, mitä sinne laittaa ja ketä pitää kavereina. Itse laitan varmaan jotain vauva uutisesta myöhemmin, mutta vielä ei tiedä edes kaikki läheisemmät ystävät, niin en halua, että saavat facesta sen lukea.
Viime vuonna laitoin serkun asetukset niin, etten näe seinälläni hänen kirjoituksiaan. Suoraan sanottuna vitutti, koska olin itse juuri saanut keskenmenon ja hän päivitteli useaan otteeseen kuinka rankkaa on vauvan kanssa ja kuka tulis hoitaan, että pääsee isukin kanssa baariin. Olemme lähinnä facebookin kautta missään tekemisissä serkun kanssa, mutta sain silti tietää hänen raskaudestaan heti plussan jälkeen. Kukin tekee tavallaan. Kiva kuitenkin pitää hänet kaverina niin voi käydä kattomassa hänen siskonsa ja lasten kuvia. Tämä toinen serkkuni ei jaksa päivitellä facebookkiaan niin usein, mutta ei häntä näytä myöskään haittaavan, että lapsista on paljon kuvia siskonsa facessa.

Onko täällä muita työttömiä? Olen valmistumassa tässä kesän aikana ja sen jälkeen jään työttömäksi. Raha-asiat stressaa, mutta toisaalta onhan tässä vuosikausia opiskelijabudjetilla selvitty, joten varmasti kituuttelu onnistuu vauvankin kanssa. Mies on töissä, mutta hänellä matala palkka.

Takaisin