Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nykyään muutenkin aika harvakseltaan päivittelen kuulumisiani facebookiin (Tähän ehkä lähinnä syynä entinen hyvä ystävä, joka yhtäkkiä ilmoitti, että olen ollut itsekäs paskiainen viim. 4 vuotta, enkä välitä kenestäkään muusta kuin itsestäni. Tämän jälkeen olen huomannut, etten halua edes facebookissa kirjoittaa omasta elämästä.)
Mutta ajattelin, että viimeistään sitten kun on kaiffari syntynyt, laitan päivityksen tonttulista. Meillä tärkeimmät läheiset tietää, töissä olen avoimesti puhunut asiasta, jos on tullut puhetta. Muutenkin ne jotka ovat kohdalle sattuneet, tietävät.
Eli olen avoimesti kertonut eteenpäin, mutta en joka puolelle toitottanut.

Mulla ei oo ollenkaan neuvolalääkäriä. Ja vasta yks neuvolaki takana. Toinen on vasta ens kuun alussa.

Mulla neuvolalääkäri heti juhannuksen jälkeen ja sit seuraava neuvola vasta elokuun alussa. Paljonkos noita pitäis olla tällai esikoista odotellessa? :O

Äitiysneuvolan peruskäynnit (ainakin Kuopiossa). Yksilöllisen tarpeen mukaan lisäkäyntejä.

Eka käynti rv 8-10
NT-ultra
Nlalääkäri rv 14-15
Rakenneultra
Neuvola rv 22-24
Ensisynnyttäjän neuvola käynti rv 26-28
Neuvola rv 30-32
Nlalääkäri rv 35-36
Neuvola rv 37-41 käynnit 2vk:n välein

Huomattavasti on neuvola käynnit vähentyneet välistä ja lopussakaan ei käydä viikon välein.

Mulla on toka neuvola Th rv 16 neuvolalääkäri rv 19 ja rakenneultra rv 20
Niin uskomatonta miten mun kalenteri pullistelee menoja vaikka olen ihan vaan kotona lasten kanssa, on omia ja muiden neuvoloja leikki treffejä ja muuta kivaa kesä juoksuja pitkälle syksyyn buukattuna:) kiireinen koti äiti :D

Huh, kun on taas tekstiä tullut poissaollessani.

Mindis ja muutki, mä jo 37 ja mies täyttää 30. Esikoinen tulossa :) pks asutaan, vaikka muualta ollaan kotoisin. Ekonomi oon ja työ kai projektipäällikön tapainen homma :) vielä en tiiä innostunko vallan kotona oleen vai tuleeko nopeastikin hinku takaisin töihin.

Faceen varmaan ohimennen jonku vauvajutun tai masukuvan laitan sitten, kun oleelliset ihmiset tietää. Luulen et tällä mahan kasvulla viim. heinäkuus on ihan turha yrittää peitellä enää... Faces muutenki mulla rajattu ne ihmiset mitkä näkee mun henkilökohtaisemmat jutut, tuskin koko kaverilistalle hirveen aikasin mitään laitan. Kiva ja helppo sitä kautta kuitenki jakaa kuulumisia kavereille eri puolille Suomee ja maailmaa.

Äippä, teette sen vitosen sit 10 vuoden päästä ;)

Ja btw, jos en olis just alottanu uudessa duunissa niin, että uudet työkaverit tai pomo ei tiedä, niin kertoisin kyllä varmaan jo kaikille :)

Mulla on alkanu nyt puristaa housut, vähän vaikeeta ollajo töissä ja kohta pitää kyl vaihtaa omatki housut löysempiin :D

Kiitos vastauksista. Voi tosiaan olla että joka raskaudessa tulee aikasemmin. Esikoisesta en muista ku jossain aika loppu vaiheessa supisteluja ja pikku kakkosesta jossain viikolla 16-17. Huomenna tulee 14rv täyteen. Nii ja mullakin 6 vuoden sisään 5. raskaus, kaksi ensimmäistä meni kesken.

Mun aivan ihana ystävä kävi lastensa kanssa täällä meidän luona ja näki mut ekaa kertaa ikinä ilman rautaa naamassa, rillit päässä ja hiukset ruskeaksi värjättynä (ennen siis kirkkaan punaiset) totesi vaan johan arvon rouva näyttää massa-mammalta, eli toisin sanoen kovin huomaamaton lähiö mamma siis:D
Tämä mun ystävä on sarjassamme näitä ketkä laukoo mitä sylki suuhun tuo eikä sillä mitään tarkoita, niin ihana tyyppi:)
Sen 3-vuotias poika kysäs että onko mun massussa vauva, vissiin niin selvä homma että pienet lapsetkin tajuaa, mahtavaa!!!

Yök, mulla on huono olo. Maha tosi kipeä tuosta jostain keskeltä... Koko porukka valmiina nukahtamaan jo kasilta. Isännälläkin ollut töissä huono vointi ja nukkunut koko illan. Jee..

Faceen oon laittanut esikoisesta kuvia ultrasta lähtien. Rajattu kavereiden nähtävälle. Onkohan mulla kavereita/ sukulaisia/ työkavereita/ mammakavereita yht. 75.

Mä oon 30v alun perin kuopiolainen, mutta Siilinjärvellä asusteleva lastenhoitaja.

Täältä on ollu niin mukava lukea hyviä ultrakuulumisia toinen toisensa perään. Mulla olis nt huomenna aamulla ja tähän asti olen ollu aikalailla levollisin mielin, mutta nyt alkanut hermostuttaa. Ihan järjetöntä sinänsä, kun eihän itte voi mitenkään vaikuttaa siihen, mitä siellä vastaan tulee. Mutta toivottavasti kaikki on kunnossa!

Täällä 34 vee, Helsingissä asun ja Uudeltamaalta kotoisin. Koulutus MMM ja asiantuntijatehtävissä. Tosin oon ollut vanhempain- ja hoitovapaalla kohta pari vuotta.

Tänään näin työkavereita, mutta en vielä kertonut, etten ole syksyllä palaamassa töihin. Parille lähimmälle työkaverille olin kertonut jo aiemmin, mutta he osaavat pitää suunsa supussa. Muuten ollaan kerrottu lähipiirille ekan ultran jälkeen sitä mukaa kun ollaan muutenkin oltu tekemisissä. Esikoisen kummi sai kuulla aiemmin, kun hän hoiti lasta, kun oltiin miehen kanssa siellä ultrassa. Huomenna on muuten nt-ultra, jaiks! Ekassa ultrassa pömpiäinen siis oli niin pieni, ettei niskaturvotusta voinut mitata.

Mä en juuri julkaise fb:ssä muutenkaan kuvia tai kovin henkilökohtaisia asioita, joten en raskaudestakaan. Ekan lapsen varpaista laitoin kuvan, kun oltiin kotiuduttu synnäriltä, nyt varmaan samoilla linjoilla. Miehen kanssa ollaan sovittu, että lapsista ei laiteta kuvia, joissa näkyy naama, mutta eipä niitä muitakaan ole juuri tullut julkaistua.

Höh nyt vähä harmittaa kun sanoin tosta Facebook jutusta :( kun puhutaan toitottamisesta ja mainostamisesta.
Itse jaan siellä muutenki iloisia ja vähemmän iloisia asioita kuvien kera ja tämäkin päivitys oli vain "<3" ja kuva musta ja mun miehestä ja mies tekee sydämen sormillaan mun mahan päällä. Nojoo varmaa kenenkään ei ollu tarkotus loukata eikä tietty munkaan... Tuli vaan sellanen oll et pidätte muo nyt itsekkäänä ja hölmönä. Ite vaan inhoon sellasta salailua ja sit et kaikki kyselee vuorotellen asian laitaa. Mieluummin niin ettei jää epäselväksi. Mielestäni kenenkään onni ei ole muilta pois. Myös sit ku lapsi syntyy, se on iso osa mun elämää ja tulee näkymään päivityksissä ja kuvissa.

Kaikki tavallaan, Krissse! Ei mun mielestä pidä kenelläkään olla syytä toisen julkaisemista jutuista loukkaantua. Useinhan porukka nimenomaan laittaa facebookkiin vaan niitä ihania asioita, jolloin kaikkien elämä kuulostaa niin satumaiselta. Jos joku ei halua juttuja lukea, niin ohittaa ne kyllä tai pistää sitten estot jos oikein päänii, ihan sama. Ite en ainakaan halua liikaa miettiä, että kenen varpaille astun jos omasta elämästäni jonkun huippukohdan tai surun julkaisen. Lukee ketä kiinnostaa.

Ite oon 22v Vantaalla asusteleva kolmannen vuoden kätilöopiskelija :) tällä hetkellä kesätöissä psykiatrisella osastolla.

Kiitti kommentista Air! <3 jotenki näissä hormoneissa ja uudessa tilanteessa ottaa nii helposti itteensä ja myönnän kyllä olevani myös epävarma niin tulee olo että tarvii muilta hyväksynnän :) pohjimmiltaan tiedän että tuun olee varmasti huippu mami omalle pienelle, niin kuin kukin meistä!

Me myös miehen kanssa julkaistiin ultrakuva Facebookissa heti nt-ultran jälkeen :) Se oli meille ihan luontaista, jaetaan muutenkin siellä paljon asioita. Ja molemmat niin täpinöissään niin tykätään myös odotusaikana hehkuttaa siellä asiaa. :) Enkä mä myöskään ajattele et meidän onni olis keltään pois, koen ihan oikeudekseni kertoa siellä elämäni onnellisista asioista ilman että tarvitsee potea syyllisyyttä. Mutta jokainen tavallaan :)

Takaisin