Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen ihan huoletta raskausaikana syönyt keitettyjä katkarapuja muutaman kerran :D Keittäessä mahdolliset pöpöt kuolee... Seuraavana päivänä tosin en mahdollisesti jäljelle jäänyttä keittoa ole syönyt vaan miehelle on jäänyt se tehtävä xD Mut kunnon kuumennus on se kaiken a ja o mun mielestä =)

.... lukekaapas joskus btw eri maiden syöntisuosituksia jos kiinnostaa :D Poikkeaa meidän kieltolistoista monet ja paljon x) Itse kieltolistaa noudatan (vaikka nytkin valkohomejuustoa himottaisi saada) xD Jahka synnäriltä pääsen niin sit voi syödä nyt kiellettyjä herkkuja (ainakin osaa). En imettäessä tainnut silloinkaan syödä pellavansiemeniä... pitääkin kerrata syömiset+imetys että mitä sai syödä ja mitä ei jne :D

Wild tuu kertoo mitä näyttää, mä olen niin malttamaton ja haluan tietää just ja nyt kumpi kaveri on kyydissä, vähän yhdentekevää joo, haluais vaan jo nimetä hipeltäjän väinöksi tai ainoksi (nämä siis teko nimet:))

Pitäisköhän minunkin tilata, kun niin tekis mieli tietää/kokeilla :)

Mites muuten on verilettujen ja pinaattilettjen syönti? En siis niistä tykkää, mutta töissä saattaa olla perjantaina.

Onhan toi testi kiva arvuuttelu, mut jotenki itelläni fiilis että oli kuitenkin väärässä. :D

Pitäisköhän minunkin tilata, kun niin tekis mieli tietää/kokeilla :)

Mites muuten on verilettujen ja pinaattilettjen syönti? En siis niistä tykkää, mutta töissä saattaa olla perjantaina.

Minä olen syönyt molempia silloin tällöin (n. 2kpl)... nyt ja aiemmin :D

Wildis, osaatko sanoa miten toi testi toimii ja mihin se perustuu?
Kuulostaa erittäin leikkimieliseltä, vaikee kuvitella et pystyis jostain esim pissasta määrittää :D mut ei siinä, kivahan toi on ja itekki mietin tilaamista ;)

Ei kai ainakaan pinaattilätyissä mitään kiellettyä ole? Ja eipä taida olla verilätyissäkään.

Mulla oli hb neuvolassa korkeempi kuin koskaan, joten varuiksi tuskin alan rautaa syödä, kun ummetusta tuntuis jo muutenkin vähän olevan (luumuja kehiin).

Krisse se kuullemma selvittää pissistä on kromosomit XX vai XY.. Juuri tuossa totesin miehelle sen olevan varmasti täysin huuhaata, koska jos pissistä vois kromosomit kattoo niin lääkärissäkin se onnistuis kepeesti ja sillon varmaan helpommin tutkittaisiinkin sukupuoli. Kuitenkin jos varman tuloksen saa niin silloin on ollu lapsivesipunktio esim. Olipas sekavasti selitetty, mut ehkä tajusit mitä tarkotin :D Kuitenkin kun testin tilaa niin tulee summittainen tyttö tai poika testikasetti :D Mut kuten sanottu niin kivojahan noi on. :D

Ja se tosiaan oli samanlainen kun r-testi. Pipetillä muutama tippa pissiä puotettiin siihen kuuluvalle ikkunalle ja samalla tavalla kulki se pissi siellä kun r-testissäkin ja sit se teki sen värin. 15 sekuntia ja testi valmis luettavaks :D Aika naurettava, eikä varmasti kovinkaan luotettava. Tosiaan muutenhan lääkäritkin sais sen helposti selville ilman minnekkään jalkoväliin tiirailematta :D

Moi pitkästä aikaa!

Meilläkin iloisia uutisia: käytiin tänään nt-ultrassa, jossa kaikki hyvin. Niskaturvotusta oli 0,9 milliä, syke 143 ja koko vastasi täysin viikkoja 12+4. Mikä helpotus!

Asutaan vielä pari kuukautta ulkomailla, ja täällä nt-ultran tekee jostain syystä aina erikoislääkäri. Tämä nainen oli hyvin ystävällinen mutta erittäin vaitonainen, ei paljoa puhua pukahtanut operaation aikana. Tuijotin hermostuneena seinään kiinnitettyä monitoria ja yritin humanistin koulutuksellani arvioida, näkyykö sikiössä jotain hirvittäviä vikoja... :) Jälkeenpäin mua (ja mukana ollutta miestäni) nauratti, kun todettiin, että oltiin molemmat yritetty omin simin laskea beben niskaturvotusmillejä, kun lekuri oli niin pitkään hiljaa. Ehkä se homma kuitenkin kannattaa jättää asiantuntijalle!

En ole tänne foorumille kirjoitellut, kun on pitänyt pakertaa kovalla kiireellä viimeistä työprojektia loppuun. Sekin valmistui viime viikolla, eli nyt on kokonaisvaltaisen huojentunut olo! Seuraavaksi tiedossa lomailua ja kodin pakkailua.

Ja hei, neuvolapalvelujen suhteen kannattaa kyllä olla onnellinen suomalainen veronmaksaja. Hermoilin tässä taannoin sitä, että Suomeen muuton jälkeen pitäisi päästä aika pikaisesti rakenneultraan, jonne tarvitsee ainakin yhden neuvolakäynnin ja lähetteen. Skypetin sitten tässä yhtenä yönä (täältä on -10 tunnin aikaero Suomeen) neuvoloiden neuvontanumeroon, ja oikein empaattisen ystävällinen terkkari varasi saman tien neuvola-ajan Suomeen tuloa seuraavalle päivälle. Erinomaista palvelua!

Kovasti onnitteluja muillekin ultratuloksista ja mielenrauhaa & hyvää mieltä meille kaikille!

Krisse se kuullemma selvittää pissistä on kromosomit XX vai XY.. Juuri tuossa totesin miehelle sen olevan varmasti täysin huuhaata, koska jos pissistä vois kromosomit kattoo niin lääkärissäkin se onnistuis kepeesti ja sillon varmaan helpommin tutkittaisiinkin sukupuoli. Kuitenkin jos varman tuloksen saa niin silloin on ollu lapsivesipunktio esim. Olipas sekavasti selitetty, mut ehkä tajusit mitä tarkotin :D Kuitenkin kun testin tilaa niin tulee summittainen tyttö tai poika testikasetti :D Mut kuten sanottu niin kivojahan noi on. :D
Ei se kromosomeja tutki. Etsii virtsasta testosteronia jota erittyy äidin virtsaan jos odottaa poikaa :)

No siinä ohjeessa luki et kattoo onko kromosomi XX vai XY. Siks ihmettelinki et miten kusesta voi sellasta kattoo. Luvin sentään sen lappusen mikä oli lykätty kyytiin. :O

Mä luin jotain jenkkisivuja sillon ennen ku tilasin ni siellä puhuttiin tosta testosteronista. Ja mun ohjeissa ei puhuta kromosomeista mitään :eek:

71ef5569bcaa6582cf9a0fbf030e0fd0

Takaisin