Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeksi wildside ei tykkäilin näillä nakki sormillani :( meillä ois kans etelän matka syksyllä ei oo vielä lentoja varattu rupesin vaan miettimään että missä vaiheessa sinne uskaltaa enää etes lähteä? Oisko syyskuun alku? Kun jos lokakuun lopussa alkaa jo mammaloma, pitää selvittää että millon sitä saa vielä lentää :D en oo käyny kun kerran aiemmin ulkomailla niin jännittää :D

Nt-ultrassa käyty ja siellä pikkuinen heitti kuperkeikkaa ja ojenteli pitkiä tikkukoipiaan. Vilkas tyyppi <3 kaikki siis niin kuin kuuluukin! Vastas 4 päivää vähemmän viikkoja (eli just mun ovistuntemuksista laskettuna oikein) mut ei lähetty muuttamaan laskettua aikaa :)

Nt 0,9mm, eiks oo ihan normaali? :)

Voi tätä rakkauden määrää. Silmäthän siinä kostu!

Täällä edelleen kotipäivä. Poitsu oksenteli vielä illalla ja tuli semmoiset ripulia, että kiitän hartaasti että on sen ikäinen joka osaa jo sanoa huonosta olosta ja mennä vessaan. :) Toivotaan että isäntä ja minä säästyttäisiin taudilta...

Mä leivoin äsken aamuisesta kaurapuuron jäämästä rieskasia ja ne oli niin hyviä että taisin syödä niitä viisi! Maistuivat nin hyviltä! Eilen söin huomaamattani päivän aikana kolme Paula vanukasta... Mutta nekin maistui niin hyviltä! Mies illalla saarnasi että onko mitään järkeä, joten pitää yrittää pysyä niistä erossa. :D

Viuhti, viime raskaudessa mä lensin vielä viikkoa ennen mammalomaa. Lääkärin luvalla kyllä ja lentoyhtiö periaatteessa vaati todistuksen. Sitä tosin kukaan ei missään vaiheessa edes kysynyt. Tuo oli firman piikkiin reissu ja vähän jännitti jos vaikka synnytys käynnistyisi. Mutta pakkohan se oli mennä kun ilmaiseksi pääsi :D Oman mielenrauhan vuoksi reissaisin mieluusti vähän aiemmin..

Niskaturvotus 0,9 mm oli meilläkin ja siis normaali.
Oon kans yrittänyt vältellä monia ruoka-aineita ja enimmäkseen onnistunutkin, välillä vain harmittaa, kun jotain ei saakaan syödä. Mutra turhaa ressiä en aio syömisestä ottaa, stressi ainakin on pahaksi vauvalle.

Tervehdys kaikki pitkästä aikaa! Maalta palattu betoni helvettiin ja nahka niin ötökän syömä että näytän ihan rupiselle;) tytöt ei olisi millään halunnut lähtee takas kotiin, ymmärrän hyvin en olisi itsekään halunnut. Pakko mikä pakko!

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista <3

Täällä aloiteltu rv 14 ja mahan kasvatus urakka hyvillä mallilla:)
Kaikki oireet hävinnyt ja nyt voi vaan nauttia matkasta!
Kerrotiin kaikille sukulaisille uudesta tulokkaasta ja kaikki oli TODELLA innoissaan! Serkkujen vauvojen kanssa pääsi vähän verestämään muistoja, ihania nyyttejä :)

Miehen kanssa päästiin kahdestaan jopa soitelemaan ja kalaan, sain itse hauen ja kyllä sitä vähän söinkin, vaikka ei vissiin saisi, sääntöjä uhmaten :)

Rv 14+1

Vauvalla kaikki hyvin. Nt oli 1mm ja seulat normaalit. Toooodella pieni sukupuoli lupaus tuli ja näytti kuullemma pojalta. Sano erikoislääkäri että hänen pojallaan oli samanlaiset vehkeet jalkovälissä tässä vaiheessa. :) Saatiin kymmenen kuvaa mukaan ja joissakin se potkii, toisessa imee peukaloo, kolmannessa vilkuttaa jne.

Voi tätä onnen määrää. Kait sitä voi alkaa huokasta jo. Töysin vastas viikkoja. Rv 12+3

Tänään menossa ultraan. Ei mielenterveys ois kestäny jännittää vielä yli viikkoa kun maha on niin kipeä. Toivottavasti kaikki olis hyvin ja kasvukipuja olis vaan nämä...

Täällä kans nt-ultra takana. Tyyppi ei olis millään halunnu vaihtaa asentoa ja kätilö kysyikin että onko tällaista itsepäisyyttä suvussa. Kyllä on - en tiennyt että se ilmenee jo näin aikaisin ;)

Kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja ja niskaturvotus 1mm. :)

Tuli tuosta Äipän kalaonnesta mieleen, että juuri hauki ja maksa on ne, joita tekisi eniten mieli, mutta aion niiden suhteen olla aika tiukkana etten suuhuni niitä laittaisi. Noh, tietysti raaka kala (sushi ja graavatut) myös harmittaa, pitää vaan syödä niitä kaksin käsin, sitten kun taas saa. :happy:

Paistettu maksa, karamellisoitujen sipuleiden ja muusin kanssa, siinä olis tämän hetken kova himppa mutta ei vielä, mummo teki maksa kastiketta jossa oli paljon porkkanaa, söin mutta otin vaan pienen palan maksaa:)
En jaksa olla niin ehdoton, en kumpaakaan syönyt kun ihan vähän, luotan että matkustaja kyydissä pysyy!

En voi käydä kaupassa ostamatta nektariineja. Ne vaan tuoksuu niin houkuttelevilta! Ja niitä pystyn syömään vaikka ois kuinka huono olo. Ja jos yksityiskohtiin mennään, niin oksukaan ei maistu niin pahalta, jos on just syönyt nektariineja. Älkää vaan sanoko että niihin liittyy joitain rajoituksia :).

Hei kaverit, Teillä kellä unbornheart doppler, mulla loppu geeli.. Olisikohan mitään millä sen voisi korvata...?

Maksapihvit, NAM! Tännekkin iski himotus.. :grin

Kivoja ultrakuulumisia, ihanaa kuulla että kaikki on hyvin! <3

Meillä oli ultrassa kaikki ok, niskaturvotus 0.9 ja tasan vastasi viikkoja 12+3. Jostain syystä kätilö merkkasi viikoiksi 12+4, (viikot siis 12+3), mutta tuskin siitä haittaa on..? Itsellekkin tuli ihan itku, oli ihana nähdä että masussa todella köllii joku. :)

Onkos muilla ollut millainen hb? Mulla oli ekassa neuvolassa 120, ja nyt on tullut tykytyksiä ja oon kyllä myös pirun voimaton. Millähän viikoilla rautalisän sai aloittaa?

Hauskaa päivää kaikille!

Salli 12+3

Takaisin