Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neppppsu se on hyvä että tiedostat 'ongelman' ja haet tukea ulkopuoliselta :)
Mulla on myös vähän samoja rahahuolia, kaikenmaailman osamaksuhässäköitä ja tuntuu ettei niistä pääse ikinä eroon. :( Ajattelin myös hakea ulkopuoliselta apua tähän et saisi tilanteen haltuun.

Tuo budjetointi tulisikin mulle kovaan käyttäön, nyt kun maksut ja laskut ja härpäkkeet maksettu, niin pitäs pitää tuo rahankäyttö kurissa. Liian monesti sitämenee nälkäsenä kauppaan ja sitten ostoskärrystä löytyy jos minkämoista heräteostosta :/

Ja tuo säästöpuoli olis nii kuningas juttu! Varsinkin nyt kun pieni tulossa niin pitäis aina olla vähän säästössä esim. Isompiin laskuihin jotka tulee sen pari kertaa vuodes (vesimaksu) ja tottakai sitäolis välillä kiva tehdä jotai rentouttavaa ittekin (kylpylät tms)

Äippä, onko sulla ollu ongelmia sokerin kanssa, kun nyt jo rasituskokeessa? Turussa yleensä puolenvälin jälkeen vasta. Kauhulla odottelen sitäkin...

Muumimamma, mulla oli 4v poitsu tabletin kanssa varhaisultrassa. Lekuri mietti miten onnistuu, ku alakauttaultra voi pelottaa lapsia, mut jäbä oli sermin takana, ni ei nähny mitään. Keskitty niin peliinsä.

Rahi mulla oli viime raskaudessa diabetes, ja nyt tää veden kulutus aikamoista (5L/päivä), jos tässä ei mitään niin 2 rasitus puolessa välissä.
Espoossa ainakin että jos ei kuulu mihinkään riski ryhmään (esim ylipaino) niin pitää käydä vaan kerran. Jos jotain epäilyä niin 2 kertaa saa käydä... Huomenna saan tulokset että mikä tuomio, vähän huolettaa kun mulla oli ihan hirvee olo viimeisen tunnin aikaan!

Äippä, mä en kuulu mihinkään riskiryhmään eikä mun tarvi mennä kertaakaan rasitukseen. Ja espoossa oon.

Viime raskaudessa kävin rasituksessa silloin puolivälin jälkeen (ikäloppu läski olen :D eli meillä kaikki yli 25v ja/tai ylipainoiset joutuu rasitukseen) ongelmaa ei ollut silloin, mutta nyt joudun jostain syystä käymään jo tässä alussa, aika varattu ensi viikolle, yök.

Henriikka aika hassuu, mulle ovat painottaneet neuvolassa että kerran ainakin pitää käydä, kai tässäkin erilaisia toiminta malleja:)

Hömötiaiselle suuri halaus!

Tänään käytiin ultrassa. Pienellä oli kaikki hyvin, sydän löi vahvasti ja vastasi viikkoja 9+2, tarkemmin varmaan mittailevat sitten nt -ultrassa. <3

Sokerirasitukseen ei tarvitse mennä, kun päättivät, että seurailevat raskautta kuin minulla olisi diabetes. Sokerit ovat siis olleet vuosia sitten koholla, jonka jälkeen olen syönyt niihin lääkettä. Diagnoosia ei ole, mutta ei ihan puhtaita papereitakaan. Lähes kaikki raskauden aikaiset käynnit siis tayssilla ja jokaisesta käynnistä myös se poliklinikkamaksu. Onneksi ultrailevat myös tiheään. Tärkeintähän vauvan hyvinvointi on, harmittaa vaan olla eriarvoisessa asemassa muihin nähden :rolleyes:

Henriikka aika hassuu, mulle ovat painottaneet neuvolassa että kerran ainakin pitää käydä, kai tässäkin erilaisia toiminta malleja:)
Espoossa minäkin ja en kuulu riskiryhmiin ni ei tartte mennä vaikka ekasta tuli painoa 30kg ja tokasta 20kg. Ainoastaan kun kävin sit neuvolan lopuks puntarilla ja painoa oli tullu alkuraskauden aikana 8kg ni sanoi että jos nousu jatkuu samana niin sit on hyvä käydä s.rasituksessa.

Kaipa mulla vaan on sattunut hössöttävät neuvola tädit jotka mut rasituksiin "pakottaa" :)
Mikäs siinä tuleepa, ainakin seurattua sokereitakin :) eipä toi labrasta istuminen ole multa pois kun 2 h elämästä, ns "omaa aikaa"!

Air onnea hienosta ultra kuulumisista:)

Ei mua se labrassa istuminen hirvitä vaan se litkun juonti ja se olo mikä siitä todnäk tulee :/

Mut toki siis menen jos pissasta bongataan jotain siihen viittaavaa tai paino jatkaa nousuaan samaan tahtiin. Vauvan hyvinvointi on tärkeintä.

No se glukoosi-vadelma "mehu" kyllä aika järkky, mutta mitä sitä ei tekis että papusella on hyvät olosuhteet kasvaa :)

Minä en ole vielä saanut dopplerillani kuuluviin kuin istukan äänen mut eipäs siin :) Ostin silloin alkuvuodesta 2013 joten ei tekniikaltaan paras enää ja taisipa olla että vasta näiden rv jälkeen sillä alkaa kuulla pienen sykkeen.

Ihan erilailla kyllä tämä aika menee nyt kuin esikoista odottaessa. Nyt ihan hämmästelee miten viikot suorastaan lentää :D

...mites te velkojen kanssa painijat, olisiko teillä mahista päästä velkajärjestelyyn (eräs tuttuni pääsi kun raha ei riittänyt velkojen jälkeen enää elämiseen). Hänellä huonopalkkainen osa-aikatyö ja ottanut kai lainaa ihan elämiseen joskus huonoina kuukausina. Se velkajärjestely helpotti hänen elämäänsä tosi paljon kun ei enää ikuisuutta ole velkojen kanssa k-sessa ja rahaa jää ruokaankin yms laskujen jälkeen.

Itse ostin tänään uuden laukun laukkukaupasta ja vähän tunnen omatunnonpistosta kun menin silleen -itseeni-tuhlaamaan (sain tosin laukun -50% alennuksella kun oli talvimalliston viimeinen) xD Mutta kaipa sitä äitikin voi joskus antaa itselleen luvan vähän höllätä ^^

Hömötiaiselle voimia! <3

Tälä käyty tänään vihdoin nt-ultrassa ja sieltä löyty 3 päivää isompi vauva mitä olin itse laskenut, eli mun laskujen mukaan 13+1 ja vastasi 13+4 :) eniten heittoa oli neuvolan arvioon joka oli 12+3 :D kaikki oli täydellisesti ja todella rauhallinen kaveri joka kyllä oikoi raajojaan ja heitti pari volttia. Kätilö sanoi, että näyttäs olevan pitkät jalat vauvalla <3 ihanaa et kaikki oli hyvin.

Saatiin muutamia kuvia mukaan ja musta tää oli ihana, missä vauva katsoo suoraan "kameraan" <3

Liitteet

• 1433166756716.jpg
    1433166756716.jpg
    211.7 KB · Katsottu: 67
Vaivaako muita huimaus? Täällä päivittäinen vaiva ja olen ruvennut pelkäämään yksin lenkkeilyä ym. Tänäänkin kun siivosin ja laitoin ruokaa jouduin moneen otteeseen käymään istumaan, kun ei meinannut helpottaa millään! Verenpaineet ovat laskeneet raskauden aikana, mutta neuvolassa olivat vain tyytyväisiä kun rr 107/70
Rv 13+5

Täällä Helsingissä on ainakin ihan tajuttoman vaikeaa päästä velkajärjestelyyn.. Mulla on nyt ollut paperit siellä sisällä 4kk ja jonossa edelleen mun edellä ihmisiä.. :/

Täällä kans keskenmeno. Eilen alkoi kirkkaan punainen niukka vuoto. Hieman kipuja oli, mutta ei edes menkkakipujen veroisia. Ultrauksessa tänään selvis, että oli tuulimuna. Nyt odotellaan viel et lääkäristä soitettaisiin, antavat viel sen lääkkeen tyhjennykseen...

Tääl mieli ihan maassa mulla ja miehellä. Oli niin toivottu ja oltiin ihan onnessamme. Mitenkään ei osattu tähän varautua. Järkytys oli kamala. Nyt ois ollu 11+0...

Takaisin