Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No jossain höpöhöpö testeissä jotain kattomaan en tiedä :D jotain luin netistä jos tulee se joka plasmahomma vai mikä se nyt onkaan esim pakastemarjoista ja kissanhiekasta heh, tyhmä minä, öitä ja parempaa viikkoa kaikile huomisesta eteenpäin <3 olette tärkeitä mulle!

Toksoplasmoosi.. Itsellä kaksi sisäkissaa ja siivoan edelleen laatikoita.. Sen voi saada myös pihalla hiekkalaatikolla lapsen kanssa leikkiessä, kaverin kissasta, suuremmalla todennäköisyydellä huonosti pestyistä vihanneksista ja marjoista kun kissoista, kengän pohjissa voit kuljettaa bakteerin sisälle ja se kulkeutuu jotain kautta suuhusi jne.
Eipä tässä raskauden aikana kovin hysteeriseksi kannata ruveta kumminkaan :) perus hygienia joka pitäisi jokaisella olla kunnossa suojaa tarpeeksi ja jos jotain tulee, sille ei mahda mitään.

Tulipas vietettyä minilomaa miehen ja tyllerön kanssa :) Lähdimme mökkeilemään Rukan tuntumaan viikonlopuksi.

Mökkeily sujui suurimmaksi osaksi hyvin (mitä nyt alkava uhmaikä ja loput puhkeavat hampaat saivat murun mm. kiukkuamaan väliinsä) mutta tuo autoilu... huh huh... Melkein 300km ajomatka 1.5v kanssa ei kyllä ole hupia, tosin pisimmillään ollaan jo vuosi sitten ajettu jopa 700km yhteen pätkään muutamalla pienellä pysähdyksellä.

Haikailin Oulangan kansallispuistossa että milloinhan sitä repäseisi sitten joskus ja kävisi siskon kanssa siellä kävelemässä sitä karhunkierrosta (ainakin jonkin matkaa) :D

Tuli herkuteltua omien synttäreiden varjolla vähän liikaakin ja seurauksena nyt sitten ihan tajuton vatsa kipeä (sattuu ja sekaisin) x( Jospa tästä kuitenkin muutamalla vessareissulla selviää xD

Huomenna täytyy tarkasti alkaa katsomaan mitä suuhunsa pistää... =D

....keskiviikkona nt-ultra =) Jännittävää nähdä pieni taas ^^

Hurraa viikko 13 aloitettu enää 27 jäljellä:)
Täällä istuskellaan sokerirasituksessa ja en muistanut miten kauheeta litkua toi glukoosivesi on, vaikka siihen onkin lisätty vadelman makua :b YÄK!!!!
Toivottavasti ei ole sokereissa mitään vikaa!

Muumimamma allekirjoutettu, vielä vähemmän haluan laittaa lapsiani päivähoitoon jos toi toteutuu, ei hoitohenkilöillä kädet riitä jos 9 lasta/aikuinen, aivan mahdoton yhtälö :(

Just joo... Viime viikolla oli mies kuumeessa neljättä päivää ja eilen illalla nousi kuume pojalle. Tänään ainakin sairastupapäivä kotona. Mulla on huomenna aika ultraan. Pakko ottaa sit poika sinne mukaan. Kohta 4veen saa lahjottua kännykkäpelillä hiljaiseksi. Toivottavasti ei haittaa lääkäriä että se tulee mukaan. Tänään pitää jo heittää yks reissu tk:seen ja käydä tarkistuttamassa pojan korvat. Korvatulehdus ollut tänä vuonna tammi ja helmikuussa...

Muumimamma allekirjoutettu, vielä vähemmän haluan laittaa lapsiani päivähoitoon jos toi toteutuu, ei hoitohenkilöillä kädet riitä jos 9 lasta/aikuinen, aivan mahdoton yhtälö :(
Tällä hetkellä lain mukaan sa olla 7 yli 3v/ aikuinen. Tuon uudistuksen jälkeen 8 lasta/ aikuinen. Ylityksiä tapahtuu silti päivittäin. Uuden lain myötä porukkaa olisi vieläkin enemmän.

Joku kertoi täällä viikonlopun aikana siitä, että oli saanut maksettua kaikki osarit ja nyt ei ole enään velkaa. Onnittelut <3

Itse taas koko aamun maksellut noita omia päähänpistos ostoja joita olen tehnyt maniassa sekä käyttöaikana ja joista joudun kärsimään vielä ties kuinka kauan ja se rassaa äärettömästi mua ja pelottaa riittääkö mulla rahat elättää pientä tulokasta. Laskujen maksun jälkeen rahaa jäi 110€ kuukaudeksi ja 2 laskua maksamatta.

Suosittelen ynab budjetointi-työkalua. Meillä on taloudellinen tilanne vakaantunut huomattavasti, kun budjetoinnin ansiosta ollaan osattu ennakoida isompia kuluja ja samalla on jäänyt joka tilistä jotain säästöönkin. Nyt parin vuoden käytön jälkeen on vähän säästössä yllättäviin menoihin ja uuden palkan tullessa laskut ja menot maksetaan edellisen kuun tuloilla. Koko ajan on siis yhden kuun palkan verran puskuria. Ihan mahtava palvelu, varsinkin tällaiselle tuhlarille kuin minä... https://www.youneedabudget.com

Joo kyllä sitä joka ikisen pennosen saa budjetoida hyvin tarkkaan, että saa nää rahat riittämään. Mulla on. 80€/ viikko budjetti josta pitää vaipat, ruuat, tms ostaa, tarkkaa on :)

Onnea ja kaikkea hyvää ryhmäläisille ♡ meillä jäi jouluvauva saamatta... ultrassa ei löydetty selvää sykettä vain värinää... samana iltana alkoi ruskea vuoto joka kesti 2 päivää... nyt 3:tta päivää ihan silkkaa verta jota ei tule paljon mutta tulee kuitenki ja eilen ilta menkkamaisia oireita nii taisi tämä meidän tähdenlento olla liian heikko tähä maailmaan ja luonto hoisi ite pois :( henkisesti olen ihan rikki... ja toipuminen vie oman aikansa mutta pää pystyyn!! Ehkä mekin saadaan sitten joskus se oma pieni nyytti... ☆painaa pään kumaraan ja poistuu takavasemmalle ☆ ...

Voi hömötiainen :( Tuli niin surullinen olo puolestasi! Voimia ja halauksia sinulle, en osaa kuvitella miten pahalta tuntuu ❤️ Mutta kyllä tekin vielä saatte oman nyyttinne syliin asti, usko pois :)

Hömötiainen voi ei :( oon niin pahoillani. Toivottavasti pian tärppää uudelleen ja pieni pysyy tiukasti kiinni loppuun asti. Voimia ja halauksia <3

Hömötiainen, kiitos kun jaksoit tulla jakamaan tilanteenne tänne meidän keskuuteen. Paljon varmasti surua ja hämmennystä. Toivotan teille äärettömästi kaikkea hyvää tulevaan ja jaksamista tähän hetkeen<3

Tosta mun raha-asiasta. Huomenna soittoaika meidän seurakunnan diakoniatyöntekijälle johon ajattelin ottaa yhteyttä, varata ajan ja kysellä olisiko heillä mahdollisuutta tukea meitä taloudellisesti, että saisin isoimmat laskut pois tai niihin pientä avustusta.

Tuntuu vain pahalta omalta puolesta tämä kun koittaa saada järjestettyä asioita joita on tuhonnut käyttäessä. Täytyy vain nöyrtyä, olla rehellinen ja tehdä asioille jotakin. Jos se vaatii, oman panostukseni lisäksi ulkopuolista apua niin sitä on haettava.

Tämä vaivannut jo jonkun aikaa ja siksi tulin sen tänne ääneen purkamaan :D

Hömötiainen, paljon voimia ja halauksia menetykseenne! <3 kyllä varmasti saatte vielä oman pienen syliin sakka! Voimia.

Milloinkohan luonto sallii kaikkien joulukuisten saada pikkumurut syliin saakka? Olisiko tämä viimeinen menetys? Toivotaan niin.... <3

Pahoittelut Hömötiaiselle. Voimia surun käsittelyyn ja aikanaan uuteen paremmin päättyvän yritykseen. Lämmin halaus.

Kyllä tosiaan voisi riittää jo nämä keskenmenot porukassamme...

Takaisin