Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildis jospa ne sais palkattua sut sinne heti vakkariks :) mullahan töissä tilanne vaan huononi ja taas joko tunteja tiputetaan tai sit porukkaa vähennetään! Eli se on tosi todennäköistä että tää mamma jää "mammalomalle" jo syyskuussa :'D mut toisaalta parempi olla kokonaan työtön ku kituuttaa jollain 10h/viikossa sopparilla! Mutta syksy näyttää mitä se elämä tuo tullessaan ;)

Ja siis ihmettelitte että mikä saa jäämään noin kauheisiin parisuhteisiin niin itte jäin koska mun silloinen mies huomas ettei muhun enää tehoa henkinen eikä fyysinen väkivalta vaan olin jo ihan turta ja lähdössä suhteesta niin hän alkoi minun kautta uhkailemaan mun läheisiä eli mun vanhempia, ja veljeä. Se ei koskaan tehnyt mitään heille mutta piti mut siinä uskossa ja pelossa että jos lähden niin kertoi tarkasti mitä aikoo tehdä mun veljelle/vanhemmille. Lopulta sain itteni niskasta kiinni ja muutin toiseen kaupunkiin. Kaupunkiin jossa en ollut koskaan ennen käynyt edes ja josta en tuntenut ketään. Vaihdoin numeroni ja osoitteeni salaisiksi ja katkasin välit suureen osaan kavereistani jottei entinen mieheni sais tietää missä olen. Se suhteesta ja etenkin siitä pelosta irtautuminen oli todella rankkaa mutta nyt olen taas ehjä ihminen, onnellinen ihminen :) mikäli oisin jäänyt siihen suhteeseen tai sen jälkeen tulleeseen parin kuukauden suhteeseen jossa tämä uusi mieskin paljastui samanlaiseksi kuin tämä entiseni, niin en koskaan ikinä olis saanut mahdollisuutta olla näin ihanan ja upean miehen kanssa joka minulla on nyt elämässäni <3 en voisi parempaa miestä toivoa <3
Mutta tsemppiä teille naiset nuihin vaikeisiin suhteisiin.
Ystävälläni oli myös 12vuotta mies jonka kanssa teki kolme lasta. Mies harrasti henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Lopulta ystäväni sai taisteltua ittensä irti siitä avioliitosta ja on nyt kolme vuotta ollut erossa tästä ex miehestään. Lapset ovat isoja ja oireeleevat todella pahasti lapsuuden traumojensa takia, mutta uskon että heillä on toivoa. Ystäväni löysi vuosi sitten rinnalleen ihanan miehen joka on saanut ystäväni itsetunnon palaamaan ja mies on myös auttanut lapsia todella paljon ymmärtämään millainen on normaali parisuhde ja minkälainen on sallittavaa käytöstä. On ollut tosi rankkaa ja upee seurata vierestä kuinka niinkin pitkän huonon suhteen jälkeen ihminen pääsee jaloilleen :)

Mun kotidoppler saapui! Miten te ootte saanut parhaiten kuulumaan sykkeet? Onko mitään vinkkejä? Saan vaan sen viuh viuh äänen eli ilmeisesti istukan äänen kuuluviin ja syke vilahtaa välillä näytöllä mutta ei kuulu :( Mulla tuo unbornheart fetal doppler siis.

Vaivun masennukseen vauvani ovat lähteneet mummolaan, hiljaisuus on vallannut kotini:(
Saa muutaman päivä olla miehen kanssa ihan kaksin ja se on ihan hauskaa, tuntuu vaan NIIN oudolta tämä hiljaisuus ja toimettomuus:)
Kohta ukkelin kanssa kaupoille aikaa tappamaan:D

Mulla on kanssa hiljainen viikonloppu kun mies ja muksu lähtivät kyläilemään pariksi yöksi. Mulla oli kovat suunnitelmat, kuinka siivoan ja sisustan jne kun kerrankin saan oman rauhan. Ja tässä mä vaan löhöän sohvalla saamatta mitään aikaiseksi ja kiskon herkkuja.. Huoh.

Marlau joo noi sun suunnitelmat kuulostaa tosi tutulle, jos vaikka huomenna :D
Tää on just tää kumma ilmiö, kun lapset kotona saa aikaan vaikka mitä, kun ne on poissa niin ei vois mikään vähempää kiinnostaa :)

Mennään Jemina samoilla päivillä :) Mulla oli edellisestä raskaudesta ihan samat oireet, joten I feel you! Mut nyt ihan eri, oireet olemattomia. Siit tiedän, et tää on jäbä. Ja jos ei oo, ni menee pasmat sekasi. Oon niin varma, et nimikin on jo tiedossa :)
9+6

Tippuipa kivi sydämmeltä eilen kun vihdoin sai maksettua kaikki laskut ja velat/osamaksuhässäkät ! :) Tässä taloudessa ei siis olla velkaa sentin senttiä mihinkään suuntaan enää! :) kyllä toi taloudellinen stressi tai helpotus on vaa iso ja vaikuttava asia.
Ostin eilen kasan papiljotteja, eri kokosia ja värisiä, muotovaahtoa, ja kampaamosta yöksi hiuksiin jätettävän tehohoidon joka pehmentää ja silottaa hiusta ja auttaa hiuksen muotoilussa aamulla :) en siis KOSkAAn käytä muotovaahtoja, hiuslakkaa, kuivashampoota jne enkä ikinä osta kampaamosta mitään tai tee hiuksille ylipäänsä mitään, muuta kun sutasen ponnarille, nyt aattelin repästä ja alkaa kokeilemaan tehdä eri kampauksia :)
Kasvoista oon aina pitäny huolen ja kasvojen puhdistukseen ja meikkeihin oon tunkenu rahaa, huiiii, en ees uskalla miettii kuinka paljon, mutta tajusimpa tuossa että hiuksilla on ihan yhtä tärkeä osa :)

Tuo on kyllä välillä niin luksusta jos saa vaan olla tekemättä mitään! :) Meillä oli viime viikonloppuna tosi hiljaista, kun isompi oli yön mummolassa. Tuntu ihan hassulta ettei ollut kuin yksi huolehdittava tai vahdittava :D

Täällä mies on myös reissussa ja mulla työn alla siskon kesähäihin kaason puku. Kaavojen piirtäminen ja kankaiden leikkaaminen lattialla kyykyssä ja maha mutkalla ei tunnu vaan enää ollenkaan niin sujuvalta kuin aikaisemmin. Mutta eiklhän siitä huomiseksi sovitettavan saa:)

10+4

Pauliina, mitkä viikot sulla on? Mä sain kuulumaan ehkä minuutin ajaksi sykkeen kun oli viikkoja 10+5 :) sekin on kuulemma tosi aikaista ja veikkaisin että johtuu siitä että on hoikka. Ei siis syytä huoleen vaikka ei kuuluis viel. Ihanaa tossa ko. dopplerissa on se että vaik ei kuuluis nii näkyy kumminki. Viimeks eli eilen ei taas kuulunu mitää vaikka näky mutta sillon viimeks siitä ihan keskeltä häpyluun yläpuolelta sain kuulumaan kun kääntelin hitaasti doppleria. Paljoo ei tarvinnu painaa mut volat aika kovalle :)

Krisse rv 11+2

Koskenlaskija jauhelihamureke uunissa ja mies teköö supermuusin siihen kylkee, ai että :P oli ihana tänää kylällä istua miekkosen kaa puiston penkillä ja syötii jäätelöö, ihanat kelit <3 samalla ostettii 10eurolla irtokarkkeja mukaa :D tän v-lopun jälkee saa pitää huoletta taukoo karkeista muutaman viikon :D tänään mässätään ja huomenna ihmetellään :D

Rahi! Oliko sun eka siis tyttö kun oli ne kauheat oireet?mä oon koko ajan miettiny et tää olis poika :D ollu tosi vahva tunne siitä.. nyt sait mut epäilemään ;*

Jemina, mistä noin ihana neuvolakortti on peräisin tai mitkä kuoret ne onkaan? Tossa kuvassa siis :)

Jemina keskimmäinen oli tyttö. Nyt samat oireet ku ekasta, pojasta. Onhan noi oireet tosi henk.koht, mut omalla kohdalla oon tulkinnu ne näin :)

Muokattu viimeksi:
Nii eiks sitä sanota että tyttö laittaa koville ja vie äitin kauneuden ;D ainakin mä olen kaikkea muuta kuin hehkeä,vaikka muut sanovatkin toista.. mistä porukka on ostanut niitä dopplereita ja mihin hintaan?

Ei vaan meillä Myyrmäessä noin hienoja saanut! :D höh!

Mun doppleri on tori.fi stä Unbornheart fetal Doppler, maksoin siitä 20€. Monesti pyytävät enemmän mut kävi tuuri ku satuin löytämään ton ja oli viel vapaana :)

Kivaa Pauliina että kuulit sykkeet! Sullahan on viikkoja kivasti kasassa :) yllättävän alhaalla se kohtu tosiaan on vaikka mahan perusteella vois toista veikata. Turvotusta ilmeisesti siel ylempänä ja tietty sisuskalut ku joutuu tekee tilaa kohdulle :)

Voi ei Jemina, nyt iski kateus :wink Mekin käydään Oulunkylässä, mut ei me mitään tollasta hienoo suojusta saatu vaan ihan semmonen tavallinen läpinäkyvä muoviläpyskä :smiley-angry017

Takaisin