Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei mulla maku aisti niinkään mutta hajuaisti joo:) sanotaanko vaikka näin että noi kakka vaipat ei just nyt ole mun juttu, äidin on vaan tehtävä mikä äidin on tehtävä... Vaikka pyykkipoikia nenässä :)
Väsymys on ja pysyy mutta onneksi paha olo on mennyt jo pois, onneksi!!! Ja toivottavasti pysyykin poissa.
Huomenna lähtee muksut vähäksi aikaa mummolaan, saa vähän lepoa. Tai olis kevät siivous ja maanantaina sokerirasitus:/ kyllä tässä hommaa riittää vaikka lapset poissa. Mieskin on töissä niin saa viettää laatua aikaa koiran kanssa:D

Päätinpä minäkin nyt liittyä! La 27.12 ja tänää 9+5! Esikoinen on tulossa. Tissit ollut ihan jäätävän kipeät koko ajan,lisäksi viimiset 4vkoa ollut ihan hirveä paha olo.. oksentanut monta kertaa pvässä.. on kyllä wc pöntöt tullut tutuiksi. Eilen kokeilin apteekista saatavia pahoinvointi rannekkeita,ei lentäny oksennus,mutta tänään sitten eilisenkin edestä.. nyt vaa oottelen ultraa joka on 16.6 on niin jännittävää!

Tänään 12 rv täyteen, tiistaihin pitää odottaa ultraa, liian jännäää!!!!!!!!!
Onneks on viikonloppu kiirettä kun tänään sain kosmetologin paperit käteen ja viikonloppu on yhtä juhlaa :D

Toi mun miehiseni on vähän outo se tuli äsken töistä ja sano että hän on nyt vähän miettinyt että kun kerran siellä masussa asustaa vaan yksi niin voitashan me vielä se viides vauva tehdä... Joo ja vielä ei ole eka kolmannes edes loppunu ja se haaveilee jo uudesta raskaudesta:) mä en oikein tiedä mitä mieltä mä olen tosta sen vauva kuumeilusta! Toisaalta toi on vähän söpöä mutta toisaalta meillä on tätä menoa 10 lasta:D
Mä oon ollu ihan hirvee koko alkuraskauden ja ilmotin miehelle et tää on sit ihan vika raskaus et laitan tän jälkeen piuhat poikki ni toinen ihan hätääntyneenä sano ettet sä voi et kenen kans hän sit lisää lapsia tekee et ei hälle yks riitä (tää on mun kolmas lapsi mutta miehen ensimmäinen). Olin ihan varma et vitsailee et ei oikeeati haluu nähä mua tällasena enää ikinä mut ei ku tosissaan käski vielä miettimään et voinhan mä vaikka kierukkaa käyttää välissä et ei vielä piuhoja poikki :confused: hullu mies

Toi mun mies tossa yks ilta oli hirveen vaisuna ja kysyin sitten että mikäs nyt kenkää hiertää? Avautu sitten että hän on niin onneks kun hänellä on tällainen vaimo kun olen niin todella ihana ja kaunis raskaus aikana, oli juonut pari kaljaa ja vähän siitä herkistynyt :) itkuhan siinä itselle tuli kun naama kukkii kun teinillä, pinna kireellä kun viulun kieli ja muutenkin tosi epätasapainoinen olo kun välillä naurattaa ja yht äkkiä sitten räjähdän jostain todella turhasta asiasta. Että jos tää mun olemus on jotenkin kaunista ja ihanaa niin en sitä itse kyllä nää :)
Kun toi maha tosta taas alkaa kasvaa entisestään ja alkaa vaavin potkut tuntumaan ulos päin niin sitten toi on ihollan liiankin kanssa:)

Kiitos äippä x3 ! nyt sain luotua nimimerkinki niin kuulostan vähän järkevämmältä :D tosiaa mulla on ollut kaikki maholliset raskausoireet heti hedelmöittymisestä,. kauhulla odotan mitä tulevan pitää..

Hajuaisti tosiaan niin terävä että kun jääkaapin avaa niin samantien tulee oksupoksu.. :/ ja töistäkin on pitäny olla jo muutamia päiviä pois pahoinvoinnin takia.

Täälläki tänään valmistuttu, mut sain kuulla tänään että ei välttämättä ole töitä enää ens kuulle.. Juuri kun valmistuin ja olisin voinu panostaa töihin kunnolla. Vielä on epävarmaa että jatkuuko soppari vai ei.. Työtilanteen mukaan aina jatkaavat tuota sopparia. Tosin oon myös ehdolla vakkariks tähän firmaan kunhan alkaavat palkaamaan taas firman kirjoille porukkaa. Tänään kävin ilmottamassa että sain puuartesaanin paperit ja valmis olemaan töissä koko aikasesti.. Työnantaja tietää raskaudesta, mutta ei pitänyt sitä esteenä vakkariks palkkaamiselle ja pitäähän tää nappula jollain elättääkki :)

Tervetuloa mukaan, Jemina!

Marabellalle ja Lilithille voin toivoa vain voimia, ymmärrän kyllä, ettei se lähteminen niin yksinkertaista ole. Olin itse samanlaisessa suhteessa aiemmin ja kyllä siinä silti tuli mietittyä lastentekoakin, kun välillä oli tosi hyviä aikoja. Minusta kenelläkään ulkopuolisella ei ole oikeutta arvostella toisen valintoja niin kauan, kun se lapsi ei tilanteesta joudu kärsimään. Ja yleensähän lapset toivoo vanhempien pysyvän yhdessä, vaikkei aina niin hyvin menisikään. Se on teidän päätöksenne, mitä teette! Uskaltakaa vaatia parempaa itsellenne, olette sen ansainneet muodossa tai toisessa. Eroamaan en voi ketään kehottaa, kun en tämän enempää taustoista tiedä... Toivon vain teille kaikkea parasta! <3

En tiedä onko makuaisti hurjan hyvä mut ihan viturallaan. Suolakurkut ja pasta maistuu kalalle. Ja mä vihaan kalaa :(

Hirveet alavatsakivut ollu tänään. Sain just Selexid-kuurin virtsatieinfektioon :(

mun mielestä kaikki, siis ihan kaikki maistuu pahalle :s sen takii tää syöminen onki vaikeeta. ja tosiaa ku tää laattaki lentää koko ajan :(

Täällä on joku tomaatti juusto himppa, eilen ilta palaksi mozzarella+tomaatti leivät tänään feta+ tomaatti leivät molempiin oliiviöljyä vähän päälle :) namsk vichy maistuu niin hyvälle kuin limpparia jois:)

no siis itseasiassa noi miniluumutomaatit uppos tos pari vkoa sitten, ihan kuin karkkia olisi syöny, mutta nyt ei tule kuulonkaa :S onko mitään muita vinkkejä?

Jemina pestoa soin purkillisen hapankorppujen kanssa ja maapähkinävoi+ suolakeksit oli pahoinvoinnin pelastajat, niin tarviiko ihmetellä miksi naama kukkii :D tänään oli pakko siis PAKKO saada mokkapaloja marenki kuorrutteella, soin 4 palaa yhdeltä istumalta :)
Oikeestaan kaikki suklaa on aikas hyvää :b

Anteeksi jos olen nyt tahditon mut pakko kysyä. Mikä sai teidät tekemään lapsia tollasissa suhteissa? Itse en olisi edes harkinnut lasta tollasessa tilanteessa. Se lapsi ei sitä parisuhdetta paranna. Uskosin että teillekkin olisi toooodella paljon paremmat miehet ja sellaset jotka aidosti välittäisivät myös jälkikasvusta. Mielestäni parisuhteen täytyy olla kunnossa ennen lasten hankintaa. Anteeksi vielä jos ilmaisin asian kärkkäästi. En todellakaan halua loukata teitä kumpaakaan vaan olla tukena. Miestenne käytökset on todella törkeää ja noin ei saisi kohdella ketään!
Voi kuule jos mä olisin tiennyt sen 10 v. sitten että tässä olisin nii enpä olisin tehnyt tämä valinta. Kun rupesin odottamaan eka mukula nii silloin kaikki alkoi ja toka oli tavalla "vahinko" mutta nyt kun sovittiin ett yritetään yhtä ja viimeistä oli puhetta myös hänen käytöksestä ja mä hölmö taas uskoi.. Ihminen halua vaa uskoa parempaa ja toivo että tämä kertaa se on oikeati ymmärtänyt.
Alkoholisti saa asiat kääntymään juuri siihen suunta mihin se halua ja ennen kun huomaatkaan sä jo "myönnät" että hänen juominen johtuu juuri sinusta. Monta vuottaa olen itse miettinyt miksi olen tässä.. Helppo se ei ole, usko mua!

Mulla on aivan käsittämätön himo kreikkalaiseen jogurttiin, appelsiinimehuun ja croisantteihin :) nyt toista viikkoa jo ilman pahaa oloa *koputan puuta* iho on alkanut voimaan paremmin ja pahimmat näpyt kuivuneet ja tuntuu, että hiuksetkin olisivat kiiltävämmät...olo on pullukka ;)
Rv 11+3

Mullakin on fiilikset taas raskauden suhteen parantunu :) Pitäs päästä hierojalle ku tää jokailtanen niska-hartia-pääkipu ei oo kivaa :/ Mies onneks hiero vähän nii pystyn olemaan jotenkipäin ees..

Mun mies harvoin ratkeaa vetämään tollaset psyko kännit. Pari kertaa vuodessa. Muuten on ihana ja vastuullinen mies. Hän on perus "suomalainen" mies, puhuu vain silloin kun on asiaa ja sellanen jyrmy jämptti. On ollut tukenani, kävelykyni kun meni selkäydinvamman johdosta, toimi omaishoitajanani vuoden. 24/7 vuoden ajan laittoi omat tarpeensa, elämänsä, tunteensa syrjään ja keskittyi 120% minuyn ja hyvinvointiini :) jotkut purkaa harvemmin ja hänen purkauksensa ovat rajuja ja alkoholin värittäminä yliampuvia. Tämä huono puoli ei kuitenkaan peittoa sitä kaikkea hyvää mitä hän on :)

Hii 11+2 ^^ pelkäsin jo pahinta kun nt ultra vasta 10 päivä ja raskausoireet katos yhtäkkiä, mut oksentelu, tissien arkuus, päänsärky, kaikki tuli takas :'D ihanat kamalat oireet :)

Marabella kyllä mä ymmärrän ettei oo helppoo. Mä kyl tiedän! Olen itsekkin ollut alkoholistin kanssa ja juuri siksi kysyin. Olin minäkin siinä suhteessa kahdesti raskaana ja meilläkin asiat alko muuttumaan oikeestaan vasta toisen raskauden aikaan. Tiedän niiden tyhjien lupausten määrän ja sen, että niihin haluaa aina uskoa.

Takaisin