Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marabellalle paljon voimia. Onneks pienillä on ultrissa ollut kaikki kunnossa. Toivotaan, että jatkuu samaan malliin :)

Mä jouduin maksaa jokasesta käynnistä tyksissä edellisessä raskaudessa, mut en tiiä miten toi diabetes vaikuttaa maksulinjaan. Neidin tarkastuskäynnit ei meinaa maksanu, oma lääkäri ei varmaa laittanu niit mihinkään järjestelmään ylös.

Ultrasta vielä...mulle lääkäri sanoi,että alkuvaiheessa esim.vko 10 ultraaminen onnistuu usein parhaiten alakautta.Sitten kun kohtu alkaa nousta ylöspäin (vkon 12 jälkeen)ultrataan vatsan päältä.

Hellurei taas pitkästä aikaa! Pitäisi ryhdistäytyä tässä kirjoittamisessa, kun kuitenkin käyn monta kertaa päivässä lukemassa kuulumisenne. :D Puhelimella niin hankalaa..

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista ja isot halit niille jotka ovat kokeneet keskenmenon.. <3

Lumitar: Kiva kun liityit mukaan. :) Me asumme mieheni kanssa eri paikkakunnilla ja ollaan oltu ihan erossakin tässä välissä. Meillä on kohta 4-vuotias yhteinen esikoinen. Aika vaihtelevasti mies ollut mukana. Esikoisen raskausaikana mies asui ulkomailla töiden perässä. Nytkin välimatkaa monta sataa kilsaa, eli ei nähdä edes viikottain. Katsotaan kuinka yksin tässä loppujen lopuksi tullaan olemaan sitten..

Täällä on ultra 9.6 eli hiukan odoteltavaa vielä. :) Oon jostain saanut päähäni ajatuksen kaksosista, vaikka mitään sukurasitetta tai esim. hoitoja ole taustalla. ;D

Catherine 11+2

Lumitar, olisin varmaan samassa tilanteessa, jos tuota miestä ei olis tupsahtanut elämään. Olin meinaan päättäny jo että meen klinikalle yksin viim tänä vuonna ilman sitä :) Joten paljon tsemppiä ja onnea odotukseen!

Marabella, tosi paljon voimia! Tiedän tuon voimattomuuden tunteen, kun toinen ei kuuntele eikä halua ymmärtää tekojensa seurauksia. Oma mieheni ratkesi ryyppäämään toissapäivänä, ja se oli kamalaa! Hän sekosi kaljasta aivan täysin. Alkoi vaatimaan raskauden aikaista isyystestiä, vaikka tietää että lapsi on hänen 200% varmuudella. Halusin hänet rauhallisemmaksi ja otin selvää vaarattomasta raskaudenaikaisesta testistä. Hinta 1360euroa. Hän oli sitä mieltä että minun nimelläni tilataan ja hoidetaan ja jätetään maksamatta! Sitten hän halusi lukea kaikki sähköpostini facebook viesteihin ja tämän jälkeen lähetteli miespuolisille kavereilleni facebookissa viestejä että he ovat minua "panneet" ja ovat lapsen isä.. olin niin häpeissäni, vihainen, suru ja tuska tuntuivat musertavan. Tämän jälkeen hän keksi että aikoo nostaa äitiäni vastaan syytteen seksuaalisesta häirinnästä.. Tämän jälkeen hän itketti minua tahalleen ja samalla virnisteli ja naurahteli. Tämän jälkeen hän sanoi että paras ystäväni ei saa olla lapsen kummitäti että minun olisi pitänyt heti soittaa hänelle ja sanoa että olen muuttanut mueleni että hän ei saa olla missään tekemisissä koskaan lapseni kanssa. Tämän jälkeen mies sanoi että noniin! Se on päätetty! Abortti! Sitten hän oli lähtemässä erään miehen luo juomaan joka pahoinpiteli minut pahasti muutama vuosi sitten, josta oli käräjät ja kaikkea ja hän joutui vankilaan vähäksi aikaa.. sitten hän oli lähdössä 50km päähän toiselle paikkakunnalle "sekoilemaan" "tuttujensa" kanssa ja yritti käskeä minua siirtämään hänelle rahaa tilille. En suostunut. Häneltä loppui kaljat. Alkoi nuokkumaan vierelläni sohvalla ja kun hän oli nukahtanut en uskaltanut liikahtaa puoleentuntiin etten herättäisi häntä. Tämän jälkeen hiivin nukkumaan. Jouduin seuraavana päivänä jättämään menemättä fysioterapiaan, koska en ollut nukkunut koko yönä ja olin oksentanut itseni kipeäksi stressistä. En edes jaksanut perua aikaa. Häpeä ja väsymys oli niin suuri. Fysio todella tärkeässä asemassa kun selkäydinvamman jälkeen opetellut kävelemään uudestaan vuosi sitten, ja nyt raskauden aikana kaikki taas vaikeutuu.. mieheni oli herättyään soittanut fysioon ja kertonut minun nukkuneen pommiin ja varannut ensiviikolle ajan. Sanoi vain minulle että häntä vitutti kun oli muistanut tapahtumat. Pyysi anteeksi facebookissa kavereiltani jne. Silti osti eilen lisää kaljaa. Tissutteli toki "vain" ja samoja kaljoja tissuttelee edelleen nyt, heti kun heräsi.
Ihmeellisen paljon kuitenkin saa voimia tästä pienestä..

Toimen neuvolakäynti takana ja hyvin meni työntekijä vaihdoksen myötä. Painoa 2kg tullut lisää koko raskauden aikana, kuulema ihan normaalia vauhtia ja vatsa pyöristyy mukavasti. Sydänääniä oli vaikea saada kuuluviin kun kaveri liikkui niin mahdottomasti. Pakkoitellen kuului pari sekuntia ja sitten liikkui taas. Lopuksi onneksi malttoi pysyä paikoillaan ja sain hetken kyynel silmäkulmassa kuunnella sitä jumputusta ja saada tavallaan varmistus, että kaveri edelleen matkassa mukana! <3 14+3

Muokattu viimeksi:
Lilith mist, aivan törkeää käytöstä mieheltäsi kyllä. Minä en pystyisi elämään tuollaisen rinnalla.. :/
Neppppsu, minä kävin tänään vaa'alla, oli tullut 3kg jo :D noh, laitetaan sen piikkiin ettei vatsa toimi kunnolla :D

Siis ihan karseaa käytöstä mieheltäsi! Jos ei mee liian tungettelevaksi niin mikä saa pysymään tuollaisen ihmisen kanssa? Jos saa kysyä..

Lilith :(. Joo tuttu tunne! Mäkin on jakanut itseäni koko Suomelle.. Joka kesää meil on välirikko ja kun hän nii pelkää nii hän taas lupaa parantaa tapoja! En vaa enää jaksaa! Taidan tämä kesää nyt elää itselleni ( lapset on mummolassa)! Jos hän halua pistä elämää kurkusta alas nii antaa mennä!

Lilith suunnattoman kamalaa käytöstä, oli humalassa tai ei tollalailla EI puhuta ihmiselle jota rakastaa ja joka odottaa lasta:0
Itse olisin laittanut miehen kävelemään jos se ei olis lähtenyt niin itse lähtisin, tuskin asiat ainakaan kauaa parempana pysyy kun teidän vaavi syntyy!

Paljon voimia teille lilith ja marabella!
Vaikka ei tunnetakaan niin sen tiedän että te ansaitsette paljon, paljon parempaa!

Pelko ja voimattomuus saa pysymään tässä "suhteessa" kun ei vaa enää jaksaa tehdä mitään siirtoja. Tietää ett se ei tee hyvää mutta silti pysy siin..

Anteeksi jos olen nyt tahditon mut pakko kysyä. Mikä sai teidät tekemään lapsia tollasissa suhteissa? Itse en olisi edes harkinnut lasta tollasessa tilanteessa. Se lapsi ei sitä parisuhdetta paranna. Uskosin että teillekkin olisi toooodella paljon paremmat miehet ja sellaset jotka aidosti välittäisivät myös jälkikasvusta. Mielestäni parisuhteen täytyy olla kunnossa ennen lasten hankintaa. Anteeksi vielä jos ilmaisin asian kärkkäästi. En todellakaan halua loukata teitä kumpaakaan vaan olla tukena. Miestenne käytökset on todella törkeää ja noin ei saisi kohdella ketään!

Marabella & Lilith, voimat tuollainen suhde varmasti viekin. Ja pistää pään sekaisin... Ei tosiaan itsellä oo kokemusta kuin suht hyvistä miehistä, mutta varmaan tuollaiset miehet osaa puhua naisen pyörryksiin ja saa naisen epäileen omia ajatuksiaan ja järjen ääntä?

Jos oikeen mietit, että mitä pelkäät ja mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos lähtisinkin vapauteen ja

... Ja kännyllä painoin sit vahingos lähetä..

Eli jos oikeen järjellä ja objektiivisesti yritätte miettii, et kummassa on iloisempaa, rauhallisempaa ja turvallisempaa: yksin omassa kodikkaaksi laitetussa kodissa lapsen kanssa vai nykyisessä tilanteessa peläten miehen liikkeitä ja sanoja ja tekoja? ootte hienoja naisia, teillä on niiiiiiin paljon parempaakin edessä!

Muokattu viimeksi:
Mut takas mamma-asioihin :) onko teillä muilla makuaisti jotenki hurjan hyvä? Kaikki vaan maistuu ihan taivaallisen hyvältä tekis mieli koko ajan syödä ihan vaan siitä makunautinnon ilosta. onneks kiloja ei silti oo tullu ku 0,5 kiloo :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin