Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marabella! :(((( paljon voimia sinne! <3 jos ei tää oo ukolle hyvä syy pysytellä kuivin suin nii mikä sitten?! Uskomattoman ikävä tilanne sinulla. Ei meitä naisia päästetä helpolla!

Äippä, tatuoinnit on ainakin hedelmöityshoidon asiakkaille hyvin kiellettyjä. Piti muistaakseni olla yli puoli vuotta edellisen otosta, että hoidot voi alottaa. Suomen terveysviranomaisten linjauksen mukaan muutoin on liian suuri riski myrkytystiloihin ja infektioihin. Onneksi itsellä ei ollut niin tuoreita. Mutta kyllä on himottanut niitä lisätä. Täytyy vain tässä vaiheessa elämää hetki malttaa.

Äippäx3: Missä Espoon neuvolassa käyt? Onkohan jokaisessa jo tuo "itsepalvelusysteemi" että saa itse mitata paineet, punnita itsensä ja katsoa pisut.

Esikoisesta ei vielä ollut omahoitopisteitä, vaan kaikki tuli terkkarin toimesta.

Henriikka, mä käyn Leppävaarassa ja siellä ainakin on tuo itsepalvelusysteemi pissanäytteen, painon ja verenpaineen suhteen. Ekalla kerralla terkka näytti paikat ja kerto kuinka näytteet otetaan, tulokset tulkitaan ja merkataan neuvolakorttiin.

Kiitos tuesta ❤️ kyl m se itsekin tiedän että pärjätään ja viel paremmin, mutta aina mä keksin syyn miksi ei.. Se on vain pelko :/
Hyi mä näin niin kamala unta ;/
Siinä oli monta perheenjäsentä ja oltiin jossain "patadais" saatella. Siel aina välillä oli pienet hyökköaaltoja ja ne oli hauskat. Sit yhtäkki maa rupesi tärisemään ja tuli taivalta valkoisia kiviä. Juoksin lasten luo sohvalle (?) ja yritin suojata heitä, mutta yksi kivi osui vanhinta. Tiesin ett sil tuli vain kuhmu. Heräsin paniikissa, jalat ja kädet puutui ja pelon tunne valtasi mua. Onneksi muksut oli oko kun kävin kattomaan heit ❤️
Huh huh mikä uni

Toi mun miehiseni on vähän outo se tuli äsken töistä ja sano että hän on nyt vähän miettinyt että kun kerran siellä masussa asustaa vaan yksi niin voitashan me vielä se viides vauva tehdä... Joo ja vielä ei ole eka kolmannes edes loppunu ja se haaveilee jo uudesta raskaudesta:) mä en oikein tiedä mitä mieltä mä olen tosta sen vauva kuumeilusta! Toisaalta toi on vähän söpöä mutta toisaalta meillä on tätä menoa 10 lasta:D

Neppppsu meillä ei ekalla kerralla tarvinnut pissiä antaa mut sano että jatkossa sit joka kerta :)

Marabella voi ei :( tiiän tuon tunteen koska oon alkoholistin kanssa nuorempana ollut liian monta vuotta. Välillä on kyllä niitä hyviä kuivia kausia mutta omalla kohdalla ne kuivat kaudet vaan väheni ja lyheni koko ajan ja lopulta niitä ei enää ollutkaan. Voimia sulle ja halauksia <3 teet itse niinku parhaaksi näät sun ja pienen kohdalla. Kyllä pärjäätte pienien kanssa omillannekin taatusti.

Äippä hahahaha, täälläkin mies jo suunnittelee toista lasta heti perään tähän vaikka on nähny miten rankkaa tää eka kolmannes on meille molemmilme ja vaikkei etes vielä olla nähty asustaako massussa ketään :D ihme vauvvakuumeilijoita ;)
Ja aivan ihania ultrakuulumisia oli teillä! <3
Kiitos myös ku vastauksista itseruskettavan käytöstä :)

Wildikselle paljon onnea! Me ollaankin melkei synttärikaimoja kun mulla oli keskiviikkona synttärit ;)

Muillakin oli hyviä ultrakuulumisia! Paljon onnea niistä! :)

Marabella, kuulostaa tosi kurjalta sun tilanne. Viina ei kaikille sovi ja se voi olla ihmistä vahvempi... Sivusta kaverin huonoa suhdetta raskaana/pikkulasten kanssa katsoneena ja sitä hänen erokipuiluaan tukeneena tiiän, että ei oo helppoo. Kai sitä aina vaan jaksaa toivoo että kaikki muuttuu ja toinen tajuaa ja oppii. Vaikka pettyis sata kertaa.

Jos mietit, että lapsen kannalta parempi että on äiti ja isä perheessä, niin ei se isä katoa vaikka erossa olisikin. Jos se isä siis on isyyteensä sitoutunut. Lapsi on onnellinen jos sen vanhemmat on onnellisia. Ja turvallinen kasvuympäristö. Viinanhuuruinen koti ei sitä kyllä ole...

Mun kaverilla meni ainakin vuosi että sai kerättyä rohkeutta, että lähtee, ja päivääkään se ei oo katunut, vaikka yksinäisiä hetkiäkin on. Näkee koko sen olemuksesta, miten se on takas oma iloinen itsensä, eikä ahdistunut ja lamaantunut ja peloissaan kuten silloin ennen. Ajattele vain omaa itseäsi ja miten ansaitset elämän ilman pelkoja ja pettymyksiä! Ja lapsi on iloinen myös :) Lastenvalvoja auttaa huoltajuusasioissa.

Taksillakin pääsee synnärille. Ja jos se mies on kuitenki kännissä, niin eihän siitä ajaan oo anyways...

Mä oon aina ollu sitä mieltä et mielummin yksin ku huonossa parisuhteessa ja sillä varjolla päättänyt "ihan kivankin" suhteen. Edes se ei riitä :) Ja olin onnellinen sinkkuna ja varsinkin nyt kun se oikea tupsahti eteen ihan yllättäen <3

LA muuten muuttu päivällä aikaisemmaksi,nyt tulossa itsenäisyyspäivälahja. Mitenköhän sitä oppii laskeen noi viikot uudella tapaa?

Täällä ainakin np-ultra tehtiin mahan päältä ja hienosti näkyi. Kun joku puhu alakautta ultraamisesta?

Meillä on tytsy sama la. Vaikka eilen ultrassa näytti siltä että la olis ollu 4.12, mutta ei lähdetty päivää muuttamaan :)
Meillä ultrattiin alakautta ja lopulta mahan päältä saatiin nt kun rimpula ei ollut yhteistyöhaluinen vaihtamaan asentoaan :) hienosti kyllä näkyi kaikki sääriluut, sydämenkammiot sun muut vaikka viikkoja ei ole tämän enempää.
Timbe 12+5 (olenko muka jo noin pitkällä, aika menee super nopeasti!)

Voi Marabella! Toivittavasti tilanne paranee tai pystyt tekemään ratkaisun suhteen päättämisestä. Ei ole helppoa... tsemppiä!

Henriikka, kun joudut äippäpolilla käymään, niin ottaako ne sulta joka käynnistä poliklinikkamaksun? Mulle neuvolatäti väläytteli mahdollisuutta, että mikäli raskausdiabetes mulle tulee, niin käynnit on polilla ja ilmeisesti joka kerrasta tulisi myös maksu... :(

Air mulla oli viime raskaudessa diabetes ja oli muuton ihan normi neuvola seuranta paitsi loppu raskauden koko arvio ultra :) siitä ei tullut maksua!

Mulla on kaikissa muissa raskauksissa np ultra tehty alakautta paitsi nyt, tämäkin muuttunut :)

Pakko lisätä tosta diabeteksestä että mulle ei tarvinnut insuliinia pistää vaan riitti tarkka dietti en sitten tiedä jos pistää pitää miten seurataan:)

Esikoisesta mulla nt-ultra otettiin mahan päältä ja jo siinä ultrassa saatiin tietää sukupuoli. Nyt on vaihtunut ultrauspaikka muuton takia välissä, joten toivottavasti homma toimii yhtä hienosti täällä...

Joo, samaa mieltä minäkin, että jos tarvii erityistarkasti seurata, niin toki on vauva rahaa tärkeämpi. Vähän vaan jo valmiiksi ketuttaa, että parin kilometrin sijaan matkaa tarkastuksiin olisi n. 30 min autolla ja jokaisesta normaalisti ilmaisesta käynnistä saisi maksaa sen 32,10€. Toisaalta arvot on ollu nyt ihan normaaleja, joten ehkä ei tarvitse alkaa ees siellä käymään...

Takaisin