Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultrassa käyty ja tässä kävi juuri niin, kuin vähän jo etukäteen täällä manailin: Koska neuvola ei reagoinut varhaisultran mittoihin EIKÄ myöskään pitkään kiertooni mitenkään (minkä seurauksena siis pikkuinen on viikon jäljessä laskennallisia viikkoja), ei niskaturvotusta voitu mitata ollenkaan. Ultraaja kyllä manaili ihan samaa kuin minäkin, kun kerran olisi ollut kaksikin todistetta asiasta. No, ensi viikolla sitten uudestaan! Muuten asiat olivat oikein hyvin, syke oli normaali ja rakenteet näyttivät hyviltä niiltä osin, kuin niitä pystyi katsomaan :)

Joo siis en raskauden takia dödöä vaihda vaan rintasyövän kun mun äidillä ja sen siskoilla ja mun mummoilla on ollut rinta syöpä, 2 naista on siihen kuollut, niin sen takia vähän välttelen turhia riskejä!
Äidille se tuli 2 kertaa ja viime vuonna poistetiin molemmat rinnat ja nyt syöpä poissa.
Pelottaa että itselle tulee yhtä ärhäkkänä kuin sukuni naisille:(
Siksi riskit minimiin!

En itsekään usko että kosmetiikka raskautta keskensaa. Varovaisuus ei ole koskaan turhaa :) mutta joo ensi viikolle varattu aika hiusten värjäykseen niin saa uutta hohtoa päähän:)

Dödö keskusteluun kommentoidakseni itse olen jo vuoden päivät käyttänyt deodoranttina ruokasoodaa johon olen laittanut muutaman tipan limeä, ei haise hiki edes juoksulenkin jälkeen, suosittelen!

Mäkään en usko, että kosmetiikan käyttö kenellekään keskenmenoa aiheuttaa. Meille länsimaisille ihmisille ainakin tulee elämän aikana älyttömät kemikaalikuormitukset, joiden pitkäaikais- ja yhteisvaikutuksista ei kukaan tiedä, niin sen takia olen yrittänyt vähentää omaa ja lasten kuormitusta niissä asioissa, missä se on minulle mahdollista :)

Sori ja ei sen enempää hippipropagandaa tähän hätään :wink

Kiitos hipit ja hipinmieliset, taidan tämän keskustelun innoittamana aloittaa yrityksen kohti myrkyttömiä dödöjä. Muuten oon monella tavalla hörhö, mutta tämä on jäänyt retuperälle .

Täällä kans yks vuosivuodelta enemmän hippi :D

Tota dödö/rintasyöpä riskiä en tiennytkään! Kiitos infosta! Meillä kans pakkaa kaikenlaiset syövät olemaan sukurasitteena..

Mä oon värjänny hiuksia joskus v.2012 edellisen kerran. Kerran oon värjännyt lasten aikana, mut sitten kun se aina "unohtu" kun "ei kerinnyt" niin tuggi pääs kasvaa ja hoksasinki et ompas mulla kauniin ruskeet hiukset ihan el naturel :D Eli värit jäi siitälähtien kauppaan :) Muutenkin jos nyt pökkäisin värin päähän niin musta tulis varmaan kalju.. Sen verran taas kiihtyny toi hiusten lähtö raskauden myötä. Lähtee tupoittain kutreja aina raskauden ja imetyksen aikaan.. Pitää vielä varmistaa lääkäriltä että saako biotiinia tai priorin extraa vedellä raskauden aikana. Kerkisin vetää yhden biotiin strong hair&nail kuurin ennen ku taas raskauduin ja se todellakin autto! Nyt mulla on vaan tyhmiä ~6-7cm vauvahiuksia sojottamassa tuolta pitkien seasta :D

Ite käytän ihan kaupan dödöjä, haju olis muuten ihan kauhea. Noilla kristallidödöillä ym. (mitä oon kokeillu) ei oo kyllä tehny mitään. Paitsi ehkä käyny useammin suihkussa ja pessy vaatteita... hyvä jos jollain toimii. Mä oon tykästynyt rexonan voidemaiseen supertököttiin, jota ei tarvii laittaa joka päivä. Ei ole haissut. Se vaan maksaa ihan hirveesti ja menee ajoittain tukkoon.

Hiuksia värjää varmaan jossain vaiheessa, jos tuntuu tarpeelliselta. Äiti on parturi-kampaaja. Ennen raskautta värjäsin tukan vähän ruskeemmaksi, joten juurikasvu ei oo niin selkeä.

Apuvaaa täällä ollaan ja odotetaan omaa vuoroa... Sydän hakkaa haljetakseen:/
Toivottavasti täälläkin olis kaikki hyvin niinkuin teillä jotka olette jo käyneet! Toivottavasti tänään on ultrauksissa kaikki niinkuin pitää:) onnea teille ketkä olette täällä jo käyneet, hienoa että pikkkusilla ollut kaikki hyvin<3

Noniin nyt ollaan käyty, kaikki oli hyvin, vain yksi pieni siellä asustelee :)
Nt oli tasan 1 ja vastasi viikkoja 12+5 ( omat laskut 12+3) pidetään toi la 7.12 vaikka tuskin sinne asti mahassa pysyy:)
Aivan ihanaa kun kaikki on hyvin ei tarvii enää stressata! Tossa kuva meidän pienestä :)
ImageUploadedByVau Foorumi1432816212.864624.jpg

Ihanaa äippä ja tytsy! Ja äippä soodaan oon laittanu sen muutaman tipan limeä että on helpompi levittää kainaloon, kantsii kokeilla

Nepsu aivan vaan 1, itsekin vähän yllättynyt, se sano että sun mahan kasvu sattaa johtua siitä olen ollut viimeiset 5 vuotta raskaana :) mutta kyllä mulle tää kelpaa paremmin kuin hyvin:) toisaalta vähän helpottunut... Olisihan viisi lasta alle viiden vuoden ollu aika paljon:)
Lapsille kerrottiin ja oli hyvä vastaan otto, vanhin kysyi että tuleeko se vauva jo huomenna:D keskilapsi antoi masulle pusun ja sanoi että siitä tulee iso sisko :) no pienin nyt tajunnut mitään, kyllä se totuus sillekin selviää 6kk päästä! Pikku sontsasta tulee iso sisko kanssa :)
Hitto mä oon niin ONNELLINEN!!!
Niin mieskin kysyi että missä se toinen vauva on? Se on vähän huojentunut ja pettynyt kun on vaan yksi, se olis halunnut kaksospojat:)

Mä oon muuten ihan pettyny ku ei siellä vielä kerrotukaan onko se tyttö vai poika. Tahtois ees jotain ihanaa vaatetta tai muuta ostaa jo :) Taidan sittenkin uskaltaa :)

Juu se sukupuoli mahdollista nähdä vasta rakenne ultrassa:)
Nyt vielä niin pieni että ei sitä nää, mutta toisaalta meidän likoista nähty yhdestäkään kumpi tulossa :) riippuu kuvakulmasta ja näillä oli jalat niin tiukasti yhdessä että ei näkynyt... Mä ainakin haluan tietää 8 viikon päästä kun on se rakenne ultra että kumpi on tulossa, siis jos sen näkee:)

Takaisin