Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuorena kaupunkiin muutto oli kiva juttu, kun oli toimintaa ympärillä ( joo siis olenhan mä jo kamalan vanha 27-v:)) mutta nyt kun lapsia niin kyllä tää kaupunki on vähän huonompi homma. Veri vetää takas maalle, tai ainakin kauemmas kaupungin sykkeestä! Mies taas sitä mieltä että se ei minneen maalle halua, korkeintaan joku rivari syrjemmässä, esim Kerava,Sipoo, Porvoo. :)
Jokainen tavallaan ja tyylillään :)

Onko teistä kukaan syönyt raskaana ollessa ulkomaalaisia mansikoita? Tekis niin mieli tuoreita mansikoita... Pitääkö tässä hajoilla heinäkuuhun että saa kotimaisia ):

Oon syönyt ulkomaalaisia tuore mansikoita..eikös kiellettyjen listalla ole vain pakastemarjat?Tälläkin hetkellä kaapissa odottaa mansikat....:cat::p

Salla tunnustan olen syönyt espanjalaisia Lidlin mansikoita, perus ohje on että pitäis keittää, mutta jos himot on kovat... En tietysti voi suositella mutta en myöskään kieltää,itse olen viimeviikon loppuna miehen kanssa romskuillessa syönyt :)

Minulle se neuvolan ohje oli että kaikki ulkomaalaiset marjat pitää tosiaan keittää, niin pakasteet kuin tuoreet... tahtoisin kyllä niin kovasti itsekin tuoreita mansikoita ja mansikkakakun tuleville synttäreilleni mutta eipä onnistu. Keitetyt mansikat kakun päällä ei varmaan olisi kaunistus xD

... tulee kyllä pala kurkkuun kun miettii millaista elämää jotkut ovat lapsena joutuneet elämään ja että varmasti maailmassa on lukemattoman paljon lapsia jotka ovat yhä kovilla :(

Rangaistusten pitäisi olla ihan eri laatua. Liian vähällä ja helpolla pääsee ku-ipäät...

Itselläni myös hyväksikäyttö taustaa kahdesta eri kerrasta. Toisella kerralla tekijälle tuli syytteiksi alaikäisen seksuaalinen hyväksikäyttö ja vapauden riisto - tästä hyvästä hän istui 6kk. (Hänellä oli minun syytteiden lisäksi törkeää pahoinpitelyä, ryöstöä) ja tosiaan ei istunut juuri ollenkaan. Itse en saanut minkäänlaista apua käydä asioita läpi ja sen asian läpikäyminen on edelleen TO DO listalla.

Toisesta kerrasta tekijää ei saatu kiinni joten se on ratkaisematon. Tämä tapahtui Helmikuussa 2014, lempiartistini keikalla, eipä musiikki enään ole mieluista.

Päätin avautua näistä, koska täällä muillakin yhtä iljettäviä kokemuksia jotka seuraavat tavalla tai toisella aina mukana minne ikinä meneekin. Ihmiset ovat sairaita sosiopaatteja.

Nepppppsu, aivan kamalia kokemuksia sullakin. Kiitos, kun kerroit. Kauheuksista huolimatta tuo turvaa, kun joku tietää, mitä käy läpi. Suosittelen todella terapiaa - voin sanoa syvällä kokemuksen äänellä, että raskaus, synnytys ja lapsi nostavat traumoja voimakkaasti pintaan.

Nepsu olet rohkea kun asiasta puhut, terapia on vaan plussaa jos siihen menet sitten kun susta siltä tuntuu! Naapurin poika raiskasi mut kun olin varhaisteini ja se ei saanut kun näpyt ranteille kun se oli ensikertalainen ja nuori tekijä.... Itse tulin raskaaksi, keskeyttämään se piti kun lapsi vielä itsekin! Maailma on pipi päitä täynnä!

Minen nyt ihan ymmärrä tuota ajatusmaailmaa että miksi se TUORE olisi jotenkin turvallisempaa kuin PAKASTE? Se pakastemarja on joskus ollut tuoremarja ja siinä pakastemarjassa olevat vaaralliset bakteerit yms. jututhan tarttuva juurikin silloin kun se marja on tuore eikä pakaste. Ne bakteerit yms tarttuu siitä mullasta, käsistä jotka niihin koskee, mahdollisesta kasteluvedestä yms eikä sieltä tehtaan liukuhihnalta (toki jossai voi tarttuavarmasti sieltäkin) missä yleensä hygienitasot on kohdallaan. Itse enemmin luokittelin sen pakastemarjan turvallisemmaksi kun tuoremarjan, onhan siinä pakastuksessa edes osa bakteereista saattanut kuolla..

Te ootte kyllä rohkeita, kun uskallatte kertoa kokemuksistanne. Iso hatunnosto! Itselläkin on vähän traumaattinen tausta, mutta en siitä oikein osaa puhua. Varmaan helpottaisi oloa, mutta kaikelle lienee aikansa... Ihan hirmuisen vahvoja naisia olette! Kunnioitan kovasti <3

Neppppsu ittellä ei ole hyväksikäyttöä tapahtunut alaikäisenä vaan ihan täysikäisenä kahdessa parisuhteessa. Itte sain parhaan avun kun kävin terapiassa puhumassa. Helpotti todella paljon vaikka tottakai edelleen tulee takaumia silloin tällöin mutta yllättävän hyvin oon elämässä päässy "eteenpäin".
Voimakas nainen oot <3

Ja pahoittelen nyt vielä jos aiheutan paheksuntaa kun olen välillä aika suorapuheinen ja tiukka joissakin asiossa ja tuon kyllä oman mielipiteeni myös hyvin selvästi esille. En halua ketään kommenteillani ja mielipiteilläni loukata. Itse kun yrittää maalaisjärjellä tätä ensiraskautta käsitellä, tsompailla kaikenmaailman kieltojen ja suositusten välimaastossa jne.

Äippä toi on ihan kamalaa ja kaiken lisäksi tulit raskaaksi siitä.. Voi että :sad: ihmiset on kamalia ja oikeus ei todellakaan toteudu

Äyriäinen puhuminen auttaa jos haluaa puhua! Näin se on tietysti helpompaa kun ollaan "naamattomia" .
Täällä ollaan jos tahdot jutella<3

Nepsu ei toteudu ei... Yli on päästy mutta välillä muistuu mieleen kun esim uutisia lukee:(
Historiaa ja saa siellä pysyä!

Pelottavan yleistä tuntuu olevan hyväksikäyttö. Omatkin epämukavat kokemukset teinivuosilta tulee mieleen.... Miten sairas voi ihmismieli olla ja kuinka kevyesti siihen suhtaudutaan!

Voimakkaita naisia täällä kyllä on, ihanaa että olette nyt tässä hetkessä ja elämässä kunnolla kiinni <3 minulla ei sentään ole noin rankkoja taustoja, alkoholisti perheestä olen, se on ollut vaikeaa, mutta onneksi nyt kuitenkin jo itse olen aikuinen ollut hyvän tovin, ja maailman parhaassa suhteessa, joten en voisi onnellisempi olla :)
Minä taisin ulkomaalaisia tuoreita mansikoita syödä kourallisen alkuraskaudessa. Mielestäni nuo ruokarajoitteet kannattaa ajatella maalaisjärjellä. En usko että mikään niistä kohtuudella käytettynä aiheuttaa totaalista vaaraa kenenkään maha-asukille. Fetasalaattia olen syönyt, ja aion syödä, nam :)

Takaisin