Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sarina, kiitti vinkistä :) tarttee käydä livenä tsekkaa noi. Britaxin sivuilla ei puhuttu etu pyörien vaihtomahollisuudesta :/

Nepsu ensiksikin tosi ihania väri vaihtoehtoja, meillä oli ton tyyliset kun meillä oli vaan 1 :) ne oli vaan vähän massiivisemmat, noi näyttää paljon sirommilta, hyvät "varustelut" kun kaikki mitä tarvii tulee mukana, kaupungissa varmasti tosi kätevät.
Oliko noissa kääntyvät eturenkaat, ne ei ole pakolliset, ja hyvin pärjää ilmankin niiden kanssa vaan saa hienosti käännettyä pienessä tilassa, noihin tais saada turvaustuimenkin kiinni jos sille tarvetta, niin tarvii ostaa erillisiä vaunuja automatkoja varten :) ilmakumi renkaista en osaa sanoa, onko ne kuinka kovaa muovia että meneekö me kuinka helposti puhki? Mahtaako joku tietää?
Ainakin noi on pitkä ikäiset, joka on hyvä asia :)
Sitä kans kannattaa vähän miettiä että jos te haluatte vielä mahdollisesti pikku2 että saako noihin seisoma telinettä vanhemmalle lapselle:)
Mutta kyllä mä noi voisin ostaa, ihan hyvältä vaikutti:)
Toivottavasti olin avuksi!

Minäkin haluan uudet rattaat, kyllästyttää noi mitkä meillä on :D
Mies vaan sanoo että mitä uusia ostamaan kun mitään vikaa noissa ole, se vaihtaa autoa vähän väliä:) pyörivät vähän erihintaluokissa:D

Unista raskauden aikana...

Mä näin sellasta unta et olin synnärillä ja tyttö synty ja siirty keskolaan vaikka oli normaaleissa mitoissa ja "terve". Mies tuli hakemaan meitä sieltä niin mä valehtelin sille ettei me päästä vielä kotiin.. Sitten kun mies oli lähteny kotiin ja me jäätiin sairaalaan niin sinne tuli joku toinen mies (en oo koskaan nähnykkään ton näköstä) ja mä lähdin tytön kanssa vaan sen matkaan :D Kyllä hormonit taitaa vähän heitellä...

onko kellään mitään kokemuksia tuplarattaista kun tuo esikoinenkaan ole edes 2v meillä kun vauva syntyy niin ei jaksa pitkiä matkoja vielä sillon kävellä ja se seisontalautakin on lenkkeillessä mielestäni huono vaihtoehto.. oon miettiny noita emmanjungan super viking double juttuja semmosta kunnon koppaahan nuihin ei taida saada.. oon ollu niin tykästyny noihin esikoisen yhdistelmiin että jätän ne kyllä joka tapauksessa vaikka tulevan varalle :D

Heips kaikki!! Mahtuko tänne viellä mukaan?? tein positiivisen testin 2.5 ja neuvola antoi mulle ultraan ajan jo ei ollu käsitystä raskauden kestosta ja se aika oli tänään ja todettiin että siellä oli pikkuinen kyydissä ja vastas viikkoja 9+5 ja syke tietty myös näkyi ❤ Eli joulukuun 16 päivä olis La Tää vauveli on kolmas. Esikoinen 2011 ja kuopus 2014, Elikkäs meijän nuorimmaisen kanssa tulee vajaa vuosi ikäeroa Sopiikos siis tulla mukaan?

Aikani oon lueskellu tätä foorumia ja vihdoin sain aikaseksi liittyä mukaan :) Viikkoja ois kasassa 10+5 ja odottelen kirjettä koska pääsisin np-ultraan. Jännitystä ilmassa, kun tähän raskauteen on mahtunut muutamaan otteeseen tiputtelu vuotoja ja tosi kovia alavatsa ja selkäkipuja. Raskausoireet kuitenkin jatkuu ja maha kasvaa :)
Kolmas mullakin kyseessä pojat on syntynyt 2010 ja 2011.

Heltoujou kuule mukaan vaan, kyllä tänne mahtuu, ihana ikä ero teidän pienempien väliin tulossa, meillä on kakkosen ja kolmosen ikä ero 2 viikoa vajaa vuosi :)

Viuhti meillä on z-linen jule twin rattaat niitä voin sulle suositella, tosi kätevät säällä kuin säällä,menee pieneen tilaan kun taittaa kokoon ja isoiksi rattaiksi tosi käpeät työntää ja nostaa :)
Ainut miinus että vauva on kasvot meno suuntaan, mutta meillä nämä mieluummin matkustaavat niin päin että voi tarkkailla maailmaa :)

Viuhti12 ite oon tykänny kovasti Phil&Tedseistä. Hommattiin ne kun pikku kakkonen teki tuloaan silloin meilläkin esikoinen vasta 1v4kk.

täytyypä tutkailla tuota tarjontaa ja käydä vielä tutustumassa liikkeessä :)

Itse kävin tänään kampaajalla koska viikonloppuna isot juhlat tuloss ja viime kerrasta aikaa, mietin värjäystä mutta kampaaja sanoi että tehdään raitoja. Ne ei tullut päänahkaan kiinni ja tarpeeks paljon parilla eri värillä niin muuttui näkö ihan kokonaan. Koko päätä ei halunnut kampaaja (itsekin pienen lapsen äiti) lähteä värjäämään.

Äippä mulla myös kirkuvan punanen tukka ja on kyl todella työläs välillä pitää tää tämmösenä. Tosoaan säännölliset värjäämiset pitäis tehhä. Mulla myös läväreitä naamassa :)

Heips! Täällä myös änkeän uutena mukaan :) Salaa oon lukenut teidän juttuja jo monta viikkoa, mutta nyt vasta uskaltaudun kirjoittamaan. Kiitos vertaistuesta, siitä on ollut apua aivan valtavasti, ensimmäistä kun odotetaan ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. Kaikki km:t on aiheuttanu surua muiden puolesta ja itselle huolta, en ole edes tienny miten yleistä se on :( Ja tässä iässä 35+ riskit on muutenki aina isommat...

Alun pelot, että onkohan siellä edes ketään hälveni pari päivää sitten, kun tein maailman parhaan ostoksen eli kotidopplerin ☺️ Sieltä se toisella yrittämällä löytyi, vauvan vahva syke ❤️ Kovasti oli piilossa vielä ja löytyi tosi alhaalta, mutta hassuinta on, että kolmannella kerralla jotenkin jo vain tiesin missä se on ja osasin etsiä heti ihan toiselta puolelta kuin sillä tokalla kerralla. Eihän tässä vaiheessa vielä pitäis mitään tuntua?!

Oireina on ollu vaan ihan julmettu väsymys ja järkyttävä turvotus/ummetus. Ehkä pientä etomista joskus, mutta muuten kuulun niihin onnekkaisiin, joiden ei tarvii oksentaa :)

Ens viikolla eka ultra ja sitten uskalletaan puhua muillekin :) Nyt asian tietää vain molempien vanhemmat ja pari läheisintä kaveria :) Töissä en arvaa kertoa kyllä vielä pitkään aikaan... Ehkä ne huomais vasta kesälomien jälkeen ;)

Pitkä sepustus, mutta yritin vähän ottaa kiinni teidän juttuja kerralla :) Ehkä ens kerralla osaan sit jo kommentoidakin jotain, nyt olis ihan liikaa kommentoitavaa, ettei kykene ees alottaan...

Viikkoja 11+2 ja LA 7.12.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! Ihana saada tänne lisää porukkaa :)

Edellissivun kuumekeskusteluun: Korkea kuume (yli 38,5 astetta) voi lisätä sikiövaurion riskiä, joten joskus se Panadol on oikeastikin pienempi paha. Itse olen yhden kerran joutunut jo sitä ottamaan, kun muutama viikko sitten kuumeilin ja sain flunssankin.

Hiustenvärjäyksestä: Käsittääkseni siitä ei ole mitään haittaa, kunhan ei joka kuukausi värjäile. Raskaana oleva parturi-kampaaja-ystäväni sanoi, että heidän työnsä olisi varmasti jo kielletty raskauksien aikana, jos vaurion riski olisi. He kun seisovat 8 h päivässä kemikaalihöyryjen seassa ja aina sitä väriä pääsee vuotamaan vähän hanskojen läpi. Itse värjäsin nyt kuitenkin hiukseni ruskeaksi (olivat aiemmin punaiset), että voin pidentää värjäysväliä. Sanoisin, että maalaisjärjellä pääsee pitkälle! Ihan yletöntä värjäilyä en kyllä suosittelisi, mutta muuten tuskin on suurta vaaraa.

Oon kans viime tippaan venyttänyt hiusten värjäämistä, mutta nyt on kyllä pakko kun ensi viikon perjantaina on omat valmistujaisjuhlat :) Oisin niin toivonu että ois voinu julkistaa uutisen kaikille ja juhlistaa samalla uutta tulokasta, mutten taida uskaltaa jossei sinne ultraan nyt pian tuu aikaa.

Aii ku tekis mieli ostaa tommonen kotidopleri, mut pelkään et alan vaan stressaan lisää jos en löydäkää sydän ääniä....

Minkä merkkistä dopleria suosittelette? Niissä näyttää olevan aikamoisia hinta eroja niin onko niissä sitten laatu erojakin, osaako kukaan sanoa?

Takaisin