Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äyriäinen aika jännä sun enne uni :)
Labroista virtsa testi valmis parissa päivässä, sukupuoli taudeissa menee sellainen viikko ja se sikiöseula niin siitä nyt ei mitään vastauksia saakkaan ennen np-ultrassa käymistä, kun se poikkauma riski lasketaan äidin iän, painon, niskapoimun ja seulantuloksista... Näin ainakin muistelen :)

Hömötiainen toivottavasti seuraavassa ultrassa kaikki hyvin ja sykkeet löytyy!

Oliko hömötiainen sulla säännöllinen kierto ennen plussausta, tai oliko sulla hedelmöittymis ajankohta tiedossa? Toivottavasti kaikki olisi kunnossa!

Mullakin kokemusta noista huonoista ultralaitteista, kun tosiaan yksityisellä kävin ja sanoi, että sykettä ei kunnolla näe. Mitä se nyt sitten tarkoittikin, nyt pitäisi mennä maanantaina nt-ultraan ja ensimmäinen neuvolakin on ensi viikolla tuon ultran jälkeen. Minulle ei ole annettu mitään ohjeita, että ottaisivat jotain veri/pissanäytteitä, onko teillä muilla otettu kaikilla jotain testejä ekoissa ultrissa/neuvolakäynneissä?

No siis nehän sikiöseulannan verikokeet pitää ottaa ennen viikkoo 12. Oliko 9-11 viikolla. Meillä myös katotaan automaattisesti veriryhmä, pissitulehus, klamydia, tippuri ja et onko rhesus + vai -. Mikä se nyt oikeelta nimeltään onkaan. Niin ja kilppariarvot katotaan myöskin.

Hömötiainen mullakin käsitys että pitäis näkyä jo rv6-->. Ittehän en vielä oo käyny kuuntelee sydänääniä tai en muutenkaan tiiä mitenkä homma toimii ku esikoinen kyseessä.
Toivottavasti ens kerralla näkyy jo villinä pomppiva syke :)

Wildside mitä?!?!? Saatanko päästä ekaan ultraan jo viikolla 10?!?!? Vai onko sillon vaan ne verikokeet? :O

Kiitos wildside vastauksesta, täytyypähän kysellä, kun ultraan menee, että mites nuo kokeet.. Varmaankin tämä epätietoisuus johtuu siitä, että on esikoinen kyseessä ja tosiaan neuvolatätin kanssa ollaan kerran juteltu, kun varasin sinne aikaa muutamia viikkoja sitten..

Rinttis 10+5

Mindis tuollon viikolla 10 on ne verikoeseulonnat eli ei vielä valitettavasti ultraa. Sit vasta viikolla 12 se nt ultra joka on osana noita sikiöseulonta kokeita. :)

Hihii, mä sain kanssa tietää, että kun menen vajaan kahden viikon päästä äitiyspoliklinikalle lääkärikäynnille, ni ne ultraa myös :woot: Silloin siis pitäisi olla rv 9+6. Jotain hyvääkin siitä, että ne haluaa heti tutkia mun sokeriarvot ja ottaa mut valvoltaan :sad001 Sit on vielä perus ultra lisäks jossain vaiheessa.

Toivotaan hömötiainen, että oli vaan kiinni huonosta laitteesta! :)

Muakin jännittää vähän noi mun sokerit tän mun janon takia, edellisessä raskaudessa sain diabeteksen, ja nyt 1.6 olis eka rasitus koe, kivaa :/ siis mä juon päivässä n 5L vettä...

Mulla normaali kierto juu... ja kyllä siellä ultrassa näky pikkunen... mutta nii ku kirjotin nii kuva tosi rakeinen ja huono... 15-20 min meni aikaa ko lääkäri yritti mitata... sisältä ja mahan päältä ... varas uuden ajan sit viikon päähän...

Ei uni, vaan tunne just heräämisen jälkeen: olen raskaana ja ne on kaksoset! Niihin aikoihin tulin raskaaksi, sikiöiden määrästä ei vielä tietoa...

Mulla rv11+2, eikä vieläkään kuulu kutsua ultraan. Tämä odottelu on kamalaa kun ei oikein uskalla iloita, ennen kuin tietää, että pieni on vielä matkassa ja kaikki hyvin. :(

Alligaattori ootko varma että ei pidä itse varata se aika? Jorviin ainakin pitää itse varaa...

Takaisin