Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sylikinkku, helpottava kuulla! Toivotaan, että huomenna vaikka löytäisin jo pikku kaverin. Onneksi nyt tiistaina joka tapauksessa np-ultra niin jos siihen mennessä en löydä pikkusta niin selviää mikä on :)

Ah mun on tänään pakko saaha lohta ja sitähän miehen piti ruveta tossa valmistaa uuniin. :D Pahaolo alkaa helpottaa onneks, vaikka aika sykleissä tää tulee. Sillon ku on hyvä olo niin ruokaa menee ihan pirusti.

Ja ette arvaa mitä mun teki tänään myös mieli.. Siis tää on ihan ihme homma.. KISSANRUOKAA, siis sitä märkäruokaa :D Onneks ei oo kissaa meillä niin noita ruokiakaan ei löydy :D Mistä näitä mielitekoja tulee oikein, ihan hämmästyin kun näin mainoksen kissanruuasta ja sit kuolasin sitä.. :D Hyhyh, en kyl ikinä söis kuitenkaan vaikka niitä himoitsin :D
Hahahahahah :D

Mulla oli ihan alussa chili ja kaikki tulinen, nyt vaan on vesi. Eipä ainakaan vielä ole mitään kummia, hetkittäin tekee mieli jotain mättöä, mutta ne menee onneksi nopeasti ohi :)

Toivottavasti Neppppsu saat pian pienen sykkeen kunnolla kuuluviin :)

Wildside, aika hauska tuo kissanruokahimo :D onneks ei oo itellä vielä alkanu meiän sessen murkinat kiinnostaa :D

Täällä ollut tänään kaksijakoinen päivä. Ensin aamulla suru-uutisia kun hyvä ystävä kertoi keskenmenostaan. Mahtui päivään kuitenkin iloakin, kun elämäni ensimmäinen oman alan työpaikka varmistui! Kesäkuun alusta aloitan työt eräässä tilitoimistossa, soppari elokuun loppuun ainakin näin alkuun :) jotenkin tuli sellainen luottavainen olo asioiden suhteen, loppupeleissä asioilla on tapana järjestyä :)

Olen tässä parin päivän aikana jo kehitellyt ties millaista paniikkia kun on tuntunut, että oireet vaan laantuneet. No, tätä viestiäkin kirjoittaessa taas kipristelee tissejä ihan kiitettävästi ni jospa se ipana siellä vielä elossa ois :) tiistaina nähdään :)

7+4

Eikä, tuo kissanruokahimo on jo jotakin hyvin erikoista! :D Hahhah, voin kuvitella, miten tuollainen varmasti hämmentää! :)

Mulla myös appelsiinimehu on ollut kova sana, vaikka aiemmin en juonut mehuja ollenkaan. Muitakin spesifejä himoja on ollut, kuten salsa-dippi ja maustamaton jogurtti... Mistä lie kertovat moiset!

Elinatuuli ihania kuulumisia :)

Neppppsu jospa se pieni ois siellä massussa vaan piilosta äitin kanssa <3 ja onneks sulla ultra jo parin päivän päästä niin pääset kahtomaan että missä se pieni piilottelee ;)

Wildside hahahahhaha ei oo todellista, kissanruokaa!!! En tiiä yökkiäkkö tässä vai nauraa joten päätin tehä molempia :'D mieheltä sain tosin vähän kummaksuvia katseita kun kikatin ja yökin tässä sohvalla sen vieressä :O

Sylikinkku iiiiik, siellähän ollaan jo hurjan pitkällä kun jo parin päivän päästä np ultrakin!!! :)

Mindeli oon tosi pahoillani ystäväs puolesta kun joutui keskenmenon kokemaan :( mutta sulle paljon onnea kesätyöpaikasta!! :)
Ja täälläkin sama meininki eli oon ittekki kehittäny tässä paniikkia pari päivää kun tuntuu että oireet on kadonnu lähes kokonaan tai sitten muuttuneet tosi tosi lieviksi :/ ihana kun pääset tiistaina ultraan ja näät pienen <3

Ainiin ja täällä ei minkäänlaisia ruoka tai juomahimoja. Syödään ja juodaan sitä mikä alas menee :)

MindiS 7+6

Mindis, joo itelki oireet taas kadonnut, mutta voi johtua ihan viikoistakin 11+3, näihin aikoihin ne helpottaa ilmeisesti? Mutta just tuo tuleva np ultra pistää aina miettimään pahinta ja sitä lietsoo vaikka minkälaista paniikkia, ja niinkuin. Joku sanoikin on se kohtu pikkuiselle sen kokoinen, että voi vaikka uiskennellakkin piiloon kun dopplerin tyrkkään mahalle :D:D

Joo se hetkinen himon tunne, mut onneks meni ohi ja nyt en pysty enää ajattelemaan koko asiaa. Yrjöttää muaki nyt ajatus kissanruuasta! :D ihmellistä miten nää muuttuu äkkiä ja on tollasia kummallisia.. :D Ihan naurattaa itteeniki, ukkokii nauro kippurassa ja sano että taitaa se nassikka olla vielä kyydissä kun äitille tollasia mielihaluja tulee :D

Meitsi tilas tänään nuo sea band-pahoinvointirannekkeet. Katsotaan onko niistä apua. En sellaiseen hölynpölyyn kovastikkaan usko, mutta ihme voi taoahtua ja jos oikein alan uskoa niin uskohan siirtää vuoriakin :D

Mulle tuli doppler tällä viikolla, ja kaksi kaveria pitäis matkassa olla, mutta toiset äänet vain löydän. Mutta eipä mua ees huoleta koko juttu. Kaverit varmaan päällekkäin tai jotain.. Tiedän että helposti kahdesta voikin tulla vaan se yksi, ja sekin on aina parempi kuin ei mitään. Ehkä siksi olen niin rentona. Mutta toki olisi jännä saada molemmat kaverit jouluna tonttupukuihin :)

Kylläpä tuki syötyä eilen tortilloja ja herkkuja niin paljon että illalla ei enää mahtunut takki kiinni! :) Pikkuisen turvotti mahaa... Pakko yrittää nyt vähentää tuota herkuttelua ettei painonnousu leviä käsiin... Mulla kävi uutena vuotena paino 100 tietämillä, sain sen jo tiputettua 92,5 kiloon. Nyt pyörii jossain 95, ja neuvolan vaaka näytti vielä pari kiloo enemmän. On mulla kyllä pituuttakin 178. Olikin puhe että paino saisi nousta noin 5-7 kiloo raskauden aikana mutta laihduttaa ei saa. Esikoista odottaessa lähtöpaino oli 85 ja kiloja tuli raskauden aikana 18 kiloo. Kyllä mitä on sit vaikeampi saada pudotettua...

Tuo kissanruoka, eikääää :D :D :D

Mulla tekee koko ajan mieli appelsiinimehua (mieluiten hedelmälihalla), tomaatteja (menee ainaki puol kiloa illassa) ja kreikkalaista jogurttia rusinoilla. Noilla kolmella vois elää <3 ja eilen alko himottaa niin paljon vesimelonia, että mun oli pakko pitkän työpäivän jälkeen ajaa prismaan hakemaan kokonainen meloni hinnalla millä hyvänsä :D

Sylikinkku 11+4

Täällä tällä hetkellä inhottaa appelsiinimehu ja appelsiinit. Greippi ja omena on ok. Tomaatit on kerrassaan kuvottavia ja tuorekurkku! Suolakurkku ok. Semmosia lasten loops rengasmuroja maidon kanssa voisin syödä pakettitolkulla. Kananmunat on ällöjä. Ei kauheen terveellinen oo tää mun inho/himolista! Karkkia ei onneksi himota. siitä tulee tosi äkkiä huono olo.

Pahin kuvotus-oksetusolo on taittanut ilmeisesti selkänsä, mutta satunnaisesti joinain päivinä on enempi huono olo silti. Väsymys on ihan käsittämätöntä. Ei paljon illan elokuvia katella, kun pitää nukkumaan päästä. Eilen illalla leikkasin nurmikon ja "urotekoni" jlkn heittäydyin sohvalle levähtämään. Sain oikeasti taistella, että pääsin siitä vielä ylös ja lenkittään koirat. Vapaapäivinä yöunet on semmoisia kevyitä 10-12h. Kusella pitää käydä yölläkin enempi kuin normaalisti. Menkkamaiset juilinnat (kohdun kasvukivut?) tulee aaltoillen. Tissit on ehkä hitu turpeammat/painavammat kuin normaalisti ja nänninpäät välillä arat.. Silti jännittää ihan kauheasti tuleva maanantai ja ultra... Löytyykö sieltä mitään....

Tuo kissanruoka, eikääää :D :D :D

Mulla tekee koko ajan mieli appelsiinimehua (mieluiten hedelmälihalla), tomaatteja (menee ainaki puol kiloa illassa) ja kreikkalaista jogurttia rusinoilla. Noilla kolmella vois elää <3 ja eilen alko himottaa niin paljon vesimelonia, että mun oli pakko pitkän työpäivän jälkeen ajaa prismaan hakemaan kokonainen meloni hinnalla millä hyvänsä :D

Sylikinkku 11+4
Mulle tuli kans eilen vesimeloni himo ja passitin miehen kauppaan sitä mulle hakemaan :D

Rv 11+2

Kiitos naiset nyt tännekkin iski vesimeloni himot!!! Pitäisköhä iha ukko kiskoo ylös että se lähtis kaupassa käymään ;)

Metsäläinen eikös oo pääasia että ees joku maistuu :D itte oon ainaki koettanu ajatella että pääasia että jotain saa alas etovassakin olossa :)

Täällä panikoin kaks päivää kun suju ilman oireita, alamahaa tosin juili jatkuvasti ja väsymys oli melkonen. Eilen sitten juoksin pissillä useemmin ku aiemmin ja viime yönäkin sain kaks kertaa herätä pissille. Tänä aamuna heräsin myös lievään etovaan oloon eli ens kerralla koitan nauttia täysillä tästä oireettomuudesta :'D

Täällä tomaattia tekee mieli! Kaikki appelsiinit ja mandariinit yök! Leivänpäälle laitettava kinkku hyi! Leipää, tomaattia ja kaakaota NAM! :hungry:

Nyt aamulla meillä oli neitokainen (1v10kk) käynyt nappaamassa minun pahoinvointirannekkeet ja laittanut nilkkoihin koruiksi :D

Kaakaota, maitoa nam. Appelsiinimehua tai mehua yleensä yök! Oma kotiruoka iiiiiso nam!

Etova olo tiessään, (katotaa mitä tapahtuu ku otan keltarauhasen) mut massua juilii. Mulla tuntuu enemmän iltaan painottuvat kuitenkin nuo nipistelyt jne. Painetta tuntuu koko ajan ja eilen oli mielettömästi repäsykipuja. Enemmän kun minään muuna päivänä, liekkö pikkunen ottanu kunnon kasvupyrähdyksen tämän viikon loppuun.
Rv 8+6

Joo kylmä maito kaakao <3 tosin se on aina ollu törkeen hyvää :P

Wildside taitaa pikkune alkaa kaivamaan kunnolla tilaa ittelleen! :)

Joo kaakao myös täällä, mieluiten kylmänä :D

Tänään pitäis mennä suvun kanssa ulos syömään, tarvinnee paljastaa uutiset heti alkuun niin ei tarvii sit keksiä tekosyitä viinistä kieltäytymiselle ja huonolle ololle. Ajattelin myös hemmotella itseäni ja juoda kolaa, on tehnyt monta päivää mieli mut en oo ostanut kun oon ajatellut että jos ei sitä oo kotona niin eipä sitä tuu juotuakaan :)

Illalla aattelin vielä tehdä jalkakylvyn, ottaa syliin kasan korjattavia vaatteita ja katsella rästiin jääneitä sarjoja. Saan koko kodin ihan vaan itselleni kun esikoinen lähtee isänsä ja anopin kanssa synttäreille :)

Mites muiden vklp suunnitelmat?

11+4

Ihan ehoton ykkönen kyl maitokaakao, ja nimenomaan kylmänä. Nam, nyt alko tekee mieli. Pitänee miehelle huikkasta että tuo tullessaan keittiöstä :D

Meillä ois tänään mun serkun ja sen tyttöystävän tuparit. Viinaahan niissä otetaan niinkun arvata saattaa. Eilen serkun tyttöystävä kysy, että juonko. Sanoin vaan että mies ottaa mut minä aattelin olla ottamatta. Sit alko suostuttelee juomaan niin sanoin että mulla on hyvä syy olla ottamatta. Seuraavaks kysy että "ootko raskaana?" En alkanu valehtelee tai kiertelee vaan myönsin asian. Tää kyseinen ihminen tietää edellisistäkii keskenmenoista jne niin sillä varmaan arvas :D

Oireista paha olo tulee ja menee, jonkunlaista pientä kuvotusta on lähes koko aja. Oksentanu en oo kumminkaan kertaakaan, onneksi. Mahassa myös nippailee ja vihloo aika ajoin. Se mikä eniten ehkä tuntuu on että tissit niin kammottavan kipeät, että niitten olemassaoloa ei voi unohtaa.. Mahallaan vois vatsan puolesta nukkua, mutta tissien ei, joten erinäköstä kyljeältä toiselle seilaamista se sit yleensä on. Nälän suhteen olen huomannu semmosen, että kun syö normaalin aamupalan (maustamatonta jogurttia, mysliä, marjoja), niin parin tunnin päästä on aivan käsittämättömän kamala nälkä, niin kuin ammottava musta aukko olisi mahan kohdalla. Sama on käyny pari kertaa aamuyöstä ja sillon ai auta muu kuin nousta syömään. Joku tuolla syö mun ruoat!

Ai niin, ja kyllä eilisen ultran mukaan vaavin koko vastasi samoja viikkoja kuin kuukautisten alkamisajan mukaan olin laskeskellu, eli joulutonttu saapuisi näillä näkymin 23.12. Rv 8+2

Takaisin