Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cicado jospa se verenvuoto ois vaan siitä että limakalvot on herkillä. Eihän sulla muita kipuja ole? Tsemppiä <3 kyllä mä haluan uskoa että kaikki siellä hyvin!

Tosi kevyttä jomotusta alaselässä ja alavatsalla mut samanlaista mut kovempaa ollu monesti täs alkuraskaudessa.. Mulla alko kakkosen odotuksen aikaa verinen vuoto samoihin aikoihin eikä syytä koskaan löydetty et voi tietty olla samaa mut aina se veri vaan pelottaa :( täytyy toivoo et loppuu pian

Toivottavasti kaikki on hyvin CiCaDo <3 Uskon että limakalvoilta tulee tuo veri eikä kohdusta. :) Varmasti säikäyttää, mut yritä olla stressaamatta. (helpompi sanoa kun tehdä)

Cicado eikös tuo oo ihan hyvä mernki että ei oo jomotus erilaista ku aiemmin raskauden aikana. Tiiän kyllä mitenkä sitä säikähtää ihan kaikesta <3 kyllä uskon että se on limakalvoista se veri eikä kohdusta.
Aika jännää/pelottavaa tuo että on tuommoista selittämätöntä vuotoa niinkuin sullakin viime raskaudessa, mutta eikös kaikki mennyt kuitenkin ihan hyvin?

Pojan odotus oli yhtä stressiä kun viikoille 20 vuosin verta aika ajoin ja sit ku ne loppu ni alko supistukset jotka kypsytteli paikkoja ja sai pelätä ennen aikasta synnytystä loppu ajan mut poika synty kolme päivää lasketun ajan jälkeen. Eli hyvinhän se sit meni..

Äh, jotenkin eilen nous pintaan, että kaikki ei oo hyvin. Ei oo ollu kipuja tai vuotoakaan, mutta joku tunne vain tuli. Dopplerilla koitin tänään kuunnella, mutta en löytänyt koko pikkuista. Ääniä kuului, että ihanko joku siellä liikkuisi, mutta tiedä sitten...

Elinatuuli jokos siellä käyty ultrassa? :)

Neppppsu tuo tunne on mullekkin niin tuttu. Kokeile illasta uudelleen tai huomen aamusta dopplerilla! Jospa pieni vain leikkii siellä piilosta <3
Haluan uskoa että kaikki on hyvin :)

Toivottavasti Neppppsu kyse on vain peloista eikä äidinvaistosta! Itse luotan jälkimmäisen tarkkuuteen -kertoihan se alkaneen kaksosraskaudenkin minulle oikein- mutta välillä pelot sumentavat omatkin vaistot ja silloin saattaa tulla vääriä aavistuksia. Kunpa kaikki olisi hyvin! Toivon niiiiiin kovasti, ettei joukon enää tarvitsisi tästä harventua.

Minä voin lohduttaa, että minulla vaistot ovat olleet vain pelkojani, eivät realiteetti. Tiedän, miltä liikkuva sikiö kuulostaa dopplerilla, mutta en oikein osaa kuvata sitä ääntä.

Itsekin luotan tuohon äidinvaistoon. Se kertoi mulle edellisissä keskenmenneissä ettei kaikki ole hyvin. Tässä raskaudessa ei ole ollut sitä oloa että jotain olisi vikana. Olen ollut rauhallisin mielin ja ultrassa todettu vaistoni olevan oikeassa.

Toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin sulla massussa <3
Kivuista tai siitä ettei vuoda verta niin ei aina voi päätellä. Mulla esim ei yhessäkään keskenmenneessä ole ollut minkäänlaisia kipuja eikä verenvuotoa, oli vain tuo olo ettei kaikki ole hyvin.

Minäkin todella toivon, että kaikki olisi hyvin. Täällä on ihan liian monta jo pudonnu kyydistä!

Mulla kyllä sama kuin wildsidella, viime km tiesin ja osadin pelätä ensimmäistä ultraa jo valmiiksi. Outoa tuo tuollainen äidin vaisto.
Mutta nepppsu, toivotaan että murehdit vaan turhia! Miten oot ennen kuullut äänet dopplerilla? Tietysti se on ihan mahdollista että olet kuullut nyt ne mutta välttämättä et viikkoon kuule niitä uudestaan. Koita uudestaan täydellä rakolla, voi auttaa joillain :)

Aihe voi jeesaa jos täysi rakko? Sykkeen löysin nyt, mutta sekin oli kaivettava 20minuutin ajan ja aika heikosti näytti, joko siellä ei kaikki hyvin tai hyppi doppleria karkuun. Kaksi viikkoa sitten ultrassa oli kaikki hyvin, mutta eihän se sitä sano.... Onneksi tiistaina jo ultra niin saa tietää..mietin myös pitöiskö maanantaina käydä avoimessa neuvolassa jos he saisivat sydänäänet kuulumaan. Olette rakkaita <3 rv 11+3

Timbe, en osaa selittää millaiset ne äänet oli mutta pystyin vertaamaan siihen mitä kuulun viime ultrassa. Oli niin hyvä vehje, että lääkäri sai ne silloin kuulumaan :)

Neppppsu, En minäkään oman rimpulan sykkeitä kauhean kauaa pysty kuuntelemaan, tyyppi lähtee karkuun kun ärsyyntyy, se on ihan normaalia :) yritä vain nyt rentoutua, vaikka se ihan varmasti onkin vaikeaa..

Ultrassa on käyty ja oli hiukan vajaa 2 cm mittainen papu juuri siellä missä pitikin! Oli jotenkin NIIN helpottavaa kuulla lääkärin sanovan, että kaikki on niin hyvin kuin tässä vaiheessa olla voi. Iso kivi vierähti sydämeltä ja nyt ehkä koko tästä raskausasiasta voi jollekin jo uskaltautua kertomaankin. Kun tähän asti ei miehen kanssa kumpikaan olla puhuttu halaistua sanaa mihinkään suuntaan.

Nyt onkin sit loppupäivä makoiltu ellotuksen kourissa sohvalla, kun ensin käytiin hakemassa Citymarketin Hintaralleista purkkikaupalla halpaa VIP-mehua appelsiinimehuhimotukseen:) Minkälaisia ruokamielitekoja muilla on ollu?

Ihania ultrakuulumisia Elinatuuli :)

Toivotaan että Neppppsun pikkuinen vaan pakoilee doppleria ja huoli on turhaa.

Täällä myös appelsiinimehuhimo! En yleensä juo mehuja, tai en itseasiassa juo juuri mitään kahvin lisäks, niin ihan hyvä että nyt tulee juotua enemmän. Suolanhimo on myös, avokadot suolalla, fetajuusto ja kassava valkosipulikastikkeessa, sipsit joista en yhtään oo tykännyt ennen raskautta. Makeista sorbetti oli varsinkin siinä vaiheessa kun laatta lensi tosi hyvää, nyt ei kauheesti makee himota.

Jospa nää oudot ruokahimot olis poikaoireita... :P

Neppppsu, mulla oli minityypille 2 päivää hukassa yhessä vaiheessa. Kohtu on nyt suht iso ja tyyppi pieni niin sillä on tilaa mennä "piiloon". Oli karkuteillä pari pv ja nyt taas kuulen selvästi ja mulla kans 11+3 nyt.
Toivottavasti siel on kaikki hyvin <3

Just hoksasin että meilla on np ultra maanantaina. Apuaaaa!! Jännää :)

Takaisin