Pikaista paranemista Lilminni! Ei oo tosissaan hääppöstä sairastua tässä vaiheessa! Hunaja pelasti minun viime yön, pisti vähän tota yskää kuriin ja irrotti limaa. Esikoiselle tein kans nokkamukiin hunajateetä ku se oli kipeenä, onneks sitä jo tommoselle kaksveelle saa antaa. Hyvää synttäriä kuitenki kaikesta huolimatta! :)
Mulla oli kans rintakumi käytössä esikoisen kanssa kun toinen rinta on vähä hankalan mallinen. Vähitellen sain sen opetettua pois, muistaakseni neuvolan ohjeilla, mutta ei siitä tosissaan kannata paniikkia itelle ottaa :) Jos joku apuväline, esim. tutti, kumi tai pullo toimii hyvin nii sehän on hyvä vaan. Ja vaikka maito tuliskin osittain tai kokonaan purkista niin ei se äitiyden arvoa mitenkään vähennä!
Vaikka meilläkin meni esikon imetys suht sujuvasti, voi tän toisen kohdalla tulla erilaisia kompastuskiviä. Pelkään esim. hormonien tuomia mielialanvaihteluita nyt eri tavalla ja oon yrittäny käydä läpi sitäkin vaihtoehtoa, että imetystä voin niitten takia joutua rajottaan...
Muistakaa erityisesti te ekaa kertaa kyydissä olevat olla armollisia ittellenne! Kaikki helpottaa ku aikaa kuluu edes kuukausiki eteenpäin :) Viisain neuvo, mitä ite aikanaan sain, oli et "Vanhemmaksi tulo on aina kriisi. Siksi on ihan okei olla pihalla, epävarma ja surullinenkin sen onnen lisäksi."