Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En halua pelotella, mutta kaatumisten kanssa kannattaa olla tarkkana ettei istukka irtoa tai repeä, sitten tulee kiire. Itse saattaisin soitella varuilta synnärille vaikka olo olisi ihan hyvä.

Muistelen että jollakin oli täällä surullinen tarina loppuraskauden pyllähdyksen takia.

Toivotaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin, mutta kannattaa siis muistaa olla erityisen tarkkana kaatumisen jälkeen!

Minäkin höpsähdin ostamaan sitä vadelmanlehti teetä clippers merkkistä, olikos se nyt kenelle aiheuttanut minkäänlaisia oloja?
Mietityttää vaan kun siinä paketissa sanotaan että jos olet raskaana keskustele lääkärin kanssa...plaa,,,plaa plaaa

Lilith, meillä neuvolassa sanottiin että jos näillä viikoilla kaatuu, niin tarvii mennä näytille. Just tuon istukan vuoksi.

Mäkin ostin tänään vadelmanlehtiteetä, kaikki keinot käyttöön. Luin myös että runsas puolukoiden syönti saattaa auttaa. Vetäsin tossa sitten mukillisen niitä ja myöhemmin testaan teetä.

Niille joilla on hiljasta mahassa, olen huomannut että kun syö purkkaa, vauva alkaa kiemurrella ihan urakalla.
No tänään välähti että hei ehkä siinä on jotain mikä ei sovi, ja olihan siinä niitä makeutusaineita. En juo mitään light-limuja yms vältän kaikkia makeutusaineita niin voi olla että tää beibi on tosi herkkä niille. Onhan ne myrkkyä aikuisillekin. Mutta siis niin, sillä purkalla on hyvä kokeilla heräileekö beibi ja sitten sylkee purkan pois jos makeutusaineet huolettaa. Itse olen sitä mieltä että kohtuus kaikessa ja terve maalaisjärki jne.

Soitin sinne synnräille ja tästähän mä sinne nyt sitten lähden 60km päähän tarkastukseen. En valita kyllä, haluan tietää itekki että kaikki varmasti kunnossa, mutta että pitikin mennä kaatumaan, tunnen itteni nii tyhmäks ja ÄÄÄÄÄ! :( Sanoivat juu heti että tänne heti tarkastukseen ja että joudun varmaan siellä nyt käymään parikin kertaa ton kaatumisen johdosta :/ Oikeen hävettää

Ei sinun tarvi tuollaista hävetä! Olis voinut sattua kenelle tahansa, tuolla tosiaan on liukasta. Kovasti tsemppiä, uskotaan ja toivotaan, että kaikki on hyvin!

Lilith_mist ihana ku pääset käymää tarkistuksessa! Ja ei todellakaan kannata hävetä tommosta koska ei kaatumiselle mittää voi :)

Lilith, turha hävetä, tuollaisia haavereita voi sattua ihan kelle vaan! Ilmoittele että mitä ne siellä sanovat. Tsemppiä!

Onko teillä synnyttäneillä ollu selkäsärkyä ennakoivana oireena?
Täällä oli eilisen päivän vatsa ihan löysällä, ja illalla tuli muutamia napakoita supistuksia. Yöllä alkoi selkä juilimaan (samanlailla kuin menkkojen aikana) ja sama jatkuu edelleen. Supistuksia tulee kylläkin vaan 1-3 tunnissa, eli ei paljoa, mutta on kipeytyny tän päivän aikana. Ja mukavasti vauva potkinut vasemman puolen kylkiluut niin helläksi, että en pysty ees haukottelemaan tai olemaan sillä kyljellä :/

Hyvä Lilith, että menet käymään! Päädyin itsekin käymään synnärillä tarkastuksessa. Ei ollut vettä, valkovuotoa oli runsaasti. Helpottunut olo, vaikka vähän harmittaakin "turha" reissu. Toisaalta, onko se ikinä turha reissu, kun lopputulos vois olla toinenkin...

Luultavasti tai ainakin toivottavasti kaikki huvin lilith. Minä liukastuin (maaliskuussa) esikoista odottaessa ihan loppuviikkoilla kyljelleni ja kakkosta odottaessa (kesällä) loppusuoralla kompastuin asfaltille kontalleni. En käynyt sillon näytillä, mutta säikähdyksellä selvisin. Tässä raskaudessa horjahdin ulkona, onneks vaan polvilleni, kun kakkonen kiukkus kädessä ja vetäs yllättäen jalat alta.

Timbe mulla on ollu samanlaista tänään. Suoli on tyhjentyny jo neljästi ja viimesin kerta tuli kyl ihan vetenä. (anteeks ällö kuvaus) Ja selkää on täälläki särkeny sekä kävellessä, että menkkamaisesti. Menkkakramppeja massussaki on välillä. Kauheesti en itekkää oo suppareita nyt bongannu.

Juu mulla oli eilen koko ajan ihan vesiripulilla, varmaan kymmenen kertaa kävin vessassa. Tänään ei oo ollu niin pahana.
Muuuutta, sais vauva jo tullakkin, tänään 39+6.

Tääll on selkä kipeänä ollut. Tuntuu ku ois tulessa. Menkkaoireiden kaltaisesti. Suoliki tyhjentyny pari kertaa. Ja sit näin päikkäreillä lisäksi unta että synnytys käynnistyi.

Mulla ollut viime yöstä sellanen paha olo, mutta ei okseta kuitenkaan ja orastava päänsärky. Paineet ovat kuitenkin täysin normaalit. Kauhea väsymys kaiken lisäksi

Wopwop, tääll selkäsärky alkoi päikkäreiden jälkeen :D
Oksettava olokin seilaa välillä ja pää yrittää särkeä. Supistuksia odotellessa :) kai tässä jokin pieni masokistikin kehittyny ku oikein odottaa ja haluaa että synnytyskivut alkaa :D

En muista onnittelinko Hansua jo mutta onnittelut :)

Takaisin