Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä ei tietookaa suppareista vaikka olis tervetullut jo maailmaan kun pian alkaa 38 viikko :D. Yhä samat päivittäiset vaivat mitä aiemminkin, tosin menkkajomotukset vähentyny mutta nivusiin ja reisiin säteilee ikävästi aina välillä. Odottavan aika on kyllä niiiiin pitkä! Yritin itekkin asennoitua siihen että tulis vasta lasketun jälkeen, mutta käynnistämisestä ja liian isosta vauvasta ajatteleminen ressaa niin paljon, että lohdutan itseeni ja uskon että tulee vähän aiemmin :p

Täällä ollaan kyllä tällä hetkellä kans niin kipeetä kansaa kun vaan voi olla.. En muista olleeni näin kipee koko raskausaikana vielä.. Mut ei auta, vielä on pari reissua haettava tavaroita edesmenneen isän luota.. :/

Hirveet liitoskivut, selkää särkee, jonka vuoksi kävelystä ei tahdo tulla oikein mitään, välillä paineen tunnetta alakerrassa ja jonkin verran kivuliaita supistuksia on ollu tänä päivänä useampia. Eivät kuitenkaan tule säännöllisesti joten toivottavasti eivät ennakoi lähtöä mihkään, kun ei se isäntäkään kotona ole..

Onneks velipoika on ens yön vielä tässä mun luona, niin voi tarvittaessa lähtee viemään jos tarve vaatii. Kehotin ukkoo pitämään puhelimen lähellä ja ehdottomasti äänet päällä, ihan vaan varmuuden vuoksi, jos jotain tulee. Onneks se ei yleensäkään pidä puhelinta äänettömällä.. Mut kyllä tulee miestä kovin ikävä, kun itsellä kehno olla :(

Tiittärä: osanottoni isäsi takia <3 itsellä myös vaikea päivä sillä rintamalla - tänään tuli 3v kuluneeksi oman isän kuolemasta. :(
Toivottavasti pääsisit pian huilaamaan erinäisten vaivojesi kanssa. Kokeile särkylääkkeellä saada kivut kuriin. Hyvä kuitenkin että sulla on siellä veli kuskaamassa, jos joudutkin lähtemään synnärille.

Muakin stressaa ajatus isosta vauvasta niin toivon, että tulisi kuun vaihteessa. Keskiviikkona pääsee tarkistaan tilanteen neuvolalääkärille. :happy: Tänään ollut aika paljon vihlontoja ja menkkajomotuksia, mutta katotaan onkohan saanut mitään aikaseksi..

Onko nää nyt niitä liitoskipuja ku vedin housuja jalkaan ja vihlas tuolta alhaalta ja tuntu et valahti kuset housuun, nyt ei sit kärsi kävellä yhtään kun sattuu värkkiin :o mut ei oo sellainen sukkapuikkokipu :o

Voimia Tiittärä ja Lilminni menetyksen kanssa pärjäilyyn <3

Mä en osaa ihan hirveästi edes ressata tuota vauvan kokoa, kun esikoinen oli yllärinä sen 4280g :) Jos olisin tienny, niin oishan se hirvittäny, mutta ihan normisetillä mentiin synnytys. Tää kakkonen tuntuu jotenki pienemmältä ja on siitä yli puol kiloa pienempää veikattukin, mutta eipä sitä koskaan varmuudella tiedä...

Voi hyvinki Hirni olla. Mulla ainaki vihloo tätä nykyä jatkuvasti tonne alakertaan ja iltasin jomottaa niinku joku olis kiskonu pulkassa pitkin mukulakivikatua :inpain: Ja monesti saattaa niitä vihlasuja tulla just tommosissa tilanteissa ku liikuttaa jalkoja jotenki tietyllä tapaa.

Kokeile mennä makuulle ja laittaa vaikka lämpöpussia, jos se helpottais. Särkylääkettä kantsii kans ottaa ettei mene unet kipuilun takia. Ja tietty jos menee jotenki epätavallisen voimakkaaksi ne kivut nii soittaa synnärille.

Mulla taisi tulla ensimmäiset kunnolla kipeät supistukset. Viime yönä siis oli vähän kipeitä, joiden kanssa pystyi vielä olemaan. Äskön tuli vaan yksi todella kipeä, josta henki salpaantui eikä pystynyt liikkua hetkeen ollenkaan. Nyt jomottelee tuolla alaselässä tuolla. Koko päivän on jomotellut ja vihlonut suhteellisen paljon alavatsaa. Eihän noista tarvitse huolestua ellei ole säännöllisiä? Rv36+0 alkaa nyt maanantaina.

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt hirveesti ollu kaikkee ennakoivaa mistä tullut kutina et meijän plikka saattais syntyy kahden - kolmen viikon sisällä :3 hirveesti tulee (vissiin) ''harkkareita'' jotka ei oo enää kauheen kivuttomia, lähes päivittäin menkkajomotusta alavatsalla ja -selällä. Plus rinnat vuotaa PALJON! Ja on arat.. Heräsin parituntia sitten pissalle ja tunnin pyörisin sängyssä kunnes totesin että pakko se on mennä syömään ku tuntus et teen nälkäkuolemaa :D

Kylläpä on omituinen yö takana. Illalla sitte litkin sitä vadelmateetä (tosin ihan normaalista kaupasta ostettua vaan ja pussissa näytti olevan ettei taida olla sitä oikeanlaista edes) mut ainakin mielikuvitus oli hyvä kun siitä herus pari tuntia oikeen tämäkkää supistusta niin että vieläkin tuntuu alapää kipeältä... Jos mielikuva toimii näin hyvin, niin pitää juoda sitä tänään saavillinen!

Onko siä muitakin kuin wildis?

Toi yövalvominen on niin kypsää touhua, kaikki muut nukkuu sikeästi ja ite vaan pyörii sängyssä ja kääntelee kylkeä ja joka kerta luut rutisee kuin vanhalla mummolla...

Luulin että oon tuntenu jo kunnon sukkapuikkokipuja kohdunsuulla mutta eilinen kyll veti "voiton". Ihan ku neuloilla ois tuikittu menemään. Ja julmetut menkkakivut siin lisänä sekä masuasukin villihetki ku älytön potkiminen ja temuaminen ja ilmeisesti päätään "hakkas" kohdunsuuta vasten. Piti ottaa toinen panadoli että sai nukutuksi :D

Niin totta Timbe :) tuli vaan hetken epäluulo, että oonko mä missannut jonkun lähdön...

Jessus sitä alkaa kans tosissaan oleen kypsä tähän olotilaan... Meinaan lasken päiviä jo aamukamman kanssa täysaikasuuteen, no eipä tää tavatonta ole, viime raskaudessa näköjään laskin tässä vaiheessa jo tunteja....

Mulla ei melkee 4kg poju tehny tiukkaa, ku ison päänsä takia. Joten en kyl tota kokoa panikoi, jos ei sit iske semmosta 5kg työtä :D
Nyt on onneks ihan keskikäyrillä menevä pää tällä tyypillä ;-)

Takaisin