Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jemina, voi ei. Näitä uutisia tulee aivan liikaa... :( Toivottavasti töitä silti tekevälle löytyisi vaikkei ehkä nyt paljon lohduta.

Hirni, hieno tukka! Nytkö värjäsit?

Mä olen pessyt vauvaa 2 kertaa viikossa, mutta taipeet kasvot, kädet ja pylly päivittäin. Saunaan ei sais viedä alle 1-v mutta nämä kyllä mummon mökillä käynyt aikaisemminkin kun siellä ei suihkua ole ja pata pitää lämmittää että saa kuumaa vettä... Mutta eipä se lämpö siellä kova ole, eikä ne pitkään siellä aikaile:)

Kyllä sitä omaa vaavia osaa käsitellä ja hoitaa:) niinkuin vanhankansan sanonta menee "kyllä se luonto tikanpojan puuhun ajaa"

Sain juuri puhelun äidiltäni, että mummoni on joutunut sairaalaan :( Hän oli korkean verenpaineen myötä mennyt sinne ja päästäneet sitten pois. Lauantaina oli joutunu ambulanssilla takas kun pää ollut niin kipeä. Lääkärit epäilee verisuonenpullistumaa ja lievää aivoinfarktia.. Oon itkeny tässä nyt ja toivon, että mummo tokenee vielä entiselleen ja näkee uuden lapsen lapsen lapsen vielä. Mummoni ei ole vielä edes vanha. Ei ole täyttänyt 70 vuottakaan. Mun tärkeä mummo ja olen itse täällä kaukana mistä en pääse häntä katsomaan. Onneks äiti pitää mut ajantasalla. Huomenna tulee lisää tietoo, kun äiti menee katsomaan mummoa.

Eiks se napatynkäkin pitäny päivittäin keitetyllä vedellä puhdistaa? Äippä ehtikin viedä jo sanat suusta :)

Wildside, toivottavasti mummo tokenee pian ja ettei ois mitään vakavaa.

Ai niin se napa, sen unohdin:)

Wild toivottavasti mummo saadaan kuntoon ja pääsee hellimään uutta pientä. Paljon voimia sinne<3

Äippä oon tehdas alalla. Nyt tosiaan käynnisty yt ja näil näkymin 6 vkoa olisi töitä jäljellä..siihen sit jäi 9 vuoden työpaikka :( tehtaan toiminta siirtyy ulkomaille... oon kyl niin vihanen.. ja toivon etten ketään loukkaa nyt kun sanon että Suomen pitäis hoitaa oman maan asiat kuntoon,ennenkuin tarjotaan apua. Ja mitä tulee pakolaisiin, mielestäni lapset pitäisi pelastaa ensin eikä nuoria miehiä..

Jemina aikalailla samoilla linjoilla sun kanssa ollaan tässä turvapaikka asiassa! Ja muutenkin Suomessa niin paljon työttömiä ja vähä varaisia että eiköhän oman maan kansalaisille asiat pitäis saada kuntoon ja sitten hyysätä kreikkaa, Syyria tms

Kyllä aika perseestä toi ulkoistus meininki, oliko se skaala mikä nyt siirsi tuotantoa Venäjälle... Niin suomi nousuun ja työpaikat ulkomaille! Toimiva yhtälö? Ei mun mielestä!

Me tullaan olemaan koko maa ihan kusessa,ihan oikeesti. Ja mitä tekee eduskunta? Nää uudet 'säästö' jutut ja ei koske heitä??! Siis mitä v*ttua?!! Äh kun verenpaine nousee ja vauva potkii

Eihän ne säätöt herroja koske, perus duunarit näistä kärsii! Ne vaan istuu korkeassa tornissan ja kilistelee samppanjaa ja naureskelee kun pohja sakka rypee paskassa... Kyllä itseäkin kiehuttaa suunnattomasti!

Ottaisivat ensiksi siltä kermalta ja sitten köyhiltä, vanhuksilta ja lapsi perheiltä! Ymmärrän kyllä että Suomenkin talous on ihan päin persettä ja näin mutta tuleeko ne säästöt sillä että lyödään lyötyä? Onko oikein että heikoimmat kärsii? Miksi sitä rahaa syydetään ulkomaille kun sitä rahaa ei ole? Miksi, miksi,miksi? Ärsyttää kun alkaa miettimään näitä asioita :/

Johan meni muuten vauva foorumi poliittiseksi :D

Täällä melko lailla samoilla linjoilla myös. Kyll se oma pakka pitäis eka kuosissa olla ennen kuin voidaan muita alkaa hyysäämään. Voisivat eduskunnan herrat eka kattella niistä omista palkoistaan prosentteja pois kun varmasti vähemmälläkin pärjäisivät.

Tää on ärsyttävä tilanne todellakin, ja kun alkaa miettii niin vois kirjoittaa vaikka romaanin omista mielipiteistä näihin asioihin. Suomen talous todellakin päin persettä ja kaks edellistä hallitusta ny ei tehny mitään oikeastaan avustusyritystä parempaan suuntaan. Sipilä ja kaverit ny uskaltautuvat tekemään jotain sen eteen, mutta väärien ihmisten/ryhmien kukkaroiden kautta. Ärrr...

Mitä tää sipilä eilen uutisissa sanoi että tää on "työntekijöiden osuus taloustalkoista" mutta jumalauta eihän ne nyt ole rokottanut tähän mennessäkään ketään muuta kuin duunareita ja vähä osoisia... Missä on "herrojen osuus taloustalkoista"... No ei missään eikä tule olemaankaan, mitä sitä omaa tilipussia rokottamaan! Prkl olen puhunut ug!:)

mä en edes viitti alottaa puhumista... :D joku roti kyl tähän pitää saada. Nyt oli pakko laittaa viking lotto, lotto ja eurojackpot vetämään jos tulis päävoitto ja vois muuttaa täältä johki lämpimään!

Voimia Jemina, toivottavasti löydät uuden työpaikan.
Wildside toivottavasti mummo saadaan hoidettua, niin että pääsee näkemään vauvan.

Samaamieltä olen minäkin siitä, että ensin pitää katsoa että kaikilla omilla asukkailla on kaikki hyvin, ennen ku tungetaan rahaa muille. Ja lisäksi nyt olis aika käydä hyvätuloistenkin kukkarolla, mutta ei niin ei, köyhät, lapsiperheet, vanhukset ja sairaat saa taas tuntea nahoissaan.

Hei minä mietin tässä sellasta, että.. Menee nyt vähän asioiden edelle, mutta hyvä ottaa näistä selvää jo nyt niin sitten tietää. Elikkä teillä joilla on jo lapsia, niin miten usein teillä sitä pyllyä pestään? Joka kakan jälkeen, entäs pissin? Ja mitä rasvoja ootte käyttäny, jos on ollu tarvis? Ei kai se vauvan pyllykään kestä jos joka vaipan vaihdon yhteydessä pesee? Entäs oletteko käyttäny niitä puhdistuspyyhkeitä? Missä tilanteessa?

Apua ku sitä alkaa näiden kysymysten myötä vaan miettii, et osaako sitä pikkusta sitten hoitaa oikein.
Kiitos jos viitsitte vastata. :)
Pesen pyllyn vain jos on kakka. Tai pyyhin kosteuspyyhkeillä. Nykyään pyyhin 2-vuotiaan kakat aina kosteuspyyhkeillä ku on niin raskas nostaa ja kannatella et pesis.. Ja reissussa/kaupungilla yleensä kosteuspyyhkeillä pyyhin. Rasvaa laitan vaan jos on punanen pylly, sinkkivoide on paras ja korjaa ihon nopeasti.. Muita en käytä ees.

Vaikka haluisin pitää tän palstan vauvapalstana, niin nyt on pakko kommentoida.

Minusta pakolaisten (pakenevat kuolemanuhkaa!!!) hätä on kaikilla mahdollisilla mittareilla isompi kuin melkein kenenkään meistä Suomessa. Heidän ja suomalaisten (jotka voivat olla myös muusta maasta kotoisin tai jopa eri uskontoa kuin (tapa)kristittyjä) vähäosaisten auttaminen eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Molempia pitää auttaa!

Meillä on tässäkin ryhmässä monella ulkomailla syntyneet tulevan lapsemme isät ja tuntuu todella pahalta tämä vihamielisyys, mitä etenkin netissä tällä hetkellä vallitsee. Toivon, että mun lapsi saa rauhassa elää ilman että tarvitse pelätä ahdasmielisiä aikuisia ja heiltä mallia ottavia lapsia.

Ja täs juuri Hgin kalliossa kävelin ja mietin, et miten paljon enemmän Suomesta tekee paremman paikan ulkomaalaiset yritteliäät ihmiset kuin nuo naama verillä pää sekaisin kadulla riitaa haastavat tyypit....

Ongelmat ja ratkaisut ovat ihan muualla ja globaaleja. Ei noita firmoja suljeta siksi, että Eurooppaan tulee juuri nyt paljon pakolaisia. Niitä suljetaan siksi, että köyhemmissä maissa on halvempaa tuottaa kamaa ja koska globaalit firmat omistajineen ei välitä minkään valtion kansalaisten hyvinvoinnista, ellei onnistuta lailla asioita määräämään. Aika harva iso firma maksaa veroja juuri ollenkaan sinne missä toimivat...

Autetaan ja ymmärretään toisiamme ja luodaan yhdessä jotain uutta, millä saadaan Suomi nousuun! Toisia haukkumalla se ei tuu tapahtuun. Ja Suomi on edelleen yksi maailman rikkaimmista maista ja meillä todellakin on varaa auttaa muita.

(Ja mulla ei oo mitään ratkaisuja mitä tarjota päättäjille, mutta arvostan että he edes yrittävät, vaikka saavat vaan paskaa niskaan ja vaikka itse oon sitä mieltä et nykyhallituksen toimet kohdistuu ihan vääriin paikkoihin.)

Ohutta lakkia pidän alkuun vauvalla. Vauvoilla haihtuu lämpö niin nopeesti pään kautta.. Sellasta ihan ohutta nauhallista..

Joo siis ei firmoja suljetakkaan sen takia että tulee pakolaisia,vaan nimenomaan noista syistä mitä luettelit. Mutta pointtina oli vain se että suomessa ei ole oman maan asiat hyvin! Ei ole tarkoitus mitenkään syyttävää sormea osoittaa, mutta kyllä mua silti risoo että vanhukset jätetää omiin oloihin yms. Itse ollut myös ulkomaalaisen kanssa parisuhteessa, enkä ole rasisti. Haluaisin vain että kaikilla olisi hyvät oltavat!

Takaisin