Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei onko teillä muilla suolistoon liittyviä vatsavaivoja?Mulla on ollu nyt monena päivänä sellasta kramppaavaa vatsakipua,mikä ei mielestäni liity kohtuun sinänsä,vaan on ilmaa vatsassa ja suolisto kramppaa.Mulla on gluteeniherkkyys,ja kipu oli just tällaista silloin kun söin vielä ruista,ohraa ja vehnää.Kauraa pystyn normaalisti syömään,mut nyt täytyy ehkä kokeilla jättää se pois.Kova nälkä on usein,ja nyt tuntuu hankalalta keksiä,mitä syödä ettei tulis vaivoja....Mietin,pitäiskö kokeilla syödä maitohappobakteereja,jos ne tasapainottais vatsaa?Luin,että just raskauden puolivälin aikaan suoliston bakteeritasapaino muuttuu ja se saattaa aiheuttaa ongelmia.Onko kellään kokemusta/tietoa tällaisista jutuista?

Amanda mulla on tuo maha aina ollu herkkä reistailee. Nyt raskaana ollessa tuntuu että rristailusta on tullu ihan sääntö eikä poikkeus. Tältä foorumilta sain onneks vinkin nappailla cuplaton nappeja jos pieru ei kule. Ne on kyllä auttaneet ja joudun niitä aika useena päivänä ottaan joskus useemmankin päivässä. Kun mulla tuntuu kipuna suolistossa ja ilma/kaasu ei selvästikään liiku. Maitohappokapseleita oon nyt myös pyrkiny iltasin aina ottaan. Mä luulen, että mun pahin suoliston vihollinen on aivan liian isot kerta-annokset - ämppään vatsani nälissäni ihan kireen piukaksi ja lisäks vähän liikaa keksi-pulla-vehnäleipäosastolla eli sokerihommissa viihdyn. Suola on myös pahentava asia.

Apuva tänään poksahti rv 22! Miten tämä aika rientää näin kamalaa kyytiä... Vastahan mä plussasin ja huolehdin keskenmenoista ja millon mistäkin! Ei ole enää kuin 18 viikkoa laskettuun aikaan ja jos historia paikkaansa pitää niin ei ole enää niinkään kauan:) kohta täällä on pieni nyytti tuhisemassa ja kitisemässä ihanasti<3

Darkmint paljon onnea tyttö lupauksesta vaikka sulla onkin samat fibat kun mulla:D pääasia että vaavilla kaikki hyvin!

Samat fiilikset kuin darkmint ja äippäx3 tuosta tyttölupauksesta eli vaikea uskoa vielä täysin, kun niin vahva poikafiilis ollut itellä. Ultraaja sanoi, että saattaa olla tyttö, mutta ei varmaksi osannut sanoa ja et mun fiilikset voi hyvinkin pitää paikkansa. Tärkeintä, että pienellä kaikki hyvin ja kasvanut niinku pitääkin :Heartred Tänään mennään miehen kans yhdessä ostaa pikkuselle ensimmäisiä vaatteita ja muuton jälkeen alkaa kunnon hamstraus sitten :grin taidan kyllä pysytellä vielä neutraaleissa väreissä :wink

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin❤ pikkutyyppi vastasi tasan viikkoja 20+2 ☺ pysyttiin lujana ja ei haluttu tietää sukupuolta ultraaja näki selvästi kumpi on ja tuumasi, että esittelee juuri ☺ kummankin mielestä ehkä näytti pojalta, mutta mulla on kyllä aika vahva tyttöolo ❤
Edelliset lapset mulla syntyneet sectiolla lantion ala-ahtauman takia joten vielä uä viikolla36 ja tämäkin siis sectioon hyvin todennäköisesti. Ultraaja sanoi, että torstai sectio päivä ja viikkoja 39, että voidaan laskea syntymäpäivä ❤
Se olis sitten 10.12 jolloin 39+2 ❤❤❤
Mukavaa päivää kaikille!

Onnea kaikille ultrakuulumisista! :)täällä on muutto takana ja ainut mustelma tuli pakaraan kun löin sen oven väliin :D:D

En oo kahteen päivään tuntenu liikkeitä ja oon itkenyt, että taisi meidän haaveet jäädä nyt tähän. En tiedä mitä teen.. :/

Onnea tinapilli hyvistä ultrauutisista.

Nepsu, mulla oli parin viikon tauko liikkeissä ja tää on toinen lapsi.. Nytkin välillä tosi hiljasia päiviä, mut sit aktivoituu.. kaikki on varmasti hyvin! Mut oo toki yhteydessä neuvolaan jos huoli kasvaa kovaksi. ❤

Huomenna rakenneultra niiin JÄNNÄÄ! Mulla on tullu ihan selvä poikaolo, saas nähä. :)

Toivotaan Nepppsu,että kaikki olisi hyvin! :)

Täällä jälleen väsymystä ollut,piti loman aikana siivota koko huusholli,jotta joulusiivous olisi sitten paaaljon helpompi.. Vielä ois ens viikko aikaa :P

Toivottavasti Nepsu kaikki on hyvin, tässä puolivälissä voi vielä hyvinkin olla vähäliikkeisempiä päiviä tai sitten vauva potkii esim. selkään tai alakertaan päin niin, ettei huomaa :)

Onnea kaikille ihanista ultrauutisista! :happy:

Noksuseni täälläkin ollut vaisuja päiviä ja silti matkalaiselle kaikki hyvin:)
Muistaakseni vasta rv 28 jälkeen pitäisi päivittäin tuntua nyt kun kaverilla paljon tilaa liikkua!
Toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin (niin uskoisin) mutta hyvä että käyt päivystyksessä katselemassa vaavia:)
Tsemppiä nepsu!!

Nyt tulee pieni avautuminen, kun en noille tytöille viitsi avautua mutta mikä helv.... Mua vaivaa taas ihan järkky olo, väsyttää ja oksettaa (näiden takia vittuttaa) ihan paska äiti fiilis kun niin paha olo että ei jaksais lapsien kanssa riehua nytkin pistin radion soimaan ja likat tanssimaan:/ eilen oli hyvä päivä kun ei oksentanut ja luulin että tämä tässä, vaan ei!!!! Mitä ihmettä tää on? Tekis mieli vaan syödä mutta kun sekään nyt oikein onnistu kun pitää sokereista huolta.... Apuva!!!

Kyllä noi kuivaks oppimiset oon vaan niin yksilöllisiä. Meillä ekalta jätettiin päivävaippa pois 1v4kk iässä, yövaippa jäi joskus ennen 2v ikää. Ekan kans muutenkin sujui pottailu tosi hyvin alusta alkaen, ei vuoden iän jälkeen kakkaa tehnyt enää vaippaan. Toisen kanssa sitten venähtikin sinne vähän reiluun kolmeen vuoteen kun saatiin jätkä jotenkin suostumaan potalle. Sit kun potalle suostui, niin päivisin en enää vaippaa laittanut (mattojahan meillä ei edes ole :D), viikossa oppi päiväkuivaksi, hyvin harvoin sattui vahinkoja tuon viikon jälkeen. Yövaippaa vielä jonkin aikaa käytettiin, mutta sekin jäi sitten pois pikkuhiljaa.

amanda_m, mulla saman tyyppisiä ongelmia aiheuttaa viljat. Vuos sitten kävi vielä kaura, mut sen on joutunut kans jättämään pois. Nykyään oireita aiheuttaa myös maissi ja peruna. Tää raskaus lisänny vaan rajotteita syömisiin, ei meinaa mikään pysyä sisällä... Mulla mahaa rauhottanu kun jättänyt kaiken ärsyttävän pois ja sehän on ollut semmosta salapoliisityötä, et hohhoijaa! Mulla mahan saanu jotenkin tasapainoon kun syön säännöllisesti, suunnilleen samanlaatuista ruokaa, heti jos tulee muutoksia, niin maha kramppaa, menee tukkoon tai aivan vesiripulille :(

Täällä kans ei kumpikaan raskaus ole menny laskettuun aikaan asti, että tuskin tämäkään.. Kuitenkin asennoitunut niin, että voihan se tosiaan mennä ylikin ja reippaasti :) Ekaa oottaessa kun kuuli niitä juttuja vaan, että eka raskaus menee melko varmasti yli lasketun ja on muuten pitkiä päiviä ne, niin melkonen ylläri oli ku supistukset alkoi 38+0 ja tyttö syntyi 38+1 :)

Nepppsu, mullakin oli tuossa 3 päivää sillai ettei tuntunu mitään. Se on tässä vaiheessa raskautta kai ihan normaalia.. Mutta toivotaan että kaikki on kunnossa ❤️

Me ollaan kans muutettu vasta vuosi sitten Hämeenlinnaan, eikä mulla serkun perhettä ja miehen isää lukuun ottamatta ole ketään tuttuja täällä. Lähimmät kaveritki on Helsingissä. Tympäsee just tuo, että kun olis periaatteessa aikaa niin sitten ei oo ketään, ketä nähdä, ja välillä tulee ihan mökkihöperöt fiilikset. Aattelin nyt syksyllä änkeytyä kaikkiin mahollisiin mammakerhoihin (esim. mll:lla on ainaki täällä odottajien ryhmä ja muita tähän elämäntilanteeseen sopivia ryhmiä), että sais vähän edes uusia tuttavuuksia luotua :)

Mä oon kyllä asunut hämeenlinnassa jo kauemmin,mutta jotenkin kans kaipailisin vertaisstukee ja lisää ihmisiä elämään jotka on samassa elämätilanteessa. Etenkin sitten, kun on äitiyslomalla niin ei tulis ihan mökkihöperöks :) Ajattelin osallistua mll odottajien kahvilaan, mutta sekin on vaan kerran kk.

Äippä, tääl kanss ottaa päähän olotilat, luulin ett keskiraskaus se helpoin vaihee.. No ei ainakaan tääl..
Välillä tulee äklö olo, vieläkin väsyttää ja masentaa, liikkuminenki on jo nyt hankala :( nivelet särkee. Nälkä, jano, kiukku, itku, kivut, väsymys... Miksi mä taaaaaas ryhdyin tähä? :) miten ne kaikki voi unohtaa? :)
Ärsyttäää kun en voi olla omaitse, en henkisesti enkä fyysesti.. Noh kyl tämä tästä :) pakko sen loppua joskus :)))

Voi naiset kun kuulostaa siltä, että te joudutte oikeesti kamppailee olojen kanssa. :( Toivottavasti pian helpottaa.
Itselläni on keskiraskaudessa ollu olot todella hyvät. Olen suurimman osan aurinkoinen, tuntuu että säteilen ja elämä tuntuu niin ihanalta. Ajatus siitä, että saan kohta perheen, jota olen halunnut pikkutytöstä lähtiin.. Mullekko vauva?! Ihanaa ja välillä niin epätodellista, että oikeesti se sieltä tulee. :3 Rakastan mun pikku kääröä <3

Ps. Tänään illasta isännän kans sinne illallistamaan ;)

Takaisin