Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää viisaudenhammas tappaa mut ! :( jos se vaivaa tosi paljon eikä pysty elämää normaalia arkea kivun ja säryn takia nii kai se voidaan leikata vaikka raskaana oliskin? En kestä ajatusta että joutusin tätä kestämään vielä 5kk ja vieläpä loppuraskauden aikana ku alkaa tulee muitaki kipuja ja vaivoja.. ku joku sano etteivät leikkaa jos raskaana.. mä en kestä :(

Eiköhän nuo hoideta vaikka olisikin raskaana. Ei varmastikaan lähdetä poistamaan jos ei ole aivan pakko, mutta uskoisin etteivät anna kärsiäkkään :)

Eivätköhän tosiaan hoida hampaasi joka tapauksessa. Jos tulehtuu hoitamattomana niin eikös.se ole masuasukin kannalta vain huonompi asia? Tuo onkin jännä miten hampaat reagoi raskauteen. Mulla ekassa keskenmenneessä raskaudessa yks eka "raskausoire" oli viisauden hampaan puhkeaminen. Ei mitään ollut kuulunut 34 vuoteen ja sitten,kun tulin raskaaksi niin tadaa. Eipä se sieltä sitten muuta itestään lopulta näyttänyt kuin sahaterät. Kävin ennen tätä raskautta kuvauttaankin sen, ettei oo mitenkään väärin päin. Ihan oikeen päin on mutta ei halua kasvaa enempää pintaan mutta se ei kuulemma haittaa. Ei reikiinnykään niin helposti.

Mulle on tullu ihan kauheen jännittynyt olo! Kohta alkaa opinnot, vika puoli vuotta ja aika tulee kulkemaan siivillä kiireen vuoksi. Odotan synnytystä niin innolla ettei tosikaan. Ja sekin jännittää hyvällä tavalla kun miehelle eka kerta mukana. :) Kohta saa äippäpakkauksen ja apuaa olo on kokoajan niin odottava :)

Miltä ne liitoskivut tuntuu ja missä? Viimeksi ei ollut mitään edes lopussa ni en tiiä.. :-o

Luulen, et jos liitoskivuista ei oo ennen kärsiny, ni tuskin sitten myöhemminkään. Ja varmasti kiinnikkeiden venyminen pahinta just ekassa raskaudessa. Näin olettaisin :)

Multa poistettiin 3 viisauden hammasta ekassa raskaudessa. Ja pelkästään puudutuksen kans.. yks leikattiin sillä kirurgin veitsellä... Täällä ei paljon muuta kuulu ku hirveetä työ/koti/muutto rumbaa :) Vauveli ilmoittelee itestään joka päivä pikku töytäisyllä ja ihan jo vatsan päälle näkee <3 Viikkoja nyt 14+5. Rakenneultraa en oo viel varannu ku vaihtuu toi paikkakunta ja pitää eriin paikkaan mennä.. Pitää ottaa täs tän viikon aikana soitto uuteen(vanhaan) neuvolaan ja kysellä mistä se rakenneultra varataan... Mulle siis tulee sama neuvola ku ekas ja tokas raskaudessa. Kolmonen vain syntyny tääl toisen kunnan puolen :)

Miulle annettiin rakenneultraan aika viimeisimmässä ultrassa :) meijän äiti meinas ihan höpsähtää,kun sai kuulla että rakenneultra on sen synttäripäivänä :D

Täällä ei vielä ole masuasukki antanut niin kovia potkuja,että oisin ne tuntenut. Niitä odotellessa <3

Oih,vielä tämä viikko lomaa ja sitten pitäisi taas viikko jaksaa töissä. Sen jälkeen ois kolme viikkoa lomaa. Väsymys vielä vaivannut,toivottavasti menee ohi. Huono olo on mennyt ohi,paitsi jos joudun heräämään klo 7,niin silloin aina olo on jotain karmivaa. Mistä lie johtuu :D

Rv 14+6

Laitoin hakemuksen siihen työpaikkaan ja ens viikolla ois nyt haastattelu :happy: taidan mainita raskaudesta jo siinä ku työt alkais syyskuussa ja pitäis viimeistään ekalla työviikolla mainita sit. Pääsen tai en, mutta ainakin itellä on kivempi fiilis sitten :cat: Nykyisessäkin työssä vähä puhuttiin et olis hommia siihen asti että jäisin äitiyslomalle, mut sopimus loppuis sit siihen.

Kuinkas muilla, jotka oli hakenut työpaikkaa tai ollut haastattelussa? Miten kävi?

Hansu! mulla on sellanen tilanne et alla määräaikainen sopimus tän vuoden loppuun, mutta jään äitiyslomalle sitä ennen jo. Luin oman liittoni julkasusta, että raskaus ei oo syy olla uusimatta sopimusta. Eli jos tähän samaiseen työhön oltais palkkaamassa uutta henkilöä joka tapauksessa, niin työnantajan kuuluis tehä uus sopimus mun kanssa ja palkata mun tilalle sitte äitiyslomasijainen. Kyselen tätä asiaa vielä tarkemmin liiton lakipuolelta kuhan koeaika on mennyt umpeen, että näinkö se oikeasti menee.

Meillä menee samalla tavalla toi työjuttu ngale, mutta siltikään eivät jatkaneet mun sopparia.. Kyseessä "tuotannolliset syyt" vaikka huomaanhan minä et raskaus on syynä et ei jatka. Palkkaavat kokoajan lisää työväkee ja sit mulle sanotaan "ettei oo töitä tuotannollisista syistä ja kun en voi kaikkee tehhä"

Tämä oli arvattavissa jossain vaiheessa ja osasin varautua. Onneks miehellä vakityö niin taloudellisesti emme tipaha korkeelta. Turhan hankala vetää kyseistä firmaa oikeuteen, koska eivät oo missään vaiheessa suoraan sanonu et raskaus olis esteenä, mut kuka sitä myöntäskään... Nään itsekkin tilanteen ja kun mulle kerrotaan koko ajan kyseisestä firmasta et palkataan uusia.. Noh, saan nauttia raskausajasta ihan kunnolla vaikka vituttaaki et ei oo töitä. Vahvisti ainaki mulla sen, että kyseiseen firmaan en enää äityisloman jälkeen hae vaan etsin uudet kuviot. :)

Vähän kauhistuttaa muakin työkuviot. Ens viikolla pitäis soitella Kuopioon töiden perään. En taida kertoa ennenkun sitten livenä haastattelussa että mikä tilanne. Oisin tosi tyytyväinen edes parin kuukauden määräaikaseen pätkään...

Särkyvastaanotolta päästy ja puhdisti hampaan ilman puudutusta ja kaivo sen ns. Enempi esille ? Sattu stanasti. Nyt antibiootit ja ku tulehus saatu pois nii hammas saa kyytiä.

Mä hain uusia töitä ennen kuin tiesin raskaudesta. En uskonut saavani töitä, koska vasta valmistun ja en omaa kokemusta. No töitä tarjottii ja työt alkaa elokuussa. Laki velvoittaa kertomaan vasta 2 kk ennen äippäloman alkua. Liitosta käskivät pitää suun supussa, tehdä hetki töitä ja kertomaan vasta sitten. Heidän mielestään on parempi et yritys näkee työskentelyni ensi, eivätkä ajattele "ihan sama,tuo jää kohta mammalomalle".

Mä olen parhaillaan koeajalla. Tein positiivisen raskaustestin pari viikkoa sen jälkeen, kun olin saanut tietää tulleeni valituksi. Kerroin raskaudesta esimiehelle työsenneltyäni n. 6 viikkoa. Asia jännitti todella paljon, mutta tuon kuuden viikon aikana oli tullut selväksi, että työyhteisö on lapsimyönteinen (vaikka onkin miesvaltainen). Uskon, että pidemmällä tähtäimellä oli hyvä juttu, että kerroin hyvissä ajoin, enkä alkanut pimittää asiaa. Esimiehenikin tuntui arvostavan asiaa. Ehkpäpä tuo toimi osoituksena siitä, että olen avoin ja luotettava työntekijä :) En elättele toiveita, että marraskuun loppuun saakka kestävää määräaikaista työsopimustani jatkettaisiin heti, mutta toivon, että voisin vielä joku päivä palata tuonne töihin.

Mä en ole tuntenut liikkeitä yhtään :( kerran tunsin joskus pari viikkoa sitten, mutta ei mtn sen jälkee. No ehkä parin viikon päästä <3

Takaisin