Joulukuun mammat 2015

Wop Oi jänskää! Tuu sit kertoo miltä seillä masussa näyttää :wink ja on kyllä normaalia että tisuista tulee jo nyt maitoa:)
 
Helpottavaa kuulla että muillakin on vielä vaipat! Ensimmäinen muksu joka on näinkin kiintynyt vaippaansa :eek:
 
Joo mustakin välillä epätoivon hetkinä tuntuu että ollaan ainoita keillä vaippa käytössä. :joyful: Noh, toivottavasti 4 vuoden ikään mennessä ollaan vaipattomia. :wacky:
 
Täällä tulee kakka edelleen ainoastaan vaippaan, vaikka muutaman kerran sen pienen teki pottaankin. Jotenkin se ei vaan uskalla. Oli pakko ostaa uus vaippasäkki :/ Nyt on saatu se meneen aina vessaan kakalle kuitenkin, ettei koko kämppä haise. Ja vaihtaa itse vaipan kakkaa varten :D Mutta pissan suhteen ja unet ja ulkoilut ollaan vaipoitta, jee!
 
Mitä ootte mieltä että lapsen saanut äiti sanoo :'mä en sen takii ruvennut imettämään,ettei lapsi oo koko aikaa mussa kiinni?' ihan uteliaisuudesta kysyn. Koska mun äiti oli sitä mieltä että hiton itsekäs ajattelutapa
 
Kaks piippunen juttu Jemina! Tissi maito on vauvalle parasta ruokaa mutta ei se korvikekkaan pahaa oo... äiti saa paremmin omaa aikaa kun ei oo tissitakiainen tississä kii mutta miten on läheisyys ja kiintymys suhde vauvaan jos äiti ei halua että ”vauva on koko ajan kii”... jokaisen oma päätös! Itse henk koht olisin halunnut että imetys ois onnistunut ja nautin siitä että vauva on mussa kokoajan ”kiinni”:wink vauva aika on niin kamalan lyhyt aika että äiti voi hetkeksi asettaa omat tarpeet/halut syrjään ja vauvan tarpeet/halut edelle! Näin minä asian nään:)
 
Musta kuulostaa kyllä aika kauheelta et joku sanoo, että ei edes RUVENNUT imettään sen takia, ettei haluu et vauva on koko ajan kiinni :sad001 Kyllä jotain on pielessä, jos ei edes yritä / kokeile ja peruste on tuollainen. Jotain mitä olis ehkä hyvä pohtia tarkemmin. Tommoisessa tilanteessa olis musta jo neuvolassa annettava jotain keskusteluapua, jos on jo etukäteen tuollaiset ajatukset. Jos äiti ei halua olla vauvansa kanssa, niin onkohan imetys ainut ahdistava asia? Kyllähän se lapsi siinä roikkuu kiinni myös korvikkeella, jollei nyt ihan tississä, niin sylissä kuitenkin. Jos imetys onnistuisi, niin miten ei voisi edes pari kuukautta uhrata elämästään lapselle :eek: Siirtyisi sen jälkeen sitten pullolle, jos edelleen ahdistaa ajatus itsestä riippuvaisesta vauvasta.

Syitä imettämättömyydelle voi olla vaikka mitä, joten sinänsä oon kuitenkin sitä mieltä, että jokaisen oma päätös. Kunpa vaan kaikki sais tukea ja kannustusta, jos siitä voisi olla apua imetyksen aloitukseen / vaikeuksiin / jatkamiseen.
 
Nyyh, mä haluun lisää näitä lapsia ja samalla tiedän, et oon jo liian vanha ja menis elämä liikaa uusiksi, jos tähän vielä kolmannenkin. Urahaaveet saisi varmaan unohtaa kun ei kukaan palkkaisi jotain 45 vuotiasta, joka on ollut kotona pari vuotta. Ja raskausaika on kyl aika raskasta tai oli ainakin tää toka. Elintasosta pitäis tinkiä kun täällä pks on niin kallista asua. Ja miehen hermot ei kestäis ainakaan. En oo vieläkään saanut sitä hoitaan masennustaan ja ylipäätään itseensä yhtään. Olispa jo se 25 veenä löytynyt poikaystävä ollut se jonka kanssa olis halunnut olla ja tehdä lapsia :sad001 Ei voi mitään, elämä on lyhyt :sad001
 
Voihan noro virus.. koko perhe lukuunottamatta vielä vauvaa kipeinä... Siis tää on kyllä yks pahimmista.en Muista oonko koskaan ollu näin kipeenä... Kauheeta imettääkin kun muutenkin oon ihan kuiva :sad001
 
Onhan teillä käytössä osmosal tai se versio jota tehdään itse? Kannattaa oikeasti meinaan niitä käyttää jos kuivuminen uhkaa. Lapsille syötän aina mehujäätä tai sillon ku niillä ollu siis mahatautia pienempänä...
Tulee aina vähän siitä nestettä kuitenki...
 
Ja siis paranemisia. Meillä on menossa yskä /kuume /nuha vol en tiedä edes kuinka mones... Mehujäätä vedetään nytkin että pikkumies juo jotain...
 
Jemina sinne paranemista ja voimia ihan hirveesti!toivottavasti pikkunen säästyy!
Tosiaan ripuli juomaa vaikka tl kerrallaan... vatsa tauti on kyl yks kamaluus :/
Angeliquen talouteen kans paranemista! Sama tauti meilläkin tai noh mulla jo toista viikkoa:sad001
 
La olis pienen kastajaiset ja nimeä arvon vieläkin! Suosikkinimi on suosituimpien nimien listalla korkealla ja se höiritsee. Tylsää jos on monta samannimistä sit pk:ssa ja koulussa. Toinen hyvä vaihtoehto on kans, mut joku siinä on, että aina palaan et sittenkin haluisin tuon yleisemmän. Olis kiva olla vähän uniikimpi nimi :/ miten tää voi olla taas niin vaikeeta! Auttakaa! :)

Ja paranemisia kaikille, täällä kans flunssassa koko porukka ja 3 veellä korvatulehdus jälkitautina. Sairastelu on syvältä!
 
Anna se sun suosikki kakkosnimeksi, niin sitä voi käyttää vaikka myöhemmin jos tuntuu siltä :)
Päätettiin juuri äsken tehdä just toisin päin :) On se toinen sit ”varalla”. Toisaalta jotkuthan ottaa alusta lähtien kutsumanimeksi tokan nimen. Eiii, taas uus vaihtoehto :D
 
Takaisin
Top