Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis ainut ehkäisy on kumi, ei meillä muuta käytössä :D Sitä siis meinasin, että ei kyllä varmat päivät meillä toimis kun nuo saaneet alkunsa just sillon kuin ei pitäs olla mahdollista. Mutta tosiaan jos molemmat on fine asian kanssa, että lapsi voi tulla, niin sithän se keskeytetty yhdeltä tai varmat päivät voi olla vaihtoehto.

Oih, voin kuvitella vaan mitä tuskaa on olla raskaana näillä helteillä.

Mä salaa täällä haaveilen vielä toisista kaksosista :hilarious:
Mies on sitä mieltä että ehkä nämä lapset riittää mutta kuitenkin välillä heittelee iloisesti vitsillä että siellä on taas pullat uunissa :grin

On vaan niin haikeaa ajatella että nämä olis viimiset vauvat. Mun mielestä meillä ei ole vielä tarpeeksi lapsia. Mies puhui ennen aina seitsemästä lapsesta ja minä neljästä. Nyt olis neljä mutta kun ne on vaan niin ihania!

Tiiättekö tunteen kun haluais lisää lapsia ja samalla miettii onko se järkevää?
Mietin että riittäiskö se aika sitten kaikille.

Niin ja siis kyllä aika menee nopsaan kun Äippäkin kohta jo synnyttämässä.

Meidän tytötkin tulee huomenna jo 4kk!

T_87 kyllä tiedän ton tunteen ;) lasten teko, tai saanti, on enempi sydämmen asia kun järjen... mä oisin kans halunnut kaksoset mut nyt pelkkä ajatus pelotttaa:D

Olishan se mielenkiintoista tietää montako lasta itselläkin olis, jos olis sen sopivan miehen aiemmin löytänyt (tai et olisin itse ollut sopiva jollekin...). Nyt kyllä luulen että tää tuleva 2 on se max. Liikaa ikää :( Liikaa riskejä ja haluaisin ees et ees teoriassa on mahd. olla hengissä lapsen elämässä pitkälle aikuisuuteen asti. Kolme olisin aina halunnut, vähän kävi pieni pettymys mielessä, kun masussa onkin vain yksi vauva. Ja samalla helpotus, kun en tiedä oltaisko me selvitty kahdesta vauvasta kunnialla läpi ruuhkavuosien. Elämä ei mee juuri koskaan niinku suunnittelee, ehkä hyvä niinkin.

Kyllähän sitä pärjäämistä miettii, tai jos syntyisi sairas lapsi, mutta eipä sitä sille tunteelle voi mitään, että joku vielä puuttuu. Sit mietityttää se, että miten aikaa riittää kaikille, mut kyllähän sitä aikaa aina löytyy. Parasta on katsella kun koko lauma leikkii tyytyväisenä keskenään ja nauraa <3

Tytsy enpä usko että jos elämä ois ottanut toisen reitin ja oisin miehen tavannut myöhemmin tai jos lasten saaminen ei ois ollu näin helppoa niin enpä usko että meilläkään näin monta ois... mut hyvä näin:) mitä sitä jossittelemaan! elämä antaa, elämä ottaa... niin se vaan on;) onhan se 2 lasta jo hyvin tähän maailman aikaan ku oliko se lapsien määrä per perhe jotain 1,5? Laskussa joka tapauksessa...
Meillähän piti tulla se 2 lasta mutta toisin kävi.
Hiukan ylisuorittamisen makua :D

No just se tunne kun joku vielä puuttuu :rolleyes:

No mut joo. Meillä arki rullailee tosi mukavasti vauvojen kanssa. Tyytyväisiä, iloisia ja helppoja vauvoja. Siltikin kädet täynnä hommaa koko ajan mut mun mielestä tää on kyl tosi hauskaa. Tunnen olevani etuoikeutettu kun olen saanut meidän ihanat tytöt. Isommatkin lapset niin mielissään mukana hoitamassa. Eli mä koen tuplat ihan 100% ihanana ja mahtavana asiana.

Näitä fiiliksen latistajiahan aina löytyy jotka sanovat että odota kun ovat 1v tai odota uhmaa tai murrosikää. Voi vitsit, sehän on sen ajan murhe. Me nautitaan nyt ja varmasti selvitään uhmat ja murkkuiätkin kunnialla läpi.

Nyt se isompi asunto olis ihan kiva. Se vähän stressaa.

Meillä on nyt Joulukuinen flunssassa. Harmittaa kun hän ei pääse uimaan. Ollaan melkein koko kesä uitu päivittäin. Että jos helteistä nyt jotain positiivistä haluis esiin kaivaa niin se että lapset voi peuhata vedessä paljon :)

T87, ihanaa, että teillä menee hienosti ja vauvat ovat tyytyväistä sorttia :) Mun yhdellä kaverilla on kaksoset ja ne on aivan mahtavia. Vaikka siinä on kädet täynnä työtä välillä, niin kyllä se että niillä on seuraa toisistaan antaa toisaalta myös paljon vapaa-aikaa itselle. Niitä on niin hauska katsella touhuamassa keskenään. Tuota vaativaa ainokaista, joka ei edelleenkään ole mikään helppo tapaus, saa olla viihdyttämässä ja sen kanssa taistelemassa varmaan kolmen edestä, vaikka kädet riittääkin :)

T87 ihanaa että siellä lepposet typyt:) mitä sitä tulevaisuutta miettimään, sen näkee sit millanen uhma/murkku siltä tulee;) kuvitelkaa meidän murrosiät:D
Itse olin itse piru murkkuna mutta siskolla ollut mitään kummempaa;)
Tytsy, mun kokemus sanoo että elämä on helpompaa useamman kanssa kun viihdyttävät toisiaan;) meillä nää ainakin on sekä parhaimmat kaverit (että pahimmat vihamiehet) ja pitävät toisistaan huolta ja leikkivät keskenään yleensä(!!!) hyvin...
Kohta taas rannalle makaamaan kun on isompien uimakoulu...
Onneksi mies aamupäivän kotona niin ei tarvii ottaa pikkuisia mukaan paahtumaan!

Toi on kyllä niin totta, että aina on joku maalailemaan piruja seinille :D Yleensä lähinnä naureskelen moisille kommenteille, Mä elän tätä elämää kuitenkin nyt ja tulevaisuus on sit tulevaisuudessa. Turvallinen lapsuus, rutiinit ja selkeät rajat kyllä edesauttavat tulevaisuudessa, oli se teini-ikä sit mitä tahansa.

Niinpä. Aina joku nokankoputtaja sotkeutuu muiden onneen :hilarious:

Oon kans sitä mieltä että lapsista on toisilleen seuraa. Esikoiselle piti koko ajan keksiä tekemistä. Kun joulukuinen synty niin siitä oli jo sillon seuraa esikoiselle. Toivottavasti jatkossa kaikki lapset tulee toimeen.

Miten te joilla on useampia lapsia, jaatte lasten huoneet? Meillä tosiaan nyt yksi lastenhuone ja siellä 5v ja Joulukuinen. Vauvat vielä meidän makkarissa. Toivon että poika sais oman huoneen ennen kouluun menoa. Voi tehdä tiukkaa jakaa kolmen siskon kanssa huone.

Meillä nuorin (1v4kk) nukkuu meidän välissä edelleen, loput 3 samassa huoneessa ja just ja just suostuvat omissa sängyissään nukkumaan, eikä vierekkäin :D En tiedä missä vaiheessa alkavat omia huoneita tarvitsemaan, yks poika kuitenkin ja loput kolme tyttöjä, että vaikuttaahan sekin ehkä jossain vaiheessa.

Meidän lastenhuone on jaettu väliseinällä (ei ovea) ja toisella puolella nukkuu 7v ja Sanni, toisella puolella 5&4v. Siiri nukkuu meidän kaa...
nyt pitää miettiä huonejako uusiksi kun vauveli syntyy!
Huoneet alkaa käymään vähiin;)

Meillä joulukuinen nukkuu vielä meidän kanssa ja kaks vanhinta omassa huoneessa. Niillä on kerrossänky, mutta aina nukkuvat vierekkäin alasängyssä, saa nähdä kuinka kauan nukkuvat vierekkäin :) Kaikki kolme on poikia niin sen puolesta ehkä helpommin jakaa huoneen.

Meil on kaikilla isommilla oma huone, ainoastaan tällä joulukuisella ei ole. Jos isommista joku muuttaa joskus pois ni ehkä sitte. :D
Mut kiire ei vielä omaan huoneeseen ole.
Meillä ennen oli sillee tytöt ja pojat eri huoneissa ku oli 2 ja 2. Teini-ikä on se viimeistään kun tarvitaan omaa tilaa. Alakoululainen ei niin vielä kaipaa omaa huonetta.

Mites jos vauva syntyy vaikka 5.7 to päivä,eli ylihuomenna on neljä viikkoa vanha. Anoppi sano että se on silti kuukauden vanha sitten 5.8.. menin ihan sekasin :D

Jemina, en ihan nyt ymmärtänyt, että mitä ihmettä? :D Toiset laskee viikoissa ja toiset kuukausissa, eihän nuo mitenkään liity toisiinsa tai siis ei mitenkään kumoa toisiaan :) Kyllä meilläkin aluksi vauvan ikä sanottiin viikoissa, kuukauden iän jälkeen kuukausissa ja sit johonkin 1,5-vuotiaaksi asti vuosi ja kk, sit jossain vaiheessa enää sanotaan ikä vuosina.

Jemina, ainahan 4vko ei ole päivälleen sama kuin kuukausi, koska toisena kuukautena on 30 päivää ja toisena 31. Eli torstaina hän täyttää 4vko, ja 5.8 täyttää kuukauden.

Takaisin