Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut Juntturalle surullisista uutisista :'( Teillä vielä noin pitkä yritysaika takana. Toivottavasti tärppää pian uudestaan ja sen pienen saatte syliin asti.

Anannaalle taas lämpimät onnittelut ensimmäisestä tapaamisesta pikkuisen kanssa <3

Omanapailenpa hetken... Pakko sanoa että nyt kyllä outo raskaus, mulla ei ole ollut pahaa oloa ainakaan 4 viikkoon ja tänään tulee tuon tuosta paha olo, käyty jopa laataatottamassa, ekaa kertaa tässä raskaudessa, vessaa.
Ennen kun pahaolo loppunu niin kanssa pysyny poissa, outoa :)

Täytyy kyllä sanoa, Äippä x3 et hyvin erikoinen raskaus :D monesko viikko sulla olikaan menossa? Täytyy toivoa, ettei itse kuulu tuohon myöhemmin pahoinvoivaan joukkoon, oon melkein ehtinyt huokaista helpotuksesta :)

AryA mulla menossa rv 10+2:)
Mulla kautta aikain loppuna oksut tossa rv 6-7 niin teki tässäkin ja tadaa täällä sitä voidaan taas tosi hyvin;) mieskin muulla, luojan kiitos lapset jo nukkumassa:)
Muita oireita täällä on niinkuin mielialat heittää häränpyllyä, tissit kipeet ja mahaa nippailee ( kasvukipuja)
Tässä olkaa vaan olla tosi vainoharhainen että kuinkas monta noita "salamatkustajia" on:D

Nonniin Äippä x3 vähintään tuplat taitaa olla tuloillaan oireista päätellen ;) vois olla aikamoinen yllätys vaikka oon lukenut että tässä ketjussa ne taitaa olla aika yleisiä :)

Tuli tuosta kotidopplerista mieleen että esikoista odottaessa taisin jostain lukea ettei kannata ihan päivittäin käyttää. Syytä en muista mut taisi olla että "häiritsee" jotenkin vauvaa. Täytynee lukea uusiksi miten tiheään viitsii käyttää. Olen itse mennyt 1-2krt kuuntelua/vko tyylillä. Huomenna virkeänä tarkistusta miksi jäänyt tuollainen tieto kummittelemaan vai onko ihan perätöntä tietoa ^^ Tietääkö joku muu asiasta? :D

Okei täytyy itsekkin tarkistella. En nytkuunnellut kun kerran mutta saatto venähtää vähän pidemmäksi kun innostui.

Hmmm...Tata87 hyvä tietää tuo, ettei olisi hyvä niin usein käyttää sitä doppleria. Vielä en oo ehtiny sitä tilata kun ei välttämättä ihan vielä kuulu mitään mutta piakkoin ois tarkoitus. Toisaalta ihan jees juttu että on mahdollisesti tuollainen rajoitus ettei ihan menisi jatkuvaksi kuunteluksi :) Joitakin kun kuulemma se on "hieman" koukuttanut.

Mä en kyl ymmärä miksi ei sais usein käyttää? Se olis vähän niinkun sykemittari vauvalle.. Olisko se syy ett jotkut naiset ylireagoi ja sit on keksitty tälläinen legenda :)

Voimia Juntturalle ja onnea hyviä kuulumisia saaneille!

Ei tuo doppler-juttu taida pitää paikkaansa. Jos on osastollakin seurannassa raskauden vuoksi, sydänääniä kuunnellaan useita kertoja päivässä ja äiti saattaa olla pitkiäkin aikoja seurannassa. Ja jos miettii toimintamekanismia, mihin doppler perustuu, niin en kyllä voi käsittää, miten häiritsisi vauvaa. Kun eihän siitä todellakaan lähde mitään säteilyä tms. Itse päätin tällä kertaa, etten etsi itse ääniä oman mielenrauhani vuoksi, jos ääniä ei löydykään.

Mulla muuten alkoi esikoisen raskaudessa pahoinvointi vasta viikolla 11 ja kesti viikolle 20, eli tällaistakin tapahtuu :happy:

9+6

Tällaisen artikkelin löysin vuodelta 2006 eli ei ihan tuoretta tietoa :D

"Doppler (angelsound) on ISO- ja CE-hyväksytty sikiön sydänäänteen kuunteluun ja että se olisi suunniteltu kansainvälisten turvallisuusohjeiden mukaisesti. Varmuuden vuoksi valmistaja suosittelee kohtuukäytöksi enintään 3-4 kertaa vuorokaudessa."

Tuorempaa tietoa suositellusta käytöstä en nyt äkkiä löytänyt mutta kärsiipä sitä tosiaan ilmeisesti päivittäin kuunnella jos niin tahtoo ^^

• Nevada kuittaa ja poistuu ryhmästä. Menin eilen päivystykseen tarkastuttamaan "meitä" kun alkuiltapäivästä vessakäynnin yhteydessä tuli hieman veristä vuotoa. Ultrassa ei löytynyt enää sykettä, joten ensi joulu on peruttu. Huomisaamusta sairaalaan ja ilmeisesti leikkuriin, että ottavat pois mitä siellä on.

Voi, Nevada! Olen niin pahoillani. Paljon halauksia ja voimia.

Angel sound on käsittääkseni jenkkituote. Heillähän on varoitukset kaikkeen - esim. mikroon ei saa laittaa kissaa. Toki äänien kuuntelumäärän maksimikin on siten laitettu. Mutta ehkä muuten on hyvä, että tekee muutakin päivässä kuin kuuntelee vauvelin ääniä, vaikka maailman kaunein ääni onkin :happy:.

9+6

Muistaakseni Lumenen jalkarasvassa on erikseen varoitus joka tarkoitettu USAn markkinoille jossa ohjeistetaan että on vain ulkoiseen käyttöön:)
Jenkki tuotteissa paljon (järjettömiä)varoituksia, kun ovat kovin herkkiä nostamaan lakisyytteitä:) herkkä kansa!
Mun oven takana kohta joku salainen virasto kun tän viestin lähetän iPhonesta :D apuva!!!

Apua naiset tää mun uudelleen alkava pahoinvointi:( käyty jo oksella ja kohta pitäis lähtee ystäväperheen kanssa leikkikentälle eväs retkelle! Ukkokin edelleen,niin kuin amerikoissa sanoitaan, M.I.A :D
Rv 10+3

Takaisin