Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja periaatteessahan sänky aikalailla samalla korkeudella, kuin lapsen pää silloin, kun lapsi seisoo. Ei siis ole korkeampi pudotus kuin kaatuessaan. Tietty päälleentulosuunta eri. Tsemppiä sinne, inhottavaa jos tulee kismaa sukujen välille.

Mintukalle osanotot ja voimia kaikkille yökukkujille!

Joo siis en mä sitä meinannut, että kaikki tämän ikäiset samaan tahtiin kehittyvät/oppivat asioita, vaan just tuota, että varmasti ajattelemattomuuttaan jättänyt lapsen sängylle. Esimerkiksi vaan pistin oman tilanteen, meillä kun muksut osanneet tulla perse edellä vuoden iästä, mut kävellä eivät ole osanneet vielä :D Tainnut olla monta kuukautta yli vuoden kaikilla ikää ennen ku jalat ovat alleen ottaneet, onneks :P

Meillä Sanni osaa välillä tulla jalat edellä alas sohvalla tms mut ei läheskään aina... enempi tulee pääedellä o.O muistelmia on meidän likoille aika kiitettävästi pitkin kroppaa kun ei toi ajatusjuokse yhtä nopeasti jalkojen kanssa :p
Toivotaan jemina että äitisi leppyis pian kun eiköhän toi tippuminen ollu anopilles pahin mahdollinen opetus!

Ja se on muuten enemmän sääntö kuin poikkeus, et vauvat/taaperot tipahtelee :D meilläkin osataan kyllä tulla alas mut tyttö tos yks päivä jotain temppuili ja tippui penkiltä. Ei kyllä edes itkenyt :D taapero loikkii sohvalta, tai hyppii sängystä sisko pinnikseen tms. Ja aina vähintään yksi mustelma kasvoissa.

Nyt on vaan hassua ku molemmilla on kintut täynnä mustelmia... mihinköhän kolhivat. Vai onko osa puremisen jälkiä. Hoidossa kun en pääse seuraamaan mitä tekevät. Mitään väkivaltaa en epäile ja tuskin mikään neuvolakaan, kun mustelmista näkee, ettei ole "aikuisen" tekemiä tai jollain tapaa systemaattisia :)

Liian matala verensokeri = hypoglykemia, ei kai siinä kun syö vaan hiilaria niin nousee sokerit. Jos jatkuvasti hypottaa, sit varmastikin tutkitaan mistä johtuu. Sokerirasitus on kuitenkin todellinen rasitus elimistölle, että terve, hyvän insuliinivasteen omaava kroppa kyllä tappaa sokerit melko tehokkaasti. Itsellä tippuu sokerit raskaan liikunnan jälkeen ja raskausajat saa olla jtn evästä aina mukana. Hyporaja terveellä ihmisellä taitaa olla niinkin alhainen kuin 2,9, mutta kyl mulla alkaa oireita tulla jo kun sokerit tippuu alle neljän.

Olin siellä sokerirasituksessa nyt viime pe. Tuli vaan viestillä, että varaa "Sokeritasituksessa verensokeri laski matalaksi. Varaa jatkosta aika..." Raskausaikana ne tippui välillä alle 4, mutta ei silloin neuvolasta mitään asiaan todettu. Täytyy soittaa kohta sinne, kun on soittoaika. Neidillähän oli syntyksestä seuraavana päivänä sokerit 2,5 ennen kuin meni hoitoon lastenosastolle, mutta hänellä oli infektio eikä ollut syönyt paljon mitään. Kyselin vaan omasta mielenkiinnosta, onko tietoa täällä.

Juu no meidän neiti ei vielä edes seiso tukea vasten tms. On vauva vielä. Toivottavasti tosiaan ei tulisi mitään suku riitaa :D mun äiti tosiaan osaa olla pitkävihainen...

Nyt vasta kerkesin lukemaan muut viestit.

Hui äippä! Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Meillä tuntuu, olevan neidillä välillä sellasia päiviä, että kaatuilee ja kohlii urakalla :hilarious: yleensä pysyy muuten hyvin pystyssä ja osaa tulla nätisti sohvalta alas. Tuskinpa Jemina sellasta ajatellaan mustelmista. Eiköhän niitä mustelmia kaikilla lapsilla aina välillä ole.

Hansu, ei mullakaan omakohtaista tietoa ole muuten kuin mitä itse oon miehen mittaria välillä lainaillut kun olo ollut paska ja matalat sokerit sit olleet aina syynä. Tokaa odottaessa päivystyksessä oli sokerit 2,0 ja ei siihen silloinkaan muuten reagoitu kuin tarjoamalla pillimehu. Toisilla on luonnostaan matalammat verensokerit, kuulemma.

Joo, sain soitettua nyt. Lääkäritarkastuksewn pitäis mennä. Sokerit oli laskenut 4,8 -> 2,1 sen rasituksen aikana.

Jemina toivottavasti ei nyt mitään riitoja tule. Uskoisin kyllä, että ihan vahinko anopilta. Enkä usko että neuvolassa tai muuallakaan luulee, että olis pahoinpidelty. Kyllä noita mustelmia pienillä ja isommillakin riittää.

Hansu tsemppiä lääkärintarkastukseen, toivottavasti kaikki hyvin siellä.

Meijän neiti tulee välillä alas peppu edellä, mutta välillä kyllä unohtuu missä on ja meinaa tippua mitenpäin sattuu, joten sängyllä ei ole yksin. Hyvin kyllä uskoo kiellon ei, kun meinaa kiivetä ja kieltää.

Tuleeko siihen sokerirasitukseen kutsu vai pitääkö itse varata? Meillä kun tuo 1 vee neuvola vaan siirtyy aina vaan kun on aina joko meidän poika tai neuvolan täti kipeenä.

Meillä kans muksahdellaan kuhmuja ja mustelmia ja aukinaisia huulia harva se päivä. Välillä aattelee, et vähintään aivovamman tai kierot hampaat saa, mutta eipä kai, olis sitten melkeinpä kaikilla maailman lapsilla samat vammat kanssa :)

Mulla oli sokerirasitus jo silloin alle kaksi kuukautta synnytyksestä... Tarviiko nyt siis vielä mennä uudestaan?

Hansu toivotaan että syy sokereiden tippumiseen löytyy:)
Tytsy meillä ei on kutsua kuulunut ovat vaan sanonut jälkitarkastuksessa että vuoden päästä synnytyksestä on lähete koneella et varaa aika;)ja Air kovin aikaiseen sulla ollu rasitus! Mun olis pitänyt käydä tosiaan lapsen 1v synttäreiden tuntumassa mut oon aina ollu raskaana ennen sitä deadlineä:D nyt ois seuraava rasitus ens viikolla, saapa nähä käykö käry...

Lämmin osanotto teille Mintukka! <3

Meillä on kans esikoinen aina mustelmilla varsinkin jaloistaan... En muista millon viimeks olis ollu päivä, ettei jommalla kummalla noista olis joku kolissu :D Mut kyllähän nuo isommat haaverit aina säikäyttää.

Toivottavasti Hansu ei ilmene mitään vakavaa! Eihän tonne sokerirasitukseen muuten tartte mennä, jos on aiemmassa raskaudessa ollu radi, mut ei viimeisimmässä? o.O Ei nimittäin oo käyny ees mielessä, et kuuluisko munkin mennä...

Täällä kärvisteltiin viime viikko flunssassa ja ny yritetään taas päästä arkeen kiinni. Töissäkäynti on osoittautunut kyllä yllättävän raskaaksi, oon jopa välillä miehelle kateellinen ku se on täällä kotona. Nii se vaan mieli muuttuu :D

Poodle muistelisin että mulle sanottu et olis hyvä käydä 5 vuoden välein jos on kerran ollu radi, mut saatan olla kyl olla väärässäkin...

Takaisin