Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllähän sitä kannattaa kokeilla että siirtää muksu(t) takas viekkuun jos vaikka auttais... meillä nää siirtynyt isojen huoneeseen siinä 2v tienoilla muuten vauva nukkunut vieressä ja isompi pinniksessä vieressä... toiminut meillä:)
Tata oitteko jutellu tosta neuvolassa? Kun eikös joissain kunnissa järjestetä unikouluja siis jossain muussa ympäristössä kun kotona? Joskus näin muistaisin lukeneeni... kyllä kuulostaa todella raskaalta toi teidän nukkuminen!
Voimia kaikille yö kukkujillle <3
Täällä ollaan hiukan pelon sekaisissa tunnelmissa ja aivotärähdys vahdissa menee tämä yö:( toi meidän kolmas muksu tippu kerhossa ollessaan n1,5m korkusesta kiipeily telineestä jäälle... on se ollu ihan kunnossa sen jälkeen mutta kyl huolettaa kun en ollu itse näkemässä tippumista (et ottiko pää kuin osumaa) enkä lohduttamassa:( onneksi mies illassa niin saa aamulla nukkua pidempään kun se tietää 3h välein heräämistä ja herättämistä.... äitiys=jatkuva huoli!

Muisteli kans kaverini että sairaalalla järjestettäisiin unikoulua. En ole vielä kysellyt kun olen "vähän" sellainen -kyllä minä pärjään itse- persoona (vaikka sitten valitankin etenkin miehelle) xD Täytyy alkaa siinä kohtaa kysellä jos alkaa tuntua että ei enää omat rahkeet riitä x)

Meidän pienelle tuli epilepsia keväällä (sairaudesta johtuen) ja kohtaukset tulleet aina nukkuessa joten senkin takia itse nukun huonosti kun on huoli rakkaasta. Vähän on varpaillaan oleva olo kokoajan vaikka tilanne ollut jo muutaman kk hyvin hallussa (pitänee koputtaa puuta seuraavaksi).

... Jaksamista yövahtiin Äipälle. Jospa vain säikähdyksellä selvitty siellä =)

Tata, hui, sulla on varmaan toinen silmä auki joka yö :/ koita myös levätä.
Äippä, eikä :/ onko lapsi ollu kuitenkin ihan normaali illan?
Siirrettiin pinnis meidän makuuhuoneeseen mun puolelle, muttei sänkyyn kiinni. Katsotaan näin, josko tästä ois apua.
Itellä alkaa oleen väsymys siinä mallissa ettei hermot kestä enää mitään, ärsyttävää. Nyt suihkuun ja nukkuun. Unia!

Ehkä niihin öihin vaan ei oo mitään tehtävissä ja pitää selvitä parhaansa mukaan. Meillä on ollut jatkuvasti ongelmaa ja heräilyjä monta kertaa, mut nyt ihan itsestään yhtäkkiä on nukkunut 3 yötä vain yhdellä heräämisellä (syömisellä) ja muuten nukkuu sieltä about kasista aamukuuteen-kasiin hienosti. Mitään ei muutettu. Paitsi että itsekseen alkoi syödä enemmän ruokaa, eikä ole koko ajan hinkumassa tissille. Että kai nämä on vaan vaiheita...

Meillä ollaan onneks nukuttu aina hyvin. Pikkumies alkaa nukkumaan illalla kasin ja ysin väliin ja nukkuu yhtä soittoa sinne yheksään asti aamulla. Joskus herää yöllä, mut koskaan ei itke vaan juttelee ja höpöttää hetken ja nukahtaa uudelleen. Ei tarvii itse koskaan käydä huoneessa rauhottelemassa tms. On luksusta saada nukkua itsekkin se 12h unta kun poika ei herätä. Tosin joskus hän saattaa olla huoneessaan aamulla jo pitempäänkin hereillä, mutta ei vaan ilmota mitään, istuu vaan sängyssä ja leikkii unipupulla ja tutilla. Meillä on pimeässä hohtavat tutit käytössä juurikin tuon takia, ettei meidän itse tarviis käydä niitä nostelemassa. Illalla ladataan valossa ne ja ne hohtaa hyvin pitkälle yöhön. Näin pikkumies löytää itse tuttinsa. Nii ja wopwop ootko kokeillu antaa sänkyyn useemman tutin? Jos eka putoo tai häviää, niin toinen olis tarjolla. :)

Tsemppiä kaikille joilla nukutaan huonosti. :)

Tata voih että, voimia!
Timbe on se ollu ihan oma itsensä, onneksi! No kohta käyn herättelemässä ekan kerran ja sit itekkin nukkumaan...

Tsemppiä kaikille huonosti nukkuvien vanhemmille! Toivottavasti alkaisi pian helpottamaan.

Äippä hui, varmasti säikäytti. :nailbiting: Jaksamista yövahtiin!

Meillä myös onneksi nukutaan yöt hyvin, 12 - 13h putkeen. Välillä saattaa yöllä parkaista muutaman kerran ja jatkaa samantien uniaan, taitaa pahaa unta nähdä tuolloin. Välillä poika ei edes ilmoita hereillä olostaan, vaan höpöttelee hiljaa yksin sängyssään tai leikkii tuteillaan. Toivottavasti tuleva vauva olisi yhtä hyvä nukkuja. :rolleyes:

Ainiin Timbe mulle sanottiin nuista vauvan liikkeistä, että kipeetä tekee jos on lapsivettä vähän. Siis normaalistikkin noilla sun viikoilla alkaa pikkuhiljaa lapsivesi vähenemään eli on aika tavallista. Vauva ku ei enää lillu vedessä vaan köllöttää kohdussa, niin liikkeet voi sattua tosi paljonki. Kyllä muistan esikoisen kohalla, että teki lopussa välillä todella todella kipeetä liikkeet. Toisesta en sitte koskaan kerennykkää niin pitkälle ku synty ja menehty, jiten hänen kohdallaan en osaakkaan sanoo sit et oisko liikkeet sattunu. :)

Mulla ei esikoisesta kyllä sattunu liikkeet ollenkaan, siks vähän ihmetyttääkin. Mutta joo, sain ens maanantaille tarkiatus ultra ajan, ja jos menee pahemmaks niin sit yhteys synnärille. Mutta on jo hieman helpompi olo nyt kun on ollu eilinen ja tää vapaata töistä.
Ja juu, pinnasnky siirtyy samantien neidin omaan huoneeseen. Ensinnäkin se itku alkaa aina kun me vanhemmat ei olla vielä ees nukkumassa (n.tunti nukahtamisen jälkeen), ja nyt sit heräsin kaikkiin neidin pieniinkin ääniin, ei hyvä. Yritän tänään jos silittelen vähän hereille neitiä ennen kun se itkukohtaus tulee? Jos se sit menis ohi.. tai vielä parempi varmaan jos mies menis silittelemään.
Mintukalle osanotot.

Mintukka syvin osanottoni teille ja voimia arkeen <3

Me oltiin pojan kanssa neuvolassa ja hyvin meni, joskin rokotteet kiukuttu kovasti. Saa nähdä tuleeko kuumetta tai muuta, nyt ainakin nukahti päikkäreille helposti.

Ai niin ja äippä, onneksi selvisitte säikähdyksellä, pelottavia tilanteita!

Lämmin osanotto Mintukalle.

Kuulostaa siltä että täällä on öisin muillaki levotonta kuin meillä. Pääsääntösesti kahesti herää. Ekalla kerralla rauhottuu ja nukahtaa uuestaan maitopullon kans. Toisella kerralla rauhottuu kun pääsee loppuyöks äitin viereen. Tsemppiä meille kaikille yöheräilyn ja valvoskelun "ystäville"

Mun rakas anoppini tiputti typyn (jätti yksin sängylleen kun meni wc.....) kun oli yökylässä ja nyt mun äiti on niiiii vihaine että tais tulla kunnon tappelu 'sukujen' välillä. Mut tottahan se on että ei tän ikäistä jätetä yksin sängylle tottakai lähtee konttaa perään . Nyt on otsa liilana ja oltiin vielä kehitysvamma polilla ni siellä kuvattiin videolle kehitystä ni apua jos luulee nyt että pahoinpidellääb

Kurjia nuo lasten kolhut, mut tuskinpa tahallisesti ajatellut vahinkoa tehdä. En tiedä miten erityislapsilla toi kehitys menee, mut kyl meidät neiti nukkuu ihan junnusängyssä, josta siis itse pääsee pois, sekä meidän huomattavasti korkeammalle sängylle kiipeää ja osaa sieltä itse turvallisesti tulla pois, että ehkä anoppi ei ole tullut ajatelleeksi, että kaikki eivät samaan tahtiin kehity? Ja meillä muuten aina sama, et ennen neuvolaa onnistuu tyttö kolauttamaan otsansa johonkin ja kunnon mustelma koristeena :D Viimeks vielä sanoin miehelle, et outoa mennä neuvolaan ku ei ole sattunut mtn, no meni ehkä puol tuntia niin neiti kolautti otsansa lelulaatikkoon...

Meillä ainakin niin vilkas yksilö etten kyllä jätä yksin sängylle, osaa kyllä tulla hienosti pylly edellä alas muttei aina tohinoissaan sitä välttämättä muista. Ja vaikka ei kehitysvammainen oliskaan niin eihän kaikki tämän ikäiset vielä osaa tulla pylly edellä alas, joten en jättäis kyllä muiden lapsia sängylle, kaikki kun kehittyy ja oppii niin omaan tahtiin :/ Mutta varmasti anopilla on omantunnon päällä ja paljon, vahinko se varmasti oli. En minä usko että mitä pahoinpitelyä luullaan, monillehan noita tapahtuu että lapsi tippuu jostain, tai kolauttaa itse itsensä johonkin :/ Koittakaa saada välit selvitettyä <3

Takaisin