Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli z-linen tuplat jossa molemmat oli naama menosuuntaan jotka sittemmin siirtynyt enempi tarvitsevalle foorumilaiselle;) oli muuten hyvä meno peli, keponen työntää ja menee pieneen tilaan, eikä maksanu uutenakaan paljoakaan :) suosittelen!
Nyt pitäis hommata kantoliina kun en meinaa isompia rattaita hommata:p

Meillä oli z-linet noilla isommilla kun toka syntyi ja ne lähti parissa viikossa vaihtoon :( Mulla kans kaveri kehui maasta tavaaseen ja uskalsin ostaa halpikset, mutta ei niillä tehnyt mtn... Kai ne kaupungissa tasaisilla teillä menee, mutta jos yhtään kulkee hiekkatiellä/maastossa ja haluaa jämäkät kärryt, eri painoisille lapsille, niin minä en ainakaan voi suositella.

Äippä, mukavaa, että yö meni noin hyvin :)

Meillä noi Äipän entiset z-linet toiminu hyvin. Vaikka nyt täällä maalla asustellaan ja hiekkateitä pitkin. Ja noi ainakin on jämäkät. Mieskin tykkää noista yli kaiken :)

Äippä hienoa hyvästä yöstä :)

Meillä kans unikoulu aloitettu ja tavoitteena n 7-8 tunnin tauko syömisessä ja siis vanhemmille saman verran unta... Poika menee nukkuun kasin maissa, annan vaikka nukkuvana maitoa, kun itse menen nukkuun 23-24.

Eka yö klo 1 huudettiin sydäntäsärkevästi sylissä puoli tuntia, mutta sitten vihdoin rauhoittui ja nukkui melkein aamuun asti! Ja toka yö meni heti jo loistavasti, pari kertaa pieni itku, melkein itse rauhoittui. Kolmantena iski kai nälkä sit kuitenkin kolmelta, kun aina vaan heräs uudelleen itkeen, mutta maidon jälkeen taas nukkui aamuun asti. Ihan mahtavaa, miten tää menikin näin hyvin! Pidetään peukkuja, että jatkuu kanssa! Tämä kai tassuttelun tapainen, mut koska poika nousee aina ylös itkeen, niin otetaan kyllä yleensä syliin aina hetkeksi.

Ja nukahtaminenkin helpotti samalla, kun tehdäänkin niin, et eka maito, sit vasta puuro ja iltapesu ja -satu. Ennen annoin maidon lopuksi vasta.

Josko näistä vinkeistä olisi jollekin muullekin iloa :)

Mahavaivat / refluksi väheni kanssa. Hampaat kai rauhallisemmat ja antanut nyt vain ihan vähän mahanpuruja ehkä aiheuttavia mangoa ja pureskeltavaa porkkanaa.

Tassuttelulta kyl kuulostaa tytsy:) toivotaan että sielläkin alkais yöt olemaan hyvät, ja unikoulu tehoaa:) meillä Sanni nukku kans toisen yön todella hyvin ja olis varmaan muuten nukkunu aamuun asti mut toi isukin töihin lähtö häiritsi meidän unta:/

Tytsy miten 3(?) yö meni? Täällä aamuyö oli taas levoton ja noustiin 6.40 joka on tunti aikasemmin kun normaalisti... Eipä ees aamupuurokaan neidille kelvannut et ei ainakaan nälkä ollu... Muuten yö meni paremmin kuin hyvin:)

Flunssahan kaiketi tartuttaa pahiten ennen puhkeamistaan ja ekoina sairaspäivinä. Poika ollut räkäinen torataista lähtien. Voisiko tänään mennä jo muskariin? Kuumetta ei ole ollut ja poika on oma iloinen itsensä.

Meillä alettiin konttaamaan. Viime viikolla jo pariin kertaan muutamia "konttausaskelia" otti ja eilen veti sitten jo pidempää matkaa. En tiedä onko vielä varsinaisesti itse edes tajunnut konttaavansa... Seisoo ja tukea vasten kävelee jo niin sujuvasti, että vähän kauhistuttaa, koska alkaa päästämään irti. 10kk rajapyykkiin reilu viikko, silloin sitten varmaan... Kestovaippaviikon loppusilaukseksi onnistuttiin myös ekaa kertaa yökestoilemaan ilman öisiä vaipanvaihtoja! Ostin hiljattain kirppiksestä hyvän yövaipan ja nyt pistin yhden kokeilun viisastuttamana villahousujen alle vielä pul-kuoren. Jee!

Air itse varmaan menisin sinne muskariin, varsinkin jos ei oo mitään muuta kun et nenä vuotaa! Se kun saattaa kestää tovin...
Meillä päästettiin eilen irti tuesta ja seistiin jotain 10 sek ennenku lässähti pyllylleen... Ennustan et pikku neito kävelee ennenku täyttää vuoden:)
Niin ja päivä tuttikin otettiin pois, enää on vaan yö unilla... Lopullisesti otetaan tutti pois kuun vaihteessa jahka nyt opitaan tää yö homma:) alkaa olla jo isoja nää meidän muksut;)

Kyllä se vähän köhii, mutta joo, muuten ei oikein sairaalta vaikuta.

pitkästä aikaa pääsin kirjautuu sisään, niin paljon on tekstiä et en montaa sivua kerinny lukee. Meillä menee ihan hyvin tai aika hektistä tää elämä nykyään on, aloitin työt ite tuossa syyskuun alussa ja meillä lapset koti hoidossa eli isännän kans läpsystä vaihto... ite tykkään vaik teenki kaikki kotihommat pääasiassa yksin työpäivää ennen tai jälkeen, mut mä tykkään mun työstä vaikka ihan myyjä vaan oon mut saan puhhuu asiakkaiden kans ja se työssä käynti on mun vapaa-aikaa ja siitä maksetaan ☺ mulla on eläinkantaki kasvanu kesän aikana eli meillä on 4 kanaa ja kukko ja nyt syksyllä tuli kissa... eli riittää touhua... tyttö aloitti eskarin, onneks taksi hakee ja tuo. Nuorimman kans on sit kuljettu fyssarilla ja käytiin myös oysissa neurologian polilla ku meillä liikkuminen on ollu aika hidasta tai siihen lähteminen... mitään muuta syytä ei oo ollu ku se etten oo pitäny tarpeeksi lattialla... nyt kulkee jo pyörimällä joka paikkaan et eiköhän se sieltä lähe konttaamaanki pian... ☺ vauva kuumekki aina nostattelee päätä mut en ainakaan vielä oo isäntää saanu kääntää päätä sille ja mun menkatkaan kyl ei oo alkanu, enkä kyl oo testiäkään tehny... uskon et tää mun imetys pitää ne pois ku edelleen imetän ku meillä ei oikeen pullo/nokkamuki kelpaa... eli yöt oon se pojan huvitutti eli nukkuu pääasiassa mun tissis kii ☺ mut näin mennään ku saadaan vähän energiaa ni vierotetaan pois...

Madonna ihanaa kuulla teistä! Ihana että pikkusen tutkimuksissa ei oo mitään hälyyttävää, yllättävän paljon voi vaikuttaa se et ei lattialla oo... Mut kaikki aikanaan ja etiä päin kohta menee kovaa vauhtia kanasia hätyyttämässä;)

Takaisin