Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama täällä 18 syö puuron ja 19-19.30 just ennen nukkumaan menoa vielä vellin niin luulis et ei silmä nyt nälkä voi olla... Ikääkin jo se 10kk... Ajattelin kokeilla et jos tarjoo vaan vettä et haluuko se sit sitä juua...

Mites teillä noi hampaat? Onko ne olleet ihan suoran näköisiä? Meillä tosiaan puskee tuo yksi, joka on ihan poikittain :o kääntyyköhän se siitä

Kyl meillä noi kaksi naskalia on ihan suorassa:) mut ahtaat suut tuntuu noilla olevan kun hampaat puhjennut vieriviereen niin hammas lääkäri tarkastuksessa totesi et saataa olla ongelma siinä kohtaa kun rautahampaat puhkeilee, kun jo maitohampaat on noin tiivisti:/

Kyllä meilläkin on kaks pikku naskalia aika suorassa. Enkä muista kyllä, että tytöilläkään ois olleet kovin vinossa.. Täällä näyttäis, että poika alkais olemaan taas terveiden kirjoissa. Saa nähdä miten saa nukkumaan pinniksessä kun on koko flunssan ajan nukkunut äidin kainalossa.

Meilläkin näyttäisi aikalailla kaikki 7 vai 8 hammasta olevan suorassa. :)

Äityli86, hyvä jos siellä aletaan olemaan terveiden kirjoilla. :happy:

Meillä alaetu hampaat niin että toinen vinossa toisen edessä. Neuvolassa aattelin siitä mainita kun en esikoisella muista niin olleen. Asia erikseen että suostuuko poika niitä näyttämään kun tiukasti huulet yhteen suipistaa kun olen yrittänyt vilasta pikku tirsuja :-D

Meilläkin on mun mielestä aika suorassa neidin kaksi hammasta tai mitä nyt niistä on näkyvillä vielä :hilarious: ylös taitaa olla nyt tulossa mut neiti ei halua näyttää, jos yritän katsoa.

Talvitintti teillähän on jo paljon hampaita :wideyed::)

Meillä alkaa olla entero voiton puolella tai no ainakin neidillä ja mulla. Neiti sai 39 asteen kuumeen ja näpyt jalkoihin, jotka ei kutissut. Mulle tuli myös 39 kuume (ei oo varmaan 10vuoteen ollut noin korkee) ja rakot kurkkuun. Mutta miehelle ei noussut kuumetta, mutta on aivan polttavissa kutiavissa rakoissa etenkin naama, kädet ja jalat :eek: outo tauti, kun tuli kaikille hiukan erilaisena :wideyed:

Onko teillä ollut vauvoilla varpaankynsissä kovettumista? Kärki tulee valkoiseksi ja hankala leikata, kun halkeilee tai on sellanen hauras.

Käsitin tosiaan hammaslääkärin puheista et on parempi jos näiden maitohampaiden väliin jää rakoset kun sit on enempi tilaa niille rautahampaille:)

Tossa jossain vuoden iässä taitaa olla se eka hammaslääkäri? Vaihtelee kunnittain. Aikaisemmin tais olla jo joskus 6kk iässä, ei noilla isommilla ollut hampaita suussa ekassa hammaslääkärissä :D Enempi se taitaa olla selostusta kariesbakteerista ja hampaiden hoitamisesta, ravinnosta ja janojuomista. Sikäli ihan hyvä, että kariesbakteerista kerrotaan ennen hampaiden puhkeamista, ei moni tajua olla puhaltelematta muksunsa ruokiin, olla juomatta samasta pullosta/lasista, olla pussailematta suulle yms, ison palveluksen tekee muksulleen, jos ei kariesbakteeria tartuta :)

Meillä täällä on eka hammaslääkäri käynti (oli yllä ihan hoitajalle se aika) 8kk iässä.

Tytsy ei kun isompien hammaslääkäri sanonu:)
Sannilla on hammaslääkäri vasta vuoden iässä...

Pitääkö se hammaslääkäri muistaa varata? Täällä ainakin monen kk jonot. Mistä tuli mieleen, et pitää 1-vee neuvolakin varata

Turussa ainakin se aika tuli suoraan kirjeellä kotiin

Meille tullut kirje kotiin, missä ohjeet ajan varaamiseen. Nyt tän kolmosen kohdalla ei vielä ole tullut mtn.

Hansu, ihanaa jos alatte olemaan voiton puolella taudin suhteen! :) Pojalla tosiaan eka hammas puhkesi ennen 4kk ikää, siitä asti aika tasasesti noita hampaita puhjennut. :)

Järjestetäänkö teidän muiden neuvoloissa hammas infoa? Meidän neuvolassa yleensä ensimmäisen hampaan puhjettua saa vapaaehtoisesti käydä ryhmä tapaamisessa, jossa puhutaan vauvan hampaista ja niiden hoidosta, ja lopuksi hoitaja tarkistaa lapsen hampaat.

Kävin hyviksestä kurkkaamassa, niin täällä ainakin täytyy itse muistaa varata 1-vuotistarkastus 1kk ennen, viimeistään 4kk jälkeen syntymäkuukauden.

Ei meillä mtn hammasinfoja ole ollut neuvolan kautta, eikä varmaan mulle kyllä mtn ehdoteltais kun useampi lapsi :D

Takaisin