Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tehtiin kompromissi ja neiti meni päiväksi hoitoon ja illasta haetaan takaisin :) katotaan niitä yökyläilyjä sitten joskus myöhemmin. Tiedän, että on hyvässä hoidossa mummolassa. :happy: Aluksi mummo oli täällä apuna meidän lisäksi, sitten pari kertaa hoitomassa meillä, kun ite käytiin asioilla. Sitten käytiin porukalla mommolassa ja nyt on muutaman kerran ollut muutamia tunteja siellä hoidossa. Hyvin aikaisemmat kerrat on mennyt ja neiti ollut iloinen, kun on menty hakemaan hoidosta :happy:

Me lähdettiin ekaa kertaa pidemmälle reissulle, tultiin yöjunalla pohjoiseen mummolaan. Hyvin meni matka ja nukutti makeasti kun juna niin hytkyi ja oli liikettä. :) Huomenna onkin sitten nimiäiset serkun kanssa yhdessä kun serkku on kaksi päivää nuorempi. Ehkä vähän väsyneempi poika on kun on niin paljon uusia virikkeitä ja ihmisiä, mutta muuten oltu ilman isompia itkuja kun etukäteen pelkäsin että menee jotenkin raiteiltaan kun tuttu ympäristö muuttuu. Toivottavasti huominenkin sujuu!

Eikös nuo hoito jutut mee hiukan ku ite meinaa. Ite en antaisi koska ei nuku hyvin. En koskaan voisi nukkua jos tiedän että joku muu joutuu valvomaan siksi että mä muka en jaksais... Enkä siksi että mun pitäis saada juoda. Nää ei nyt ehkä kuulu muutenkaan enää tähän ikään... Mun esikoinen on vahtinut vauvaa kun vauva nukkuu vaunuissa. Koska silloin on melko varmaa miten kauan nukkuu. Isovanhemmat eivät enää näin pieniä edes ottaisi. Voisin kuvitella parin tunnin reisun ajan voivan olla jonkun tutun kanssa.

No minä ainaki oon tossa parin viikon päästä viemässä meijän pojan äidilleni hoitoon ja on kyllä ihan yön. Ite en tässä asiassa nää mitään pahaa mut kai tääki ny on semmonen juttu että jokainen tekee niiku parhaaks näkee. Meillä poika kyllä nukkuu hyvin ettei mitään ongelmia siinä ja meidän äiti on vaa ilonen ku saa pojan ottaa hoitoon :)

Eikös nuo hoito jutut mee hiukan ku ite meinaa. Ite en antaisi koska ei nuku hyvin. En koskaan voisi nukkua jos tiedän että joku muu joutuu valvomaan siksi että mä muka en jaksais... Enkä siksi että mun pitäis saada juoda. Nää ei nyt ehkä kuulu muutenkaan enää tähän ikään... Mun esikoinen on vahtinut vauvaa kun vauva nukkuu vaunuissa. Koska silloin on melko varmaa miten kauan nukkuu. Isovanhemmat eivät enää näin pieniä edes ottaisi. Voisin kuvitella parin tunnin reisun ajan voivan olla jonkun tutun kanssa.
Anteeks että nyt kommentoin tähän asiaan mutta mun mielestä vauvan voi viedä ihan hyvin tyyliin vaikka kerran kuussa hoitoon ihan yöksi että saa hieman yhteistä aikaa miehen kanssa tai sitten vaan vähän omaa aikaa.
Ja toi että ei voi viedä hoitoon että pääsis juomaan. Nooh mun mielestä kyllä mammatkin saa joskus lähtee viihteelle. ;)
Toivottavasti tästä kommentista ei ny lähe mitää hullun myllyy :D oli vaan pakko kommentoida...

Eiköhän jokainen itse valitse viekö hoitoon vai ei. Ja tuskin kellään tarkoituksena syyllistää ketään joka hoitoon vie. Itsellä ei tarvi edes miettiä asiaa, kun mummolat on 300 km päässä, samoin on kaukana kaikki muut luotettavat yön-yli-hoitajat. Ollaan tyytyväisiä, kun pojan kummitäti tulee kolmen viikon päästä meille yökylään ja päästään illalla Kärppä-matsiin, kun kummitäti jää pojan kanssa.

Ja itse pääsisin halutessani viihteelle (ja varmaan lähdenkin kevään aikana), kun iskä kyllä pärjää lapsen kanssa.

Anteeks että nyt kommentoin tähän asiaan mutta mun mielestä vauvan voi viedä ihan hyvin tyyliin vaikka kerran kuussa hoitoon ihan yöksi että saa hieman yhteistä aikaa miehen kanssa tai sitten vaan vähän omaa aikaa.
Ja toi että ei voi viedä hoitoon että pääsis juomaan. Nooh mun mielestä kyllä mammatkin saa joskus lähtee viihteelle. ;)
Toivottavasti tästä kommentista ei ny lähe mitää hullun myllyy :D oli vaan pakko kommentoida...

Mut minähän puhuin omasta puolestani vain!
En minä enää ainakaan jaksa hillua missään. Miehen kanssa kotona saunaolut ehkä. Kyllä ikä opettaa kummasti!
Nuorena olen menny, hillunu ja juonu... Mies tuskin niin mun kanssa kaipaa yhteistä aikaa :D eiköhän tuo joudu katsomaan mua tarpeeks muutenkin. Ollaan yhdessä siis aina vapaa-ajat kotona... Ei se poikkeis yhtään siitä onko vauva kotona vai ei :D täällä on 4 muutakin lasta, kuin vaan vauva :D

Esikoisen laitoin yöks hoitoon kun oli 2-v, enkä aijo tätäkään laittaa. Siis "huvinvuoksi". Baareissa en oikeen käy ja jos muutamalle menisinki ni ukko saa kattoo. Kerran vuodessa on huonona tapana käydä vetää nollausperseet. :D Mä pääasiassa hoidan lapset muuten ja miehellä melko vapaa liikkuvuus. Esikoista mummo pitää päivällä/illalla jos tarvii, yöks ei mielellään pieneen kämppään ota. Viiniä juon himassa lasin tai kaks, joskus oluen tai siiderin (siis joko viiniä sidukkaa tai kaljaa, ei kaikkia :D) ja enempää en tarvi, eikä ny oikee voiskaan ottaa. :) Tykkään olla kotona. Ehkä vähän liikaakin :D

Joo, ei kyllä itelläkään "tässä iässä" (28 :D) tuu enää baareiltua vaikka se joskus onnistuiski... Paitsi sillai illanistujaistyyppisesti ruokaravintoloissa :) Jotenki on vaan se nuoruuden bileinto hävinnyt, enkä kyllä yleensä juuri juo vaikka johonki lähtisinkin, siitä tulee ton em. toleranssin laskun takia vaan kurja olo. Mutta jos haluja on nii ei se minusta mikää synti oo äipän käydä välillä tuulettumassa :)

Meillä esikoinen tais eka kertaa olla yökylässä about puolivuotiaana. Pisin vierailu on ollu kaks yötä mummulassa. Täällä nykyisellä asuinpaikkakunnalla meillä vaan ei juuri oo hoitoapua, varmaan kesällä sit järkätään nii et saadaan miehen kans vähä yhteistä aikaa ku käydään kotipuolessa :)

Mites teillä alkoholin käyttö imetyksen aikana?ootteko ihan nolla toleranssilla vai ihan normisti imetätte vai pumppaatteko osan pois vai? Huomenna mun olis tarkoitus lähteä juhlimaan pitkästä aikaa ja mietin mitä teen imetyksen suhteen.. aattelin nelisen drinkkiä juoda..
Alkoholi ei ole este imetykselle vaan humala. Imettää voit vaikka heti baarireissun jälkeen, mutta humalassa ei saa vauvaa hoitaa.
Alkoholia on maidossa yhtä paljon, kun veressä eli jos olet 1promillen kännissä niin maidossa on yksi promille alkoholia joka on siis 0,01% alkoholia. Toi määrä on niin pieni että D-vitamiineissa tai hedelmissä/marjoissa on enemmän.
Itse kävin festareilla edellistä imettäessä ja normaalisti imettelin aamulla. Nyt en ole vielä käynyt, mut mieli tekis jo käydä tuulettumassa :-)

Meillä tehdään muuten jo hampaita... Alahammas jo melkein läpi. On sitä sit kinisty, kuolattu ja nyrkkiä kaluttu niin maan perkuleesti. Onko kohtalotovereita? :) Meillä kulkee näköjään suvussa tää aikanen hampaiden tulo ku itelle ekat kans tullu vaille 3kk vanhana.. Ja tyttö nyt 9vko.

Catherine oho johan hampaat puhkee teillä ajoissa :o meillä kyl kalutaan nyrkkiä ja tuttia ihan hullunlailla mut en usko että vielä on puhkeamassa... Muistaakseni meillä hampaat on alkanu tulemaan 4-5kk tienoolla:)

Eipä ittelläkään kiinnostusta baariin lähteä, mutta seuraavia kuoron illanistujaisia odotan. Meillä oli tammikuun lopulla keikka, jonka jälkeen porukka jäi juomaan. Itteä toisaalta harmitti lähteä kotiin, toisaalta oli jo ikävä lasta. Ehkä myöhemmin keväällä raaskin ja uskallan jäädä. Tuolloin poika oli alle 2 kk ja olin pelkän keikan takia poissa melkein neljä tuntia.

Mä kävin tänään ekaa kertaa 'pidemmän' ajan pois kotoa, oopperassa, peräti 4 h. Vauva oli siis isänsä hoivissa. Tiesin että kyllä ne pärjää mutta olihan se vauvan jättäminen vähän ankeeta. Mut onneks ei reissu kuitenkaan mennyt ihan vauvan miettimiseen, mitä nyt vauva tuli elävästi mieleen pääosamiehen voitonriemuisesta naurahduksesta. Välillä vauva naurahtelee niin, kurkusta, ollessaan tissillä ;D naureskelin asiaa pitkään yksikseni.

Ihan kiva oli käydä mut kiva oli tulla kotiinkin. Pidempää aikaa en olisi kyllä halunnutkaan olla vielä poissa :) mutta kukin tavallaan, mielestäni. Itse en vaan vielä ole valmis pidempiaikaiseen eroon.

Huuh, huomenna nimiäiset ja täällä vielä viime hetken väsäilyjä kun muut nukkuu :)

Huomisen suurin jännitysmomentti taitaa olla se, että poitsu on kakannut viimeksi 10 päivää sitten.. Että eiköhän se suoli lähde toimimaan heti kun saadaan juhlakuteet päälle ja päristellään tavarat kainaloihin asti :grin

Herkkusieni, täällä yks kohtalotoveri.. Ristiäiset huomenna ja nyt pitäis pää vihdoin painaa tyynyyn. Aloitin kaikki valmistelut kerrankin ajoissa ettei tarttis stressata, mutta mies meni sitten sössimään kakun täytteen/kuorrutteen. Ei ollut huomannut laittaa kaikkia aineita vaikka ne siihen valmiiksi mittasin, lopputuloksena ihan toivoton mössö joka korjausyrityksen jälkeen meni vaan pahemmaksi. Ei muuta kun kauppaan kymmenen jälkeen (luojan kiitos niistä uusista aukioloajoista) ja homma uusiks..

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna juhlistaa pientä <3

Takaisin