Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mjoo kyllä täällä nyt yritetään ees mennä johki muualle, tai sille kaverille ketä harkitsinki. Tiiän et saattaa olla tosi vaikeeta mut voihan sitä aina kokeilla, kyl sen yhen yön jälkee sit tietää et pystyyks siel olee, siis muuten varmasti joo, mutta mä en ite meinaa oikein saada ikin nukuttua muualla kun kotona ja tän mielenterveyden kans olis nyt tosi hyvä saada kyllä nukuttua. Jos eka yö menee ok ni sit oon aineki muutaman päivän poissa, et saa jotai happirakoa ees. Osaa sitte ehkä miettiä lopullisempia ratkasuja paremmin.
Meil tuon miehen kanssa siitä vaikee tilanne et ollaan oltu koht kuus vuotta yhdessä, alussa se sekoili paljonkin, ei viel asuttu yhessä kun tosiaan olin vaan sen 16v kun alettii seurustelee. Sit ku muutettii yhtee ni se alko tasaantuu ja lopulta se on ollu vaa aina himas rauhassa, paitsi ani harvoin joissain käynyt, yleensä kyllä silloinki roimalla kädellä ottanut mut kuitenki.. Nyt sit vast raskausaikana alottanu uudestaa ton jatkuvan juomisen.. Eli jotenki haluis uskoo et se viel tasaantuu, koska oli jo muutaman vuoden kyl tosi rauhallinen.. Mut ääh.. Silloin se on itekki sanonu et alkoholi on perseestä ja ehk yks paskimmista päihteistä ja sen pitäs olla laitonta jos jonku.
Nyt sit taas virsi menee niin et kyl on ihan normaalii vetää kännit joka viikonloppu. Ja et mä ylireagoin.
Kaiken kaikkiaa toi on kuitenki tehnyt suurtaki edistystä, ei se nyt oo sählänny mitää vakavempaa noil alkoholireissuillaa, ennen ku se oli sellasta tosiaa et ajeli kännissä autolla, varasteliki niitä, petti, kerran jopa aiheutti omassa asunnossaa vesivahingon jossa meni kerrostalosta 8 asuntoa remonttii... Sen edistyksen takii kai haluisin uskoo et jotai toivoo ois viel, et jos se nyt niiku rauhottuis samanlaiseks ku oli aikasemmin ja sit jos jois ni jois yhtä "hyvän tahtosesti" ku nykyää mut tosiaa yhtä harvoin ku ennen.. Sithä asiat ois ok..
Ja liikaa mult löytyy ymmärrystä, aina kaikkia kohtaa. Ite ku elämässää käynyt sellasta helvettiä läpi et on pitäny juurta jaksain miettiä kaikelle syitä ja ihmisen aivojen toimintaa ni ei pysty ku lopulta ymmärtää. Jopa niitä terroristejaki jotka räjäyttelee menee massoittain ihmisiä, jos nyt heidän elämässä tapahtunu sellasta ja menettäny läheisensä samanlaisel tavalla ni ihmisaivot nyt vaa traumatisoituu ja siit seuraa tollasta.. Minkäs sille voi, tai vaihtoehtosesti on nää järjestöt jotka haluaa tehä sille asialle jotain et meit on liikaa eikä tät maailmaa saada toimimaa koska meit on niin paljon.. Ei se oikeuta heitä leikkimää jumalaa ja päättämää ketkä elää ja ketkä kuolee mut since ei anneta luonnonka enää valita ni jooh.. Nyt poikkes joo aiheesta mut se nyt oli vaa esimerkki tästä et ymmärtää välil liikaaki ihmisiä, siks kai annan anteeks aina kaikille, vaik usein huomannu et saa paskaa niskaa sit jälkikätee. Mut ei kukaa ihan tahallaan paha oo, eikä kenessäkä oo geneettistä koodia joka luo pahaks. Kaikelle löytyy yleensäkki joku syy. Ite tosiaa oon myös ollu tosi päihdehakunen ja todellisuuden pakonen aikasemmin. Se on ikävää ja perseestä, mut ei siltikä väärin, se on johtunu jostai ja mulla ei silloin ole ollu voimavaroja ite korjata tilannetta.
Ei toi mieskää "tahallaa" oo tollanen, eikä pysyvästi ellei sille sitä toitoteta ja se ala ite sitä uskomaa. Ongelma on siinä et hän ei kykene ymmärtämään et jostain mielenterveysongelmista sen tilanne johtuu, hän kun näkee vaa sellaset masentuneet ja pahemmista mielenterveyssairauksista kärsivät niinä ongelmaisina. Ei ymmärrä et tollanen empatia/sympatiakyvyn puuttuminen ja vastuun pakeneminen päihteillä on myös sitä ongelmaa ja johtuu jostain, se ei ole "normaalia" vaikka monet sitä tekeeki. Elämä on vaikee oppikoulu, josta ei opi mitää jos vaan livistää sitä koko ajan jollain. Se mitä saadaan palkinnoks ni on ne pienet hetket, joista pitäs osata nauttia. Loppujen lopuks kaikki tuntuu järjettömältä sotkulta, eikä voida tietää miks tääl ollaa ja mitä tääl kohdataa, mut se ehkä selviää, ehkä ei. Mut ite en ota sitä riskiä etten ees yrittäis kasvaa mahdollisimman paljon. Se voi edistää jotain suuremmalla mittakaavalla.

Mut emmä tiiä, nyt molemmille aikaa miettiä hetki..

Tuli puheeksi synnyttäiden kavereiden kanssa se kun ihmettelin kun sen jälkeen kun synnytin istukan niin kätilö painoi vielä nyrkillä kohtua mahan päältä. Oikein kunnolla että pissat tuli ja jotn muutakin valahti.. ja ihmettelin miksi kukaan ei oo koskaan tästä kertonut :D mun mielestä se oli synnytyksen kauhein osio. Voi olla että sillä varmistettiin ettei jäänyt mitään istukan rippeitå yms. Mut pari kaverii kelle siitä sanoin niin sanoivat ettei heille niin oltu tehty... tehtiinkö teille? Mulla tosin oli repaleinen istukka, mutta kokonainen.

Mulla se kätilö puristi sen kohdun tyhjäks ja aikasemmissa synnytyksissä on paineltu tyhjäks mutta tämän kertanen kätilö kouras kohdun käsiinsä ja rutisti tyhjäks :D oli ihan kauhee tumne ja teki srn viel kahdesti synnytyssalissa ja toisel kerral jo ilmotin ettei tunnu yhtään hyvältä ja en haluu et tekee sitä mut sano et on pakko..

Kyllä mulla painettiin kohtua monta kertaa useampana päivänä. Kai se tarkoitus on tosiaan tyhjentää se kohtu..?

Nonni. Olin vaa niin kummissani kun kukaan ei ollu tästä kertonut :D ja tosiaan sattu aika kivasti...

Ja kyl siis mullaki viel paineltii myöhemmin et kokeiltiin miten kohtu on alkanu palautumaan.. mutta sen istukan synnytyksen jälkeen kun kätilö tyylii pomppi nyrkkinsä varassa oli kauheeta ::D

Äyriäinen jaksasitko kertoo lissää tuosta tukikorsetista että mistä niitä saa ja onko ne nimeltään iha tukikorsetteja? Ittelläki sf-mitta huiteli iha omilla käyrillään ku oli niin valtava joten tommonen kikka tässä iässä vois olla todellakin tarpeen että sais kroppaan vähä tiukennusta ;)

Ansku aivan ihanan liikkis kuva <3 ja tätäki kautta vielä hurjasti onnea ja hyviä vointeja molemmille :)

Äyriäinen jaksasitko kertoo lissää tuosta tukikorsetista että mistä niitä saa ja onko ne nimeltään iha tukikorsetteja? Ittelläki sf-mitta huiteli iha omilla käyrillään ku oli niin valtava joten tommonen kikka tässä iässä vois olla todellakin tarpeen että sais kroppaan vähä tiukennusta ;)

Ansku aivan ihanan liikkis kuva <3 ja tätäki kautta vielä hurjasti onnea ja hyviä vointeja molemmille :)

Mulla on käytössä ihan tuollainen simppeli tarranauhoilla kiinnitettävä versio, tämäntyylinen:

http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=1426

Kävi hyvä tuuri kun löysin tuollaisen käytettynä kirpparilta kympillä, ja se sattui vielä olemaan mulle sopivaa kokoa. Tämän kans etuna on se, että säätövaraa löytyy, joten ei jää liian nopeasti suureksi.

Erilaisia synnytyksen jälkeen käytettäväksi tarkoitettuja tukivöitä ja korsetteja löytyy nykyään jo tosi paljon, mutta itse liputan tosiaan näiden yksinkertaisten mallien puolesta. :)

Mulla oli siis harjoittelija myös mukana synnytyksessä ja häntä kätilö ohjeisti painamaan istukkaa kovakouraisesti. Harjoittelija ensin painoi aika pehmeästi, ilman että tuntui. Kätilö sen jälkeen ohjeisti painamaan niin lujaa, että äiti huuta auu. Kätilön painamaan tuntui ihan kunnolla. Silti parempi tuo painaminen, kun että joutuu palaamaan vielä sairaalaan kaavintaan (näin kävi ekan synnytyksen jälkeen).

Onnea nyyttinsä lunastaneille :Heartred

Mä ostin Reladrops + D3 tipat yhdessä putelissa siis kaikki, totesin vaan tänään ettei ehkä kannata ruuan jälkeen antaa kun tuli puklina ulos ;)

Kohdun painelu oli ihan sietämätöntä sen synnytys urakan päätteeksi :( Ja sitten vielä osastolla ainakin pari kolme kertaa paineltiin...

Täällä taas ihme raivareita poitsulla, en osaa tulkita onko nälkä väsy kaikki yhdessä vai mikä on? Siis noita ei ole usein vaan nytkin kokopäivä mennyt tosi hienosti niin nyt sitten illalla ihme kilarit...

Kerran ollaan päästy ulkoilemaan vaunuilla, se oli kyllä mukavaa vaihtelua tähän sisällä kökkimiseen...Loppuis jo noi kauheat pakkaset !!!

Mulla on kadonnut kylläisyyden tunne kokonaan kun syön. Onko teillä samaa? En tiedä mihin vatsaan ruoka menee mutta en tunne täyttyväni millään. Ei edes jatkuva nälkä vaan tuntuu etten ole edes syönyt vaikka kuinka ahmin :D

Mulla hävinnyt ruokahalu, pakolla pitää syödä... Ihan outo homma ihmiselle kuka tykkää syödä:D

Pienensi tyllerön disflatyl annoksen minimiin ja loppu pukluttelu! Joten jos ongelmia noiden koliikki lääkkeiden kanssa niin säätäkää annostusta, aina oppii jotain uutta:)

Takaisin