Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tälleen neljän raskauden jälkeen niin ei hirveästi kehtaa mahaansa esitellä, en kyl tiiä voiko tota edes makaisi sanoa kun nahka säkki toi enemmän on! Turvotus on onneksi pois menny aika päiviä sitten mutta toi nahka, voih kun se kiristys...

Älkää murehtiko kroppianne liikaa, antakaa aikaa ja nauttikaa vauvoistanne. Oikeesti kukaan ei kattele niitä mahoja niin paljoo ku te itse. Kesään on vielä aikaa ;D

Myönnän kyllä katsovani äiti-vauva-jumppia, mutta lähinnä odotan, että voi liikkua taas normaalisti ja vielä muksun kanssa :D plussaa olis tutustua muihin äiteihin. Sääli vaan, et jumppaan otetaan 3-12kk ikäsiä vauvoja, mutta eikös se ollu niin, et rauhallisesti pitää joka tapauksessa ottaa jälkitarkastukseen asti....?

Äippä minulla sama, ettei kehtaa pahemmin mahaa esitellä vaikka kyseessä oli "vaan" kolmas. Sellainen löysä nahka kasa raskausarvilla koristeltuna. Toivon kyllä, että sais kiristettyä tuota nahkaa jollain jumpalla...

Jaha, kohtutulehdus täälläkin... Kahta antibioottia vetämään :( Tarvitsisikohan vauvalle antaa jotain maitohappobakteeria, ettei tulisi mitään megahirveitä mahavaivoja? Poju vasta 8pv tänään...

Voihan pukamat sentään! Eipä oo kiva käydä kakalla! :/ täällä oli joitain muitaki kellä oli ongelmia pukamien kanssa, ootteko miten hoitanu niitä? Tänään apteekkiin ja ajattelin jotain hommata mutta mitä? :o

Täällä poika joutu taas teholle hengityksen takia.. Oon ihan rikki ja poikki!! Miksi ne nenän limakalvot eivät vaan voi jo parantua. Turvitus saisi laskea. Ihan sydäntäraastavaa katsoa kun toinen hengittää niin työläästi..

Voi kyllä teitä nyt kokeillaan oikein viimeisen päälle.. Voimia hirveästi sinne! Pistän kaikki sormet ja varpaat ristiin, että pääsisitte pian kotiin. :/

Wildside_ voimia!

Oho, tuntuupa useita vaivaavan kohtu/rintatulehdus :eek: Tsempit teille!

Eilen oli 2 vko neuvolakäynti, pojalla oli hienosti tullut painoa lisää, 200g :) Nyt ollaan syntymäpainossa.
Nyt kaksi yötä valvottu ja nukuttu huonosti, päivisinkin nukkunut huonommin kuin yleensä. Aikaisemmin oli aika säännöllinen rytmi, nukkui 3 - 4h jonka jälkeen syönti, jaksoi jonkin aikaa olla hereillä ja seurustella kunnes nukahtaa. Nyt ollaan öisin valvottu klo 2 - 3, jonka jälkeen nukahtaa tunniksi tai pariksi ja sitten huutaa syömään. En tiedä onko masuvaivoja, välillä tuntuu kipristelevän masuaan. Voi pientä, turhauttaa kun ei vielä ymmärräkään miksi toinen huutaa :(

fd3587a0a41cb5aee9a68da4d689d009
missä asennossa teijän vauvat nukkuu? Tytyllä on aina jalat näin.. ja mietin ettei vaan jää..

mä nukutan kyljellään meidän pikkumiestä. Ja oon aina nukuttanut myös muut lapset. Sitten ku oppivat kääntyilee ni sit en oo kattonu miten nukkuu. Parina yönä poika on pyörähtäny selälleen tai mahalleen, riippuen miten sen on asetellu nukkuu. Ja aina syöttöjen jälkeen vaihdetaan kylkee :) kirjotin synnytyskertomustaki vaan se hävisi bitti avaruuteen. Kokeilen paremmalla onnella myöhemmin.

Täälläkin muuten nyt ku 40 on ylitetty, ni alkanu enemmän tarkkailee noita liikkeitä. Voi ku ei ois koskaa kuullukaa mistää kohtukuolemasta... Toisaalta sit tulee kätkyt ja koululaisiksi kun kasvaa, ni saa pelätä hulttiokuskeja ja turvattomia suojateitä. Sitä se vanhemmuus on :facepalm:

Voi elämä tätä kakkapissirumbaa! Ei tähän osannut varautua, vaikka tiesikin, että sitähän ne vauvat tekee... Koko ajan saa olla vaihtamassa, joka rupsulla tulee myös pieni turaus... Huhhuh... Paras oli tänään kun olin vaihtanut juuri kakkavaipan ja putsasin napaa (ja odottelin pyyhkeen kanssa, josko tulis pissat ennen kun pistän puhtaan vaipan) niin poikapa turautti hoitopöydälle. Seuraavalla vaihdolla, mies oli laittamassa toisen pyllyyn voidetta, kun vauva turautti kakat pitkin lattiaa... Siinä sitten ulvottiin hetken aikaa naurusta ja siivoiltiin jälkiä. Nyt pyörii jälleen pyykki, että saataisiin pikkupyyhkeet, vaipat ja hoitopöydän aluset puhtaaksi. :D

mä nukutan kyljellään meidän pikkumiestä. Ja oon aina nukuttanut myös muut lapset. Sitten ku oppivat kääntyilee ni sit en oo kattonu miten nukkuu. Parina yönä poika on pyörähtäny selälleen tai mahalleen, riippuen miten sen on asetellu nukkuu. Ja aina syöttöjen jälkeen vaihdetaan kylkee :) kirjotin synnytyskertomustaki vaan se hävisi bitti avaruuteen. Kokeilen paremmalla onnella myöhemmin.
Juu no tää meidän 2 vkonwn kääntyilee ihan itte :D mä laitoin kyljelleen niin aina menee näin

En taas muistanut tätä sinappirumbaa, pieni kakkaa viisi kertaa päivässä, ja öisin vähintään sen kahdesti. Ajattelin että tämä lähtisi vähän tasaantumaan, varsinkin öiset vaipanvaihdot on väsyttäviä. Toisaalta hyvä kun saa riittävästi maitoa ja kasvaa vauhdilla.

Meidän tyttö (kolme viikkoa) kyllä nukkuu suurimman osan ajasta, yhteensä ehkä pari tuntia on hereillä. Hyvät unenlahjat hänellä.

Jaksamista kohtutulehduksesta kärsiville. Tiedän kokemuksesta, että erittäin ärsyttävä vaiva ja hidastaa synnytyksestä palautumista.

Mun vatsa on ihan kamalan näköinen. Linea Negra alavatsassa, ja iso pömppis. Onneksi raskausarpia ei ole juurikaan tullut lisää tässä raskaudessa. Kakkosta odottaessa niitä tuli paljon ja niin syviä että ne ei varmaan koskaan lähde. Onneksi tolle vatsalle voi tehdä jotain ja Linea negra lähtee kyllä ajan kuluessa.

Jemina meillä nukutaan kyljellään mut kun pyörähtää takas selälleen niin sit jalat on samallalailla kun teillä ja kädet pään päällä nyrkissä:)

Meilläkin on useat turaukset tulleet hoitopöydällä ja pissit suihkunnu minne sattuu :D eilen oli kyllä oli kaiken huippu, kun oltiin eräässä kauppakeskuksessa ale kierroksella. Pienelle herralla tuli nälkä, jolloin syötiin ja vaihdettiin vaippa. Edelliseen vaippaan oli jo turaus tullut, jota sitten kosteuspyyhkeillä pyyhin. Nostin sitten herran peppua sen verran, että laitan uuden vaipan. En kerennyt vaippaa laittamaan, kun herra ruikkas kakat kaaressa minun paidalle. Melkein oli naamakin sinapissa. Onneks olin just ostanut alennuksesta paidan! :D

Meillä ei tuu ku muutama kakkavaippa, kun pikkunen kärsii mahakivuista ja ilmavaivoista:sad001 toivottavasti alkaisi helpottamaan pian. Lääkäri totesi koliikin, että muutamat illat ollut aikas huutoa pari tuntia, jota rauhoiteltu autokyydeillä. Pissat on kyllä, joka vaipassa ja pikkunen kasvaa hurjaa vauhtia. Huomenna ois neuvolakäynti niin saa tietää paljon paino on noussut :) Lauantaina tulee jo kuukausi ikää täyteen tytölle :happy:

Takaisin