Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ellami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee!! Tänään aamulla löysin nopeat sykkeet. Oli niin tiheä syke että en pysynyt edes laskuissa kun yritin laskea! :)

Esikoinen täytti juuri 3. Hänen suurinta herkkua on mäti, katkaravut ja kaikki kalat mutta myös herkkujuustot ja oliivit .

Kuullostaa niin meidän esikoiselta kolmevuotiaana, mutta kun kasvoi isommaksi ja kavereiden mielipiteet alkoi vaikuttaa niin ei enää tykännytkään. Ainoastaan oliivit menee enää.

Tänään oli verikokeet trisomiaseulontaan. Selvisin vaikka niin pelkään verikokeita. Paha olo jatkuu, vklna oksensin nukkumaanmennessä. Ja muutenkin oli tosi kurja olo. Nyt 10+2.

Itse juon jouluna lasin kaksi alkoholitonta punaviiniä, esim. Torresin Natureo maistuu mulle. Itsenäisyyspäivälle on alkoholitonta skumppaa, oisko Henkellin. Mieskin tykkää noista ja ostetaan noita silloin tällöin muutenkin.
Graavilohen puuttuminen joulupöydästä harmittaa kyllä itseäkin, mutta tosiaan, niitä sitten juhannuspöytään.

Onko kukaan kuullut, että normaali raskaus voisi muuttua varhaisultran jälkeen rypäleraskaudeksi? Kävin tänään hakemassa lisää sairaslomaa pahoinvointiin ja hoitaja alkoi pelotella rypäleraskaudella, koska tämmöinen pahoinvointi ei kuulemma ole normaalia. Oksennan siis 2-5 kertaa päivässä ja ajoittain todella todella huono olo. Viikkoja on nyt 11+5 ja 6+jotain alkaen on oksennettu ja voitu huonosti. Varhaisultrassa kävin 7+1 ja silloin kaikki oli normaalisti, yksi sydän siellä sykki (lääkäri epäili kaksoisraskautta, kunnes kerroin tämän). Järki sanoo, että turha alkaa stressaamaan rypäleraskautta, mutta minkäs sitä mielelleen mahtaa.. Onneksi nt-ultra on perjantaina.

Kuulostaa kyllä todella oudolta. Ja kyllähän pahaa pahoinvointia esiintyy joissain raskauksissa. Joillain pitkäänkin ja osa on ihan tipassakin. Sinuna en huolehtisi tuollaisesta.

Ei sulla olisi sitä hyperemeesia, vai mikä nyt olikaan? Mun kahdella kaverilla on ollut se ja toinen ollut ihan tiputuksesta oksentamisen takia ja toinen ei voi kotoaan poistua kun heti lentää laatta.. Jos hoitaja on vain tietämätön tästä mahdollisuudesta. En ole ikinä kuullut että raskaus voisi muuttua noin..

Mullakin nt-ultra perjantaina muuten :)
Kävin tänään puntarilla ekan kerran neuvolan jälkeen joka oli rv 8+0 ja nyt rv12+4, niin paino oli pudonnut 2-3kg ainakin kun oli nyt painava takki ja kengät jalassa+ päivä paino niin puntari näytti samaa kuin neuvolassa.

Mun pahoinvointi ei kai ihan mene hyperemeesin puolelle, nesteet kuitenkin pysyy sisässä ja satunnaisesti myös ruoka. Paino on kyllä tippunut aika paljon, mutta onneksi on varaa pudottaakin ilman, että mennään alipainon puolelle. Luulen kanssa, että hoitaja on vain tietämätön, sitä vaan alkaa niin helposti pelkäämään pahinta koska pikkuinen on todella toivottu lisä meidän perheeseen... Jokainen nainen ja raskaus on kuitenkin niin erilainen, eikä asiat aina mene kuin oppikirjoissa.

Onko teillä muuten ollu jo pikkujouluja? Meillä ois yhdet huomenna ja meinaa vähä hirvittää kun olot on välillä niin huonot. Tuntematon sotilas elokuva ja sen päälle illallinen. Pitää varmaan ottaa leffaan hedelmiä mukaan ettei ehi tulla liian huono olo ja nälkä.

Mä oksensin esikoisesta sekä nyt tästä toisesta melkee sen 10 kertaa päivässä ja ihan terve poika sieltä viimeksikin tuli :D nyt tosin helpottanut, mutta muutama viikko meni et oli ihan karseeta.. Ja ei mullakaa varmaa hypermereesiks voi laskee ku ajoittain sain nestettä ja jtn ruokaa pysyy kumminkin..

Jee!! Tänään aamulla löysin nopeat sykkeet. Oli niin tiheä syke että en pysynyt edes laskuissa kun yritin laskea! :)

Paljo sul nyt viikkoja? :) mies kokeili eilem 12+0 ja oli hetken kuulevinaan nopeen sykkeen mut tosi vaimeesti ja sit hävis :D ehkä kohta mäkin pääsen kuulee!

Onhan sitäkin hieman eri tasoista, kuten näillä mun kavereilla.. osa pysyy sisällä mutta ei kaikki kuitenkaan, toinen tosiaan oli tiputuksessa ja toinen on kärsinyt kotona aika pitkälle sen, mitä nyt lääkärille ollut lisäkäyntejä olon tarkkailuun... molemmilla kuitenkin diagnosoitu se. Mutta voihan se olla teillä molemmilla vain kovaa "normaalia" raskaus pahoinvointia.. Onneksi itse ei ole tarvinnut tässä raskaudessa oksentaa vielä kertaakaan, mutta pahoinvointi on voimistunut kuitenkin, niin ettei kaukaa heitä että laatta lentäis..

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville, toivottavasti alkaisi pian helpottaa!

Mulla on ollut pahoinvoinnin suhteen suorastaan epäilyttävän helppo raskaus. Tällä hetkellä pahoinvointia on enää öisin. Illalla kun menen nukkumaan se ei ole vielä alkanut ja aamulla kun herään se on jo mennyt ohi. Mutta herään pari kertaa yössä käymään veskissä, ja on suorastaan vaikeaa hoiperrella kylppäriin, kun oksettaa niin paljon. En kyllä valita, paras mahdollinen vuorokauden aika pahoinvoinnille mielestäni! :o

Paljo sul nyt viikkoja? :) mies kokeili eilem 12+0 ja oli hetken kuulevinaan nopeen sykkeen mut tosi vaimeesti ja sit hävis :D ehkä kohta mäkin pääsen kuulee!

11 Viikolla mennään nyt. Mulla löytyi sykkeet vas puolen karvarajasta ihan siitä melkein nivusen kohdasta. Hankala selittää.:laughing021
Samasta kohdasta löytyi äsken sykkeet kun kuuntelin. Tosi hitaasti pitää käännellä ja vähän painaa doppleria. Olette olleet varmaankin hyvin lähellä jos vaimeaa tiheää sykettä jo vähän kuului:happy112

Kyllä todella vahvasti epäilen (enkä ymmärrä että th pohtii edes tuollaista) että voisi muuttua rypäleraskaudeksi. Mäkin epäilisin tuota hyperemesistä (miten sitten ikinä kirjoitetaankaan), mun hyvällä ystävällä on ollut se ja hän oli osastollakin pariin kertaan kun olo meni niin huonoksi. Kannattaa lukea tuosta ja huolehtia että saa tarvittessa myös hoitoa siihen. Jos kroppa menee ketoosiin niin sitä on vaikea saada ihan kotikonstein korjattua. Ystävälläkin alkoi ruoka pysymään paremmin sisällä kun pahimmat oli paikattu sairaalahoidolla. Nyt en halua pelotella kaikkia jotka voi pahoin vaan auttaa niitä jotka voi oikeasti todella pahoin. Toki jos siitä kärsii niin näillä viikoilla on sitten yleensä jo oltu siellä tipassakin, kun ei muuhun pysty.

Aivan tuli kyllä tippa linssiin kun niitä sykkeitä kuunteli. Pieni yrittää siellä selviytyä!:smiley-angelic001:Heartpink

11 Viikolla mennään nyt. Mulla löytyi sykkeet vas puolen karvarajasta ihan siitä melkein nivusen kohdasta. Hankala selittää.:laughing021
Samasta kohdasta löytyi äsken sykkeet kun kuuntelin. Tosi hitaasti pitää käännellä ja vähän painaa doppleria. Olette olleet varmaankin hyvin lähellä jos vaimeaa tiheää sykettä jo vähän kuului:happy112

Okeiiii mä oon tuolta suunnilta löytäny vaa omat sykkeet xD no katotaan saanko aikaseks yrittää uudestaan, mut voi olla et ootan nyt vaan kiltisti sinne perjantain ultraa hihii :D

Okeiiii mä oon tuolta suunnilta löytäny vaa omat sykkeet xD no katotaan saanko aikaseks yrittää uudestaan, mut voi olla et ootan nyt vaan kiltisti sinne perjantain ultraa hihii :D

Juu mullakin siinä lähellä omasyke vaikeuttaa välillä kuulemista ,mutta kyllä sen sieltä sitten löytää lopulta kun on kärsivällinen ja rauhallinen!:thumright
Pääasiassa kuitenkin kuulemma yleensä tässä alkuraskaudessa syke kuuluu tosi alhaalta että myöhemmin kun sikiö kasvaa niin sykkeen voi kuulla jo navan korkeudelta "helpommin".

Takaisin