Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ellami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun joulufiilis on vähän laantunut kun oon tajunnut, että en tosiaan voi syödä mitään mun herkkuja (graavi- ja kylmäsavukalat, mäti, juustot). Kinkusta en niin välitä, mutta sisko lupas tuoda onneks kalkkunaakin. Laatikoista ainoastaan porkkanalaatikko maistuu :rolleyes: No juhannuksena sitten katetaan mun jouluherkut pöytään :D

No juhannuksena sitten katetaan mun jouluherkut pöytään :D
Mä oon myös suunnittellut jo juhannuksen menun valmiiksi ja siellä tulee ihan varmasti olemaan kaikki kielletyt herkut :hilarious:

Joo, juhannuksena pistetään pöytä koreeks! Tai sitten synnytetään.. :D Laskettu osuu just juhannusviikolle niin ei ole mitenkään mahdoton asia. Toki esikoinen syntyi rv 38+1 ja toivon ettei tämäkään kovin kaukana siitä olisi jos sinne asti ylipäätään päästään.

Esikoinen tilasi syntymäpäivän kunniaksi graavilohta ja kirjolohen mätiä brunssilla. Äiti katsoi kieli pitkällä vierestä ja toki onnellisena toisen herkuttelusta, mutta _hiukan_ katkerana kaikista ihanista brunssiherkuista...
Aika kulinaristi sun esikoinen :). Kuinka vanha hän on?

Välillä on vieläkin epätodellinen olo että on raskaana. Mulla siihen nt ultraankin vielä vähä reilu 2 viikkoa. Se on tällä kertaa viikkoa myöhemmin kun koskaan aikaisempien kanssa. No, onneksi käytiin jo yksityisellä ja eiköhän kaikki ole hyvin. Todemmaksi muuttui kun tällä viikolla tuli jo postitse aika keskustelemaan synnytyspelko-kätilön kanssa ja aika jo tammikuussa!
En oo kertonut lapsille vielä. Luulen että mun poika 8v, semmonen herkkis, perii mun "noidan vaistot" kun hän tuumas tässä että "äiti, kun sie saat vielä vauvan, se on varmaan tyttö" :0
Poika arvas mun edellisen raskauden, vaikka ei oltu ääneen puhuttu.
Itsellä kaikenlaisia "aavistuksia" ja unia jotka käyny toteen. Mummolta perittyä...

Mua kanssa harmittaa etten voi syödä graavilohta. Juhannuksena sitten.
Ja esikoisen rippijuhlissa takuulla.

Täällä on iha sama homma et välil ku ei pahoinvointi paina enää illasta päälle eikä oo ku pieniä nippailuja/vihlomisia mahassa ni miettii onko sitä vielä ees raskaana.. onneks nt ultra jo torstaina! Ei millää malttas oottaa ja toisaalta pelottaa hulluna et kaikki ei ookkaa hyvi. :|
Sit phv vyöryy taas päälle ja tulee olo et PAKKO siel on jonku kasvaa koko aja..

Ääh, sitten vielä tuli mieleen saaristolaisleipä ja siihen päälle graavilohta :'( Mä en oikeesti kestä siellä joulupöydässä kun muut vetää herkkuja :happy090 No ehkä tää yks joulu nyt menee kun odottaa paras palkinto kaikesta tästä! :D

Mulla eka ultra tosiaan huomenna! Ihan epätodellinen fiilis!! Vastahan siihen oli kuukaus, nyt se on jo huomenna ❤️❤️ Jännittää ihan hulluna ja kokoajan ajattelee pahinta... Mitä jos jokin onki pielessä? Ei tietenkään niin sais ajatella, mutta joo :( Ja jotenki en usko vieläkään koko raskautta kun en oo saanu mitään 'konkreettista' paitsi positiivisen testin ja oireet :excited001 Mut huomenna saan oikeesti NÄHDÄ että siellä on joku! Ehkä sitten alkaa asia tuntumaan todelta... Huhhuh, yöllä pitäis saada unta.

Eikö kylmäsavulohta saa syödä?! Ou nou... Sehän on kypsää? Onko siinä kypsennystavassa sitte joku juttu vai?

Eikö kylmäsavulohta saa syödä?! Ou nou... Sehän on kypsää? Onko siinä kypsennystavassa sitte joku juttu vai?

Kai se kylmäsavulohessa nimensä mukaisesti perustuu siihen että se se "kylmäsavustetaan" eli lämpö ei taida nousta tarpeeksi korkeaksi suosituksiin nähden?

Joulunpyhinä vapaata mukavasti ennen ja jälkeen joulun, vain aattoaamuna käyn töissä. Saa huilata kuitenkin viikon jos ei lasketa aaton vuoroa. Tulee tarpeeseen. Kamala flunssa päällä mutta ei kuumetta niin tämä taas näitä sarjassamme töihin vai saikkua. Veteen piirretty viiva siis.

Odotan jo niin mammalomaaaaaaaa....!!! Liekö työallergia puhjennut raskauden myötä :D

Mä luin joku aika sit semmosen Kala-Lappi tekstin Vauva-lehdestä ja siinä se "kalamestari" kerto et esim kylmäsavulohi savustetaa +3asteessa pari vuorokautta heillä.. eli ei siis varsinaisesti kypsy... lämminsavulohi on sit asia eriksee, sitä mieki arkajalkana uskallan syyä.

Voi voi.... ottaa koville kun ei dopplerilla sydänääniä kuulu:sad001
Stressinluoja koko vehje! Oma sydämeni jumpsuttaa niin kovaa etten millään erota seasta muuta.
Olen katsonut ohjeita YouTubestakin mutta en vaan saa kuulumaan.
2 viikon päästä vasta nt ultra..... :nailbiting: aina joku paniikki persees.. raskasta!

Voi voi.... ottaa koville kun ei dopplerilla sydänääniä kuulu:sad001
Stressinluoja koko vehje! Oma sydämeni jumpsuttaa niin kovaa etten millään erota seasta muuta.
Olen katsonut ohjeita YouTubestakin mutta en vaan saa kuulumaan.
2 viikon päästä vasta nt ultra..... :nailbiting: aina joku paniikki persees.. raskasta!

Paljonko sulla on viikkoja? Jokaisella on niin yksilöllistä millon saa kuulumaan, älä hätäile :) mullakin vaihteli alkuun paljon, välillä en viikkoon löytänyt vaikka olin pari kertaa kuullut.

Qwerty 11 viikolla ollaan.
Oiskohan se näytöllinen doppler versio ollut parempi?:rolleyes:
Onko mahdollista että sikiö liikkuu jo paljon tässä vaiheessa?

Syötiin tänään miehen kanssa isot annokset sushia. Vähän kateellisena vilkuilin sen lohilautasta, mutta eipä jäänyt pahasti kakkoseksi minunkaan annokseni. Kasvissushilajitelma, ahh, etenkin ne avokadonigirit!! Ai että kun oli herkkua :hungry:. Eiköhän noi pidä pahimmat vieroitusoireet kurissa kesään asti. Toki niitäkään ei määrättömästi voi syödä sen merilevän takia...

Tykkään joulusta, työssä se on pääsiäisen lailla kiireistä aikaa. Onneksi pääsee siskon luo kahdeksi viikoksi, ensimmäinen englantilainen joulu tiedossa.

Jännällä fiiliksellä kävin lauantaina ostamassa hääpuvun, toivottavasti synnytyksen jälkeen mahtuu siihen :wink

Qwerty 11 viikolla ollaan.
Oiskohan se näytöllinen doppler versio ollut parempi?:rolleyes:
Onko mahdollista että sikiö liikkuu jo paljon tässä vaiheessa?
Minulla on näytöllinen doppler, eikä se helpottanut ollenkaan esikoisen raskaudessa. Pikemminkin homma meni niin, että niin pitkään, kun ei saanut sykettä kuuluviin, ei näyttökään antanut mitään järkevää tietoa. Ja välillä näyttö näytti puutaheinää, kun ei se tunnistanut sykettä silloinkaan kun sen itse jo kuuli.

Meinasin myös sanoa, ettei se näytöllinen tuo sen suurempaa onnea luultavasti. Mies tuossa luki mun dopplerin käyttöohjeita ja siellä puhutaan että viikosta 12 eteenpäin voisi kuunnella. Itsellä ainakin esikoisen ajoilta mielessä kuinka millin tarkkaa hommaa se oli aluksi. Pikkasen kun oli anturi väärässä kulmassakin niin ei yhtäkkiä enää kuulunutkaan kunnolla. Tsemppiä ja luottavaisuutta! :)

Graavilohta ja mätiä tulee kyllä ikävä joulupöydässä, mut pitää keksiä kaikkee muuta hyvää! Kyllähän juustoja voi syödä ku katsoo vaan et on valmistettu pastöroidusta maidosta esim. suurin osa Valion juustoista! :p Pakko myöntää että myös punaviiniä tulee ikävä! :grin No, kuten sanottu niin yksi joulu menee aina ja onhan meillä suklaa!

Mä en ole ikinä hommannut kotidoppleria. Se jotenkin stressaisi mua jos ei sit toimisikaan tai löytyisikään sykettä. Luotetaan et kaikki hyvin ja neuvolassa sit aina kuunnellaan! Viikko viä ultraan! Menisi jo!! Mä olen tilannut jo mieheltä synnytyksen jälkeisen sushisetin, jonka saa hakea mulle heti kun sairaalasta kotiin pääsen!! :smiley-bounce012

Takaisin