Meillä vietetään reissujoulua, siis viimeistään aattona lähdetään ja ollaan takas kotona ehkä lauantaina, joten meillä ei ole siivottu, ei koristeltu, eikä laitettu mitään jouluruokia. Tai no, yks kinkku syötiin jo marraskuussa ja kerran joulutorttuja. Joulufiilistä on vähän vaikea tavoittaa, kun mikään ei vihjaa koko tulevasta juhlasta, paitsi ulkona satanut lumi. Mut reissujoulu tarkoittaa sekä anopin joulupöytää, että seuraavaa oman äidin luona ja lisäksi 2-5 muuta kyläpaikkaa, jossa vähintään seitsemän sorttia. Onneksi sentään jaetaan noita nyt monelle päivälle, hulluina vuosina syötiin aattona sekä anopilla, että mun äidillä täys kattaus... Milloinkohan koittaa se aika, että jouluna vaan olisi omassa kodissaan ja ei lähtisi minnekään? Onhan tämä tavallaan helppoa, kun itse ei tarvitse mitään laitella, mutta reissaaminen on minusta silti rankempi vaihtoehto.
Millier minä käyn vaatteet läpi aina pesusta tullessa, hoitopöydän laatikoihin yritän olla palauttamatta pieneksi jääneitä. Aina ei ihan onnistu, mutta enimmäkseen on toiminut näin.
Millier minä käyn vaatteet läpi aina pesusta tullessa, hoitopöydän laatikoihin yritän olla palauttamatta pieneksi jääneitä. Aina ei ihan onnistu, mutta enimmäkseen on toiminut näin.