Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ollaan ostettu tasan yks lahja pojalle ja seki on sellanen vaunuihin tuleva aktiivilelu. Isovanhemmille ollaan sanottu että varsinkaa vaatteita ei tarvii pojalle ostaa, koska niitä ollaan saatu jo iso kasa lahjotuksena. Ollaan pyydetty et jos jotenki haluu muistaa, ni sit mieluummi pojan tilille rahaa, koska meille tulee keväällä ajankohtaseks ostaa isompi pinnasänky sekä turvaistuin. Meidän äiti tosin kärähti jo joululahjan suhteen ja sain selville et se oli menny ostaa pojalle Stokken tripp trapp syöttötuolin kun olin siitä puhunut. Senki se osti meidän mummin kanssa puoliksi, mutta tuntu siltä et oli se silti kovin tyyris lahja kun uutena vielä osti. Mulle olis käyny kyseinen tuoli ihan hyvin käytettynäkin.

Rsnn, voi kun kivan lahja teille tulossa. Monikäyttöinen ja fiksu lahja tuo syöttis. Voi kun mekin saataisiin. Olen pyytänyt että vauvalle ei ostettaisi isoa määrää tavaraa, mielummin rahaa säästöön ja esim syöttötuoliin. Meillä on niin pieni asunto ja kaikki ei vaan mahdu. Anoppi ostaa jokaikisen kirpputorilelun, jättinallen yms. Itseäni yököttää antaa lapselle suuhun kirpparipehmoleluja, lelut hyllyssä kun ei tiedä missä olleet. Pöpökammo.Toinen mummi on neulonut urakalla nuttuja, ja eilen loppui pienet henkarit.

Hyvä olisi jos vauva saisi pari pientä uutta lelua, pallon, uuden helistimen, palikoita. Laitoin puuhaponin tilaukseen, jonka päällä voi ratsastaa ja siinä on paljon puuhajuttuja, jos siitä iloa pitkään.

Vaatteissa olen pyytänyt että jos vaaleita vaatteita saataisiin, meillä kylppärissä taas monta värikasaa jotka odottavat että tulisi täysi koneellinen. Itseäni ärsyttää eniten punaiset 40 asteen vauvanvaatteet. Ja vaatteet odottavat pesua kauan ja käyttömäärä jää pieneksi. Tarpeeseen tulisi reilu vaalea yöpuku joka kestää 60 pesua.

Miten nämäkin toiveet saisi hienovaraisesti esitettyä, että kuuntelisivat noita toiveita ettei rahat mene hukkaan ja syyllistä miksei pidetä ja käytetä.

Muokattu viimeksi:
Minä tungen kaikki käytetyt vaatteet surutta 60c pesuun. Ja kaikki vauvan vaatteet kerralla väriin katsomatta.
Uudemmat kirkasväriset 40c vaatteet pesen vanhempien vaatteiden seassa.

Ja telluk mun sisko tunkas kaikki vauvalle tulevat pehmot surutta 40c pesuun koneeseen ja hyvin ne sen kesti, jos ei ois kestäny, ois laukastu roskiin. Kirpparilöydötkin on pesun jälkeen päässeet käyttöön. Eihän ne pöpöt vielä 40c kuole, mutta ainakin osa.

Mun mielestä kirpparit on ostopaikkoja mille tahansa siinä missä kauppakin. Toki on jotain mitä en sieltä ostais. Just hygieniatuotteet, alusvaatteet, ja ehkä sellaset turvallisuteen liittyvät jutut olis mulla kanssa rajana, niin kun turvakaukalo/istuin ja kypärät yms. koska ne jos kerrankin on ollut kolarissa niin ei oo enää turvallisia. Ja sitähän ei voi käytetystä tietää varmaksi. Toki niistä aika hyvin näkee jos on saanut kolhua, mutta olisin kyllä aika tarkka niiden kanssa ihan ilman kolhujakin. Mutta siis muuten kyllä ihan kaiken mun mielestä voi ostaa kirpparilta. On ne sitten itselle, vauvalle tai jollekin muulle. Vaatteet, pehmolelut ja muut tekstiilit voi kuitenkin esim. pestä ennen käyttöön ottoa.

Ja kunhan tulee pakkasta niin nehän voi laittaa myös hankeen niin lähtee taas vähän lisää "pöpöjä".

jee, joulukortit postissa. Viimeiset lahjat valmistuu tänään, kunhan pojan saa yöunille.
Jos vielä sää muuttuisi jouluisemmaksi, niin alkaisi tuntua jouluiselle. Voisikin jotkut jouluvalot virittää tunnelmanluojaksi :)

Joo, en minäkään lähtisi turvatuotteita (kaukalo yms..) muuten ostamaan kirpparilta, mutta kaveri oli ehtinyt viedä omansa myyntiin ennen kuin tiesi, että meille tulee tarvis. ;)

Minä olen kaikille sanonut jotka on kysynyt lahjatoiveita neidille, että vaipoille ja maidolle on aina tarvetta. :D Niin ja vaatteita ei kannata ostaa, koska niitä on jo niin mahdottoman paljon, että ei ehditä käyttämään.

Meillä pyörii vaatteet ja lelut 60asteessa oli lapussa merkintä mikä hyvänsä. :D Jos ei kestä niin sitte ei kestä ja nakataan pois. :D Kirppikseltä ostetut vaateet ja lelut pesen ekan kerran erikseen. En siis sekoita muiden pyykkien kanssa niitä. Ja uudet vaatteet pyrin pesemään saman väristen kanssa, mutta muuten pyörii kaikki samassa väriin katsomatta. :) Yks valkoinen body on tähän mennessä vaan ottanut vaaleanpunaista väriä itseensä, mutta siitä tulikin aika kiva. :D

Meillä ei olisi ollut edes varaa ostaa tytölle juuri mitään uutena, kuten kaukaloa taikka vaunuja. Enkä usko, että kukaan sukulaisistakaan olisi ostanut.. :confused: Ja kun käytettynä ostaa, niin toki syynään joka tuotteen millimetrin tarkkuudella, ettei varmasti tule ostettua sikaa säkissä.

Minäkin pesen lähes kaikki tytön vaatteet, harsot yms 60asteessa. Tästä meillä on miehen kans ollut vääntöä. Hänen mielestään KAIKKI pyykit pestään 40asteessa, pikapesussa ja ilman huuhteluainetta. En jaksa enää ees väitellä koko asiasta, yritän vaan keretä laittaa koneen päälle ennen sitä :grin

Ollaan sanottu kaikille, ettei tytölle tarvis vaatteita laittaa joululahjaksi kun niitä on jo nyt liikaa, mutta varmasti niitä joltakin tulee. Ruokalapuille yms olis enemmän tarvetta.. Ja vaippoja tarvii aina :wink

Tänään meille laitetaan joulukuusi! Saa neiti ihmeteltävää :p

Olen kyllä käyttänyt nuo käytetyt pehmot pesukoneessa, mutta vieläkin niissä mustia koirankarvoja.

Meillä alkoi jo anoppi puhua että ei sitä pukkia varmaan vielä tartte tänä jouluna tilata? Meinasin sanoo ettei tarvii ollenkaan mitään pukkeja.. Me siis ollaan miehen vanhemmmille menossa aattona syömään jne. Minu ei ajatus kiinnosta ei sitten yhtään!! :( Mutta kun heillä on semmonen tapa ja perinne että oma perhe ja ukki ja mummi sinne jouluksi aina menee. Mä ajattelin että tän joulun voi nyt tehdä poikkeuksen ja mennä sinne, mut ensi jouluna aletaan rakentaa sitä omaa perheen joulua kotiin kun tyttö alkaa jotain jo ymmärtääkin ja minusta siitä ei tarvitse suuttua jos me halutaan rakentaa omat perinteet omaan kotiin koska niinhän hekin tekivät kun omia lapsia saivat!?

Meillä tehtiin tänään suursiivous sillä aikaa kun tyttö nukku pihalla. Oon nyt muutenkin viikonlopun ajan tehnyt inventaariota. Ihan älyttömästi pieniä vauvanvaatteita! Siis miten tää on mahdollista? Eikö nää kaikki mahtunu päälle vielä viikko sitten? :p Alkuviikosta alkaakin urakka käydä nää läpi ja laittaa eteenpäin. Muutenkin oon tyhjännyt kaappeja ja laittanut ihan urakalla tavaraa torille myyntiin. Jos sais samalla vähän tienattua pahan päivän varalle..

Me ollaan paketoitu lahjoja ihan urakalla eikä loppua näy. :D Vielä pitäis tehä joulusiivous, mutta taitaa jäädä ihan perus viikkosiivoukseen, kun tässä on muutenkin tätä hommaa enempi kun tarpeeksi. :D Soseitakin olen pakkaseen tehnyt valmiiksi niin ei tarvi joka kerta alkaa höyryttelemään ja soseuttamaan erikseen. :)

Inventaario on täälläkin menossa ja iso laatikollinen on jo pieniä vaatteita kasassa. Meillä kun jäi esimerkiksi kaikki 62cm bodyt käyttämättä, kun jouduttiin siirtymään suoraan kokoon 68cm. :D Muutamia vaatteita olen jo saanut laitettua myyntiin ja on mennyt kaupaksikkin. :)

Meillä Eepuli meinas käydä noiden 62 bodyjen kanssa vähän samalla tavalla! Oon huomannut, että meidän neidillä on aika pitkä selkä - siinä missä 62 bodyt ei enää yllä likimainkaan kiinni niin 56 housuista osaa sopii vielä ihan mainiosti! Onnks hankin noita bodyn jatko-osia, joista ALotta vinkkas, niiden kanssa 62 bodyt on just sopivia, kun sit taas 68:ssa on hiat pitkät ja ne on aika telttoja. Hankalan mallinen lapsi, äitiinsä tullut :D

näin pitkälle päästiin, mutta tänään se tapahtui, kakat hiuksissa asti! Onneksi poika tykkää kylvyistä :D

Niin ja ne bodyn jatkopalat on myös hyviä siksi, että osa bodyistä ihan kummallisen mallisia. Ei ole haaroissa tilaa edes tavallliselle vaipalle, saati jos on paksumpi kestovaippa. Kuka niitä bodyja oikein suunnittelee?? Pitäis varmaan laittaa valmistajille palautetta ...

en ole löytänyt jatkopaloja kuin nettikaupoista. Omani tilasin mollavauva.fi, google löytää muitakin kauppoja hakusanalla "bodyn jatkopala". TIlasin kerralla 2+2 palaa ja postikuluineen oli 12,50. Tolla hinnalla ei kannata enää itse tehdä, kun samaa palaa voi siirtää bodysta toiseen käyttämättä välillä pesussa, kun ei se varsinaisesti likaannu.

Ihan kaikkiin boyihin noi ei käy, joissakin on ne pienemmät nepparit, mutta meillä ollut ehkä 3 sellaista bodya.

Kyllähän niillä jatkopaloilla saa pituutta, mutta ei harteisiin leveyttä. :D Neiti on äitiinsä tullu, kun mullakin on aina hirveen työn ja tuskan takana löytää itelle sopiva takki, kun oon niin harteikas. :/ 74cm bodytkin jo sopivia. :O Muuten kyllä käytetään vielä 56cm alaosana ja kohta varmaan saa ottaa jo jokuset 62cm käyttöön. :) Terättömistä yöppäreistäkin menee vielä jotku 56cm ja 62cm. :) Joo, on kyllä ihan ihmeellisiä nuo vaatteiden koot eri valmistajilla. Tosi hankala ostaa ja pitää oikeesti moneen kertaan venytellä ja zoomailla, että ei tuu ostettua liika pieniä. Meilläkin yks muumibody kokoa 62cm, mutta vastaa todellisuudessa jotain 86cm! :O Ja ihan turha ostaa mitään name itin 68cm terällisiä yöppäreitä, kun ne on jo valmiiksi lyhyitä...

Todellakin vaatteiden koot on hankalia. Vähän eroa voi tulla myös siitä, että käytetyt on voinut kutistua pesussa. Muutama vaate on mellä jäänyt vahingossa käyttämättä kokonaan kun on ollut kokolappunsa mukaisessa laatikossa, mutta on ollutkin kaksi kokoa pienempi. Ärsyttävin tähän mennessä on ollut citymarketista ostettu 3 bodyn paketti, kokoa 74, kaikissa kokolappu 74, mutta ovat kahta eri kokoa, onneksi laitoin heti oston jälkeen pesuun, muuten ois nekin jäänyt käyttämättä, on just sopivia. Pitäisikin ihan lähettää asiasta palautetta.

Epuli, meillä on ollut pari hartiosta liian leveää bodya :D Poika on pitkä ja hoikka kuin isänsä. Niin on vauvat erilaisia.

Huoh, voi että ois kiva saada kunnon jouluateria. Me paistettiin kinkku jo eilen kun mies niin halusi. Mutta kun hän ei sit sen kummemmin muista jouluruuista välitä, niin mun pitää olla joko ilman tai itelle kehitellä jotain. Ei hirveesti huvita alkaa itelle mitään laatikoita laittamaan :confused: Nytkin ajattelin keittää muutaman potun, kastiketta ja syyä ne kinkun kans.. Ja tuskinpa tuo kinkkukaan nyt aattoon asti riittää..

Meillä alkaa 62cm bodyt olemaan jo siinä ja siinä mahtuuko enää.. Toki eri merkeillä on huomattavia koko eroja. Oon huomannu, että monet bodyt on pituudeltaan sopivia, mut sit ne on älyttömän kapeita! Eilen taas huomasin, että osa vaatteista on käynyt pieneksi.. Pitänee käydä ne uudelleen läpi :rolleyes:

Takaisin