Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maikkie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
cupcake, on nää ekat kolme viikkoa mennyt kyllä nopsaan, itsekin ihmeissään että loppuviikosta sitten jo 8 vko täynnä. Mutta ehkä kun on tuo vilkas esikoinen, aika rientää eri tavalla kun viimeksi, tuntu että viikon ei kulunut millään. Mitäs digitesti tänä sano???

Ja oli mies sitten mukana siellä ultrassa perjantaina, onhan sen aina ihanaa kuulla ne sydänäänet. Tässä ultrassa näkyy kuitenkin aika vähän, 4 vko päästä sikiön muoto on jo niin paljon enemmän vauvan muotoinen. Eli ehkä se sydänääni on tässä se varhaisultrassa se paras kyllä :)

Eka neuvola on keskiviikkona. Muutimme keväällä, eli nyt on katuosoitteen mukana uusi neuvolatäti vaikka neuvolapaikka onkin sama tuttu. Puhelimessa se oli todella mukava ja avulias. Esikoisen kohdalla mun th jäi eläkkeelle ja siihen tuli nuori, tosi ihana nainen, harmittaa paljonkin ettei ole enää sama. Mutta, ensivaikutelma uudesta oli siis jeesh, katsotaan sitten paikan päällä ylihuomenna.

Kyllä aika menee nopsaan! Olen samaa mieltä siitä lollo, mullakin tulee sitte sunnuntaina viikko 8täyteen eli nyt on 7+1 ja torstaina eka neuvola! :) hiukan alkaa jo jännittää! :D kun kuulee sydämen äänet on se vaan niin helpottavaa! :) ja tekee kaikesta niin todellisempaa! :)

Oho :eek: ollaankin päästy suoraan etusivulle! Nääpä onkin sit näköjään aika julkisia keskusteluja kuitenkin..

mulla näytti eilen digitesti raskaana 3+ eli nyt sit otin ja varailin aikaa neuvolaan ja varhaisultraan :) neuvola ois 13.1 (joudun vähän olee töistä poissa, mut onneksi ei tarvii kertoa koko tarinaa) ja varhaisultra on 27.12 eli ensi viikon pe! nyt alkoi pelottaa ja mahan sivuillaki tuntuu viiltelyä. no, josko tää tästä, neuvolan ajanvaraukseen vastannut täti kuulosti positiiviselta et on hyvät mahdollisuudet vauvaan ym. hän puhui jostai 90% mahdollisuudesta, mut en tiedä, mistä hän sellaisen tiedon repii :)

Nyt on pakko kysäistä et onko kellään tullut alkuraskaudessa verta yhdynnän jälkeen? Täällä meinaan tuli kerran paperiin eikä sen jälkeen tullut mitään..nyt vähän huolen sekaisin tuntein eteenpäin.. :/

Nyt on pakko kysäistä et onko kellään tullut alkuraskaudessa verta yhdynnän jälkeen? Täällä meinaan tuli kerran paperiin eikä sen jälkeen tullut mitään..nyt vähän huolen sekaisin tuntein eteenpäin.. :/

Ei pitäisi olla vaarallista, johtuu limakalvojen kuivumisesta ja sen myötä friktio voi aiheuttaa pientä verenvuotoa.

Ei oo välttämättä kuivuminen vaan oikeastaan päin vastoin eli verenkierto lisääntyy ja kohdunkaulan hiussuonet vuotaa helpommin verta. Mut jos tulee verta yhdynnän jälkeen ois hyvä soittaa neuvolaan ja varmistaa heidän kanssa miltä kuulostaa. Useimmiten harmitonta.

pimpula Mä luulen, et jos ei ihan törkeästi sitä vuotoa tullut, niin kaikki on ihan hyvin. Ja mä oon samoilla linjoilla elmiinan kans, et siellä on ne paikat niin verevät ja turpeat, et pienet hiussuonet saattaa yhdynnän vuoksi katkeilla ja vuodella vähän. Jos jatkossakin käy samoin, niin voithan toki soittaa neuvolaan oman mielenrauhan vuoksi! :)

Minäpä soittelin tänään neuvola-ajan itselleni! Ensimmäinen aika on (JO!) 3.1 ja sitten lääkärineuvola + ar-ultra oiskin 8.1. Ei tartteis jännittää enää mahdottoman kauaa.. :)

Täällä olisi yksi uusi plussannut mukaan. Viime viikolla sain plussan testiin ja nyt viikkoja olis menkoista laskettuna 6+6. Ensimmäinen neuvola olis 31.12.Tällä hetkellä olen kotona meidän esikoisen 10,5kk kanssa ja koitan saada opinnot päätettyä kevään aikana.
Oireitten suhteen oon päässy aika vähällä ja se tässä vähän pelottaakin. Viime raskaudessa oksentelin viikoille 22 asti, mutta nyt ei ole ollut kun pientä kuvotusta, väsymystä ja jäätävä määrä finnejä! :)

Clearbluen testillä näkyy muutama päivä ennen. Itse tein tavallisen 3pv ennen ja kaksi viivaa tuli jo pissatessa tikkuun :) se maksoi 9€ ja digitaalinen jossa lukee niin n.15€.

mua on alkanu jo vähän jänskättää, alkaako mun työkaverit tajuamaan piakkoin, et saatan olla raskaana :) mun maha on nimittäin pömpöllään ihan 24/7 ja läheinen työkaveri, joka tietää mun plussauksesta sanoi eilen, et maha näkyy jo selkeästi :O toisaalta alan näin varhaisultraa odotellessa olla pikkuisen kauhunsekaisin tuntein, et jospa jotain onkin käynyt eikä meille tulekaan vauvaa :/ oireita on kyllä edelleen mm. kova väsymys, jatkuva pissalla juokseminen, nälkä, jano ja kuvotus/etominen. nyt etenkin hajuvedet, tupakanhaju ja jotkin joidenkin ihmisten ominaishajut etovat. pitäis vielä viikko odottaa et pääsee varhaisultraan.. mies kommentoi vaan, kun kysyin, et entä jos mahassa ei olekaan ketään, et sit täytyy "laittaa sinne uusi". mies se jaksaa olla positiivisempi kuin minä, olin viimeksikin tyttöä odotellessa vielä np-ultraan asti ihan varma et kyseessä on valeraskaus.

della79 pömpöttääkö sulla pelkästään maha? mä olen ihan nakkisormi ja näytän siltä, kuin olisin istunut 14 tuntia lentokoneessa...nilkat turpeena ja kivikovat pohkeet. Vältän kaikkea suolaa kun en lisää sitä muutenkaan ruokaan, mutta esim eilinen fetapunajuurisalaatti taisi olla liikaa. Mä en edes usko että kukaan veikkais mun olevan raskaana -lähinnä ehkä jollain vahvalla kortisonilääkityksellä tms. Muuten hoikassa kropassa näkyy aina inhottavan helposti tämmöset turboilut :(

Mä olisin kans ihan valmis siihen ensi perjantaihin, alan muuten itsekin epäillä että onko tämä totta! :D

papo, juu maha pömpöttää ja kyllä mulla varpaatki turpoaa kengissä, jos siis olen liian pitkän aikaa kengät jalassa. sormet on vielä ihan ok:t (sormukset menee ilman väkivaltaa :D ), mut pudottelen koko ajan tavaroita = mikään ei pysy sormissa. mä olen pitkä ja hoikka ollut aina, joten mulla mahan pömpötys näkyy nopeasti ja nythän toi tuntuu olevan päivittäistä. mulla on kyl menkkojen aikaan aina turvonnut maha ja laskenut sit ku ne on ohi, mut tuskin tätä ainakaan enää kovin kauaa kukaan laittaa menkkojen piikkiin. omat farkut menee vielä jotenkin jalkaan, muut ns. kangashousut ei enää ja mun mammahousut on vielä siskolla lainassa, joten pakko selvitä omilla farkuilla. yritän kans vältellä suolaa, mut koska juon vichyä, kivennäisvettä, turvotus voi johtua myös siitä. niin ja toinen juttu on toi jo nyt alkanut ummetus, mut se kyl varmaan johtuu perunasta ainaki osittain, peruna ei nimittäin sovi minulle oikein missään muodossa.

Kauhulla luen teidän oireista! Itselläni oikeastaan kaikki oireet kadonneet, ainoastaan tissit aristaa vähän, mutta hyvin vähän. Muutamana viime päivänä ei ole kuviotustakaan ollut enää, ja maha on ihan normin tuntuinen, nippailut kadonneet myös. Alkaa mietityttään onko tuolla ketään vai mikäs nyt on. Onneksi varasin sittenkin ar-ultran ja se on huomenna, niin saa varmuuden. Mies jo kertonut muutamille (työkaveri ja veli ainakin), itse vain yhdelle kaverille että saa jollekin höpötellä. Jouluna olisi tarkoitus vanhemmille kertoa, saas nähdä onko nyt sittenkään mitään kerrottavaa... Menkkoja kuitenkaan ei ole näkynyt, että se ainakin ihan positiivisena asiana.

Mulla ei oo ollu nyt yhtään mitää oireita, esikoista oottaessa tissit oli aivan jumalattoman kipiät jo viikon ennen plussaa.. Hirvittää vähäse että onko tuolla mahassa ees mitään mistä joskus tulee jotain elävää..

Kolmatta nyt jo odotan ja voin siis kokemuksella sanoa että raskaudet ovat kaikki olleet ihan erilaiset! Eskoista odottaesa ei mitään oireita, ei mitään! Ja kakkosta odottaessa järkyttävä uupumus ja lievää huonoa oloa tuli jos ei huolehtinut että söi riittävän usein, jatkuvat harjoitus supistelut loppuvaiheessa ja siksi jäin töistäkin pois koska maha oli piukeena koko ajan! Nyt tämä kolmas onkin tuottanut enemmän oireita kuin edelliset yhteensä vaikka on vasta rv7+4! Ainakin itse tykkäisin oireettomasta raskaudesta koska siitä pystyy ihan erilailla nauttimaan! Joten rentoutukaa ja odotelkaa rauhassa, kyllä se jonkun ajan kuluttua jo alkaa helpottaa kun masukin kasvaa! Joka raskaus on ainutlaatuinen, koska jokainen lapsi on ainutlaatuinen! :)

Takaisin