Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maikkie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos. Jotenkin on kuitenkin ihan hyvä olo.. Ja se vuotokaan ei ole jatkuvaa. Ainoastaan aamuisin tullut vähän pyyhittäessä siis paperiin eli ei vuotamalla vuoda ainakaan vielä. Toivottavasti ei alakaan..

Peukkuja Lilia, ei tuo välttämättä tarkoita mitään pahaa, monihan vuotaa pitkään alkuraskaudessa. Toivotaan että kaikki on hyvin perjantaina

Kurkistelen teidän juttuja tuolta heinäkuisten puolelta. :)

Lilia, täällä oli sama juttu. Tuhruvuotoa tuli lähes kaksi viikkoa. Kävin varhaisultrassa 5+4 ja mulle sattui erittäin epämiellyttävä gyne, joka sanoi että ei täällä ole kuin tyhjä ruskuaispussi että alkio on vuotanut pois ja toivotteli hyvät jatkot laskun kera ja sanoi vielä että ei tarvitse tulla uudelleen, että kohtu kyllä tyhjenee itsekseen. Jokin ääni sisälläni sanoi, että en ole samaa mieltä gynen kanssa.. Varasin viikon päähän uuden ajan eri gynelle ja silloinhan siellä näkyikin alkio ja syke <3 vuoto jatkui edelleen mutta tämä gyne sanoi että ei mitään hätää kun kipuja ei ole eikä vuoto ole niin runsasta että sidettä tarvitsee vaihtaa useita kertoja päivässä.
Halusin vain sanoa, että sullakin on aika vähän viikkoja ja siellä ei välttämättä vielä näy ketään mutta kaikki voi olla varmasti silti hyvin! Tsemppiä! :)

Oi, onneksi pidit pääsi happy_life :) En odota näkeväni sykettä, mitta tieto siitä että edes olisi oikeassa paikassa helpottaisi oloa. Mä pärjään koko päivän yhdellä pikkuhousunsuojalla eikä siihenkään juuri mitään tuu. Ainoastaan aamuisin tullut pyyhkiessä rusehtavaa mutta muuten ei mitään. Eli ihan tuhrua, ei vuotoa.. Olisipa jo perjantai...

Lilialle peukut pytyssä, ettei ole mitään vakavaa. Tulehan huomenna kertomaan, mitä ultrassa selvisi.
Mä näin viime yönä (tai aika aamua se jo oli) unta, että mulle tuli kekenmeno. Heräsin tosi ahdistuneeseen oloon ja se unen itku melkeen jatkui herätessä. Piti vähän aikaa miettiä, mikä oli totta ja mikä unta. Onneksi se oli vain unta! Oletteko muut nähneet unia nyt entistä enemmän? Toisilla se taitaa kuulua raskauteen, että näkee unia normaalia enemmän.
Sain muuten ylimääräisen neuvola-ajan ensi tiistaille (silloin rv 5+5), koska neuvolasta pitäis jo nyt laittaa lähete äitiyspolille. Lääkäri siellä polilla sitten arvioi pitäiskö mun käydä varhaisultrassa siellä, vai meenkö vasta nt-ultraan. Neuvolassa katotaan näkyykö alkio jo niiden ultralla. Toivottavasti näkyy, niin sais omaa mieltä vähän rauhoitettua.
Meillä on täällä kyllä niin IHANA neuvolantäti (hän on koulutukseltaan kätilö)! Hän on niin ammattitaitoinen, empaattinen ja helposti lähestyttävä ihminen. Mutta neuvolalääkäristä ei voi kyllä sanoa samaa, hän on kylmä nainen.

Lilialle tsemppiä ja toivotaan että kaikki on kunnossa!

Muru; kyllä täälläkin unia nähdään ja näin unta myös keskenmenosta! Mutta tiedäthän että jos näkee unta kuolemasta se tarkoittaa uuden elämän syntyä! :) olen myös nähnyt unta että odotin kolmosia, kerroin unessa pomolleni että odotan kolmosia! :D ja muutamaan otteeseen olen nähnyt unta että sain kaksos tytöt! Ehkä siksi näen näitä monikko unia että hiukan pelottaa jos nyt tulee enemmän kuin yksi perheen jäsen lisää, kuitenkin kolmatta lasta kun odotan! :D

Uniin täytyy vielä lisätä että olen nähnyt enneunia joten siksi myös nuo unet ehkä pelottaa hiukkasen! :) Moni saattaa ajatella että tuohan on ihan pimee, mutta olen nähnyt unen jossa ystäväni sai lapsen ja se oli tyttö ja näinhän siinä kävi että sain kummitytön! :D

Kun menette yksityiselle varhaisultraan, onko teillä puoliso mukana?
Meillä tään tuo aika illemmalla, jännittää...

Lollo: Jos vain puolisolla on mahdollisuus tulla mukaan, niin ehdottomasti! Se tuo miehelle asian konkreettisemmaksi ja on vaikuttava kokemus molemmille.

Mies oli tänään mukana ultrassa ja sai ensimmäisenä kertoa mulle, että siellä se pieni on ja sydän lyö vimmattua vauhtia <3 sit vasta näyttivät mulle :D

Pidin kyllä ehdottomana, että mies tuli mukaan ultraan. Niin paljon se jännitti.

Kyllä mies esikoisen kohdalla oli useinkin mukana neuvolakäynneillä ja kummassakin ultrassa. Nyt kun meen yksityiselle niin tuntuu erilaiselta, enemmän gynogologikäynniltä. Pitää vielä ehdottaa hänelle, että tulisi nyt mukaan.

Hurja katsoa miten pitkällä osa teistä jo on! Lollokin kahdeksannella viikolla ja joku käynyt jo ar-ultrassakin! :o Itse vasta 3+6 (tein plussatestin 3+4 - minäkö hätähousu :D), tänään/huomenna olisi kuukautisten alkamispäivä. Saa nähdä kuinka käy.. Ajattelin ylihuomenna tehdä digitestin jonka pitäis kaiken järjen mukaan näyttää 2-3, tai jopa 3+. Jännittää, mut on toisaalta kovin luottavainen olo. :) Masussa tuntuu menkkanippailuja mitä tuntui esikoisestakin alkuraskaudessa, eli jotain siellä tapahtuu. Joka sormi pystyssä ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivon, et kaikki menis loistavasti ja yhdeksän kuukauden päästä meillä olisi pieni vauva. <3

Neuvolaan ajattelin soitella sitten digin jälkeen. Kuitenkin menee monen viikon päähän se eka aika. Muutenkin ahdistaa vähän mennä tuonne uuteen neuvolaan, tuntuu et tytönkin kanssa siellä käyminen on vähän pakkopullaa.. Ei oikein nuo kemiat oo kohdallaan th:n kanssa! "/

Cupcake, mulla on kans vähän ei-niin-mieluisan oloinen neuvolatäti. Olen tuolla käynyt aiemmin syksyllä papassa ja silloin jo fiilikset olivat vähän epäluuloiset, vahvistuivat ajanvaraussoitolla (täällä varataam suoraan terkalta, tiedä muiden käytännöistä). Olisi kiva, jos kemiat kohtaisivat...

Aika kuluu niin hitaasti, tahtoisin jo varmistusta, mutta päätin sitkeästi odottaa ensi vuoden puolelle. Kun arkielämän toimintoihin raskaus ei vaikuta. En polta tai koe tarpeelliseksi juoda, työni on kevyehköä ja "turvallista". Tässä on jopa hetkittäin ehtinyt unohtaakin. Ekan viikon kun mielessä pyöri tasan yksi ajatus. :)

Kurjaa kuulla että terkka on epämieluisa! :/ minulla vasta ensi viikolla to eka neuvola käynti, mutta jo puhelimessa tuntui olevan mukavan oloinen ihminen....ainut harmi että hän sijainen eli saattaa terkka vaihtua kesken odotus ajan! Onneksi tiedän että vakituinenth on myös todella mukava!

Meillä mies on ollut mukana ultrassa jos on ollut vapaalla tai aika on muuten sopinut! :)

Mua kans vähän jännittää on th kiva vai ihan kauhea. Aikaa varatessa puhelimessa ollut ihminen oli ainakin mukavan=)

Mulla oli raskausaikana aivan mielettömän symppis th, semmonen vanhempi nainen. Aluksi pidin häntä vähän outona mut kun aikaa kului ja useampi käynti oli käyty, niin meistä tuli ihan jopa kavereita! :D Mut jouduttiin sitten vaihtamaan terkkaa tytön ollessa puolvuotias, kun tää kaupunginosa missä asutaan, vaihtui toisen terveysaseman piiriin. "/ Iso harmi. Vaikka tästä meiltä ois paljon lyhyempi matka tuonne entiseen nlaan (3km), tuonne nykyiseen onkin sit varmaan viis kilsaa. Eipä raskausaikana pahemmin kävellä tuota matkaa, mikäli liitoskivut on samaa luokkaa ku edellisellä kerralla.

Pssst.. Tein muuten CB:n ovistestin, sain hymynaaman. <3 ;) Kunpa mä nyt malttaisin sen r-testin kans vielä..

Takaisin