Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maikkie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla siis tulehdukset ajoittui vain siihen talvi-kevät aikaan ja aina vain vasen rinta oli tulehtunut! En tiedä mistä tulehdukset tuli vaikka imetin säännöllisesti molemmista rinnoista ja varsinkin siitä vasemasta jotta tyhjeni hyvin! Ja suojasin aina jopa jääkaapille mennesäkin rinnat! Eipä noista aina tiedä mutta esikoinen syntynyt heinäkuussa ja hänen imetys aikana ei ollu moista vaivaa!

Ja kyllä meille esikoisen kohdalla oli helpoa talvi pukeutuminen vielä noin pienenä! Eiköhän se vaate-kapina tule vastammyöhemmin kun iskee uhma ikäkin!

Mul onn vissiin puhjenu taas angiina -.- (iiisot nielurisat) oon täl hetkel tampereella, joten pääsen hoitoonki vast maanantaina. Mitä antibioottei ei saa syödä, vai käykö kaikki?

Ps. Ärsyttää myös et tuntematon esitettiin super myöhään :---)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä liikuntaa harrastetaan lähinnä koirien lenkitys muodossa.Jumpilla tykkään käydä,mutta se jäi kun palasim töihin tänä syksynä.Työ on vuorotyötä,joten vapaa aika täytyy suunnitella huolella:) Tänään olen ollut todella huonolla tuulella ja kaikki on ärsyttänyt.Etova olo on myös kiusannut ja tää väsymysvoisin vain nukkua,nukkua ja nukkua.Tälläkin hetkellä mun täytys nousta tuhisevan pikkuukon viekusta ja suunnata iltavuoroon:(:(((((

Tsemppiä Kiharainen ja muut kipeät, väsyneet, tunteilevat ja yökkäilevät! :dance008 Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu!
Muru<3: Ei ole enää kovin tuoreessa muistissa esikoisen vauva-aika ja mitä missäkin iässä on odotettavissa. Ja rintatulehduksista vielä: Me toiset saatetaan vaan olla herkempiä saamaan se kuin toiset, eikä aina auta vaikka suojaa kylmältäkin. Mulla oli yksi niin paha tulehdus, että piti ottaa antibioottia pistoksina, eikä saanut imettää lääkekuurin aikana. Ei kiva. :angry1

Onks kaikki jo tilanneet ajan neuvolaan? Tää laiskamato ei ole vielä saanut aikaiseksi :) Pitäisi kai koittaa varailla..mutta eipä sitä varmaan tän vuoden puolella enää kerkee..tästä tää sit taas alkaa, selittelyt töissä miksi joutuu aina skippailee sinne ja tänne kertomatta minne..

Mä en ole varannut vielä, mutta en nähnyt kiireelliseksi(5+2). Tänään kai pitäisi, että sinne joskus edes pääsee. Töiden takia kun pitää toivoa tiettyjä aikoja. Ajanvarausaika alkaisi kahdeltatoista.

Varhaisultraa mietin. Olisi ihan sikasiistiä jouluna kertoa, että jotain elelee oikeassa paikassa. Ensi viikolla taitaa olla kuitenkin aika aikaista, kun viikkoja kasassa silloin 6. Tuntuu, että täälläkin kaikki ovat "paljon" pidemmällä jo :D Ei malttaisi odottaa. Saatan kuitenkin jättää väliin varhaisultran, katsoo nyt miten tämä etenee. Fiilikset on hyvät.

Mä en ainakaan oo varannu :) Oottelen viel vähän, varmistelen et varmasti ei ala kuukautiset jne, ja sitten vasta soittelen. Ei täällä varmaan pääse neuvolaan kun vasta 8-9 viikolla ja siihenkin vielä aikaa kauheesti :D

Siis voi luoja miten ajatus laukkaa..just vasta plussattu vähän aikaa sitten ni tällä pyörii jo synnytys päässä :)

Täälläkin ensimmäinen plussa ikinä, lähemmäs 7 vuotta yritystä takana! LA olisi 14.8 :)
Mua jännää ihan kamalasti, samalla on ihanaa ja samalla joka hetki on huoli, että meneekö kesken. Huolihan ei kyllä auta mitään, joten täytyisi yrittää olla miettimättä liikaa. Viime viikolla oli joka päivä semmosta menkkakipuilua, nyt ollut jo 2 päivää helpompaa, mutta tissit on kokoluokkaa valtavat :D

Ratsastusta harrastan minäkin, joka päivä, omalla hevosella. Olen kyllä täysin varma etten putoa (olen kilpaileva kouluratsastaja) , mutta saas nähdä kuinka pitkään sitä pystyy kunnon puolesta jatkamaan. Viikonloppuna on tulossa taas valmennusklinikka ja vähän kauhistuttaa, että kuinka jaksan. No, täytyy mennä fiiliksen mukaan. Valmentajalle olen kertonut, muuten ollaan pidetty miehen kanssa omana tietonamme, vaikka kyllä tekisi mieli kertoa kaikille kavereille ja appivanhemmille jne. :D Teille pääsin onneksi kertomaan!

Mä varasin heti neuvolan noiden pyhien takia, olin hätähousu. Ja aika onkin jo ensi viikolla, apua, silloin jo 8. viikko. Mun nvl-täti varasi samalla sen nt-Ultran tammikuulle :) Se oli kyllä yllätys mutta kiva kun sekin valmiina kalenterissa. Silloin kun loppuu salaileminen, jos kaikki vaan on hyvin, eli sitä päivä ootellessaan.

Pahoinvoinnin aikana suurin intohimoni on muuten hesen kanahampurilainen :D Ei oikein mikään muu maistu.

Muokattu viimeksi:
Hesen hamppari kuulostaa aika hullulta :D Ehkä soittelen neuvola aikaa tän viikon jälkeen, nyt vasta 4+5 viikkoja ni varmaan ehtii suurimmat pyhät menemään ohi ennen ekaa neuvolaa. Ja ehkä sit alkaa jo pikkuhiljaa uskoa että kaikki vois mennä hyvin :)

Mun piti ottaa kans influenssarokotus, koska työskentelen sairaalassa ja siellä on sellaisia osastoja, joissa se vaaditaan työntekijöiltä. Mulle sanoi piikin laittanut terkkari, että se rokotus on nimenomaan jopa suositeltavaa ottaa raskaana ollessa.

Pikkaisen mua hirvittää tuo sairaalaympäristössä työskentely. Siellä, kun kuitenkin on ihan kaikkea mahdollista ja pöpöt leviää niin helposti. Käsidesiä menee varmaan litra päivässä. Onneksi mä nyt en ole kaikista pahimmalla mahdollisella osastolla. Olen semmoisella osastolla, missä on odottavia äitejä. Ja on siellä muutamia synnyttäneitäkin ja niitä iiiiihanaia pikkuisia vaaveja! Miten voikaan 2,5kg vauva olla PIENI!!!!! Ihan uskomattoman pikkuinen ja suloinen suuren suuri tutti sussaan ja se vauvan tuhina! Kumpa elokuu ois jo huomenna :)

Me myös varasimme varhaisultran yksityiselle, sopivasti aaton aattona 23.12. Neuvola on 18.12. ja siellä selviää, menenkö käväsemään äippäpolilla sairauteni takia ja kenties kunnalisen kautta varhaisultrassakin, mutta varoiksi varasin tuon ykistyisen, kun neuvolan täti tuntui olevan pihalla, kuin lumiukko sairauteeni liittyen. Perun yksityisen, jos nyt ilmeneekin, että pääsen kunnallisen kautta.

Maikkie täällä toinen sairaalamaailman ihminen! :) Saapa nähdä minkä verran sitä tulee pyörittyä erilaisissa ympäristöissä... eniten ehkä jänskään sitä, että nyt kun oman sairauteni lääkitys on tauolla raskauden takia, imenkö itseeni kaikki mahdolliset pöpöt? Iiik! No, eipä auta, kuin vain koittaa selviytyä ja toivoa, että kaikki menee hyvin.

Jännitän kauheesti verikokeiden tuloksia.:happy090 Illalla nukkumaan mennessä en osannut ajatella mitään muuta, koko yön näin unia aiheesta ja tänä aamuna havahduin siihen, että puhelin soi, ENKÄ KERENNYT VASTAAMAAN! :violent001 Nyt tässä odottelen, että soittavat uudestaan. :confused5

Täällä alkoi ruskea tuhruvuoto sunnuntaina ja jatkuu edelleen.. Hyvin vähäistä on mutta huoli on silti kova. Sain neuvolasta ultraan ajan perjantaille, jolloin olisi 5+3 viikkoja. Saa selvyyden, ettei ole kohdunulkoinen tai munasarjassa mitään. Mullahan on oikealla puolella kysta, joka on nyt kipuillut (kai) ni samalla se tutkitaan. Toivon hartaasti, että pikkuinen on oikeassa paikassa eikä vuoto enteile mitään pahaa.. :|

Voih, toivotaan parasta <3 Eihän tuo pieni vuoto tosiaan aina pahaa tarkoita, mutta pelästyttää varmasti.

Takaisin