Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiiSa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä uskon, että säilykeruokia voi syödä (kukaan ei siis ole kertonut mulle mitään), kunhan ne käyttää heti, eikä säilytä ruokia avatuissa purkeissa jääkaapissakaan. Jos ei heti tule käytettyä koko satsia niin kannattanee siirtää ne sapuskat johonki toiseen astiaan. Bakteerivaaran lisäksi niistä säilykepurkeista alkaa avaamisen jälkeen liuteta raskasmetalleja (esim. alumiinia), kun se purkin sisältö pääsee hapen kanssa tekemisiin, vaikka niissä purkeissa onkin yleensä joku muovi tai lakkapinnoite sisäpuolella. Heti käyttäminen pätee kyllä muihinkin ihmisiin kuin raskaana oleviin. Itellä ainaski tonnikalaa on kyllä menny leivän päälle ja pitsaan suoraan purkista.

juustoista kun puhuttiin, niin itellä ollu aina hirvee himo aurajuustoon ja neuvolassa sanoivat että suomalaista sinihomejuustoa saa syödä, kun siinä ei ole ikinä mitään huonoa havaittu. anto vielä valion oman lappusen missä oli kaikki juustot mitä raskausajalla saa syödä. :)

tämähän ei nyt tämänhetkisiin jutusteluihin kuulu, mutta voisko joku auttaa tyhmää ja kertoa miten te saatte tuon lilypien raskausjanan tuohon loppuun? :D ite tein sen joskus ja yritin lisäillä, niin ei tuu muutako ne tekstit. :(

SRL, joo, kysehän on siitä onko juusto tehty pastöroidusta maidosta. Jos on, voi syödä. Ja se taidetaan kyllä lähes kaikissa juustoissa ilmoittaakin.
Kun olet tehnyt lilypiehen sen janan valmiiksi ja saat koodin, niin foorumilta valitse allekirjoitukseen kuvan lisääminen ja siihen kuvan url, niin pitäs toimia. Lilypiekin antaa muistaakseni useamman koodin eri tarkoituksiin, niin kokeilemalla vaan :D

Täällä taas ikuisuuteen!
kuukauden sairasloma takana ja ensimmäinen haparoiva työviikko selvitty. Onneksi pahoinvointi on enää paha painajainen(toki poikkeuspäiviä/hetkiä vielä on). Väsymys on vaan melkoista kun laahustaa kotiin ja pitäisi muka täälläkin jotain tehdä..joulu on oikeestaan kokonaan jäänyt laittamatta, mutta annoin luvan itselleni etten ressaa siitä tänä vuonna.lapsi saa leipoa piparit,anoppi tekee ruoat ja mies tuo kuusen...siinä se aikalailla on :D no..ensi jouluna vietetään sitten neljän hengen ihanaa joulua <3
Päätettiin miehen kanssa,että sukupuolta ei selvitetä, koska sillä ei ole mitään väliä.(tyttöolo mulla on jos kysytään).rv 12 menossa ja vatsa on jo valtava..ei mitään saumoja salailla esim.töissä.

Mulla pahin väsymys helpottanut kun siirryttiin 13. viikolle. Pahoinvointikin tulee nykyään aika kellontarkkaan siinä klo.19 jälkeen jälkeen. No eipä tule iltasyöpöteltyä laughing6

:angry

En tiedä mikä toi kiukkuhymiö on :D en osaa oikeen näitä hymiöitä käyttää :D ei ollut sitä tarkoitus laittaa

Ajattelinpas kysäistä onko teillä mahat vielä kasvaneet?

Mulla ei ole yhtään. Ihan litteä ja kuopalla olen aamuisin alavatsalta. Turvotus on tosin ihan megasuurta ja iltaisin näytän kuin olisin jo viimeisilläni, mutta se on vaan siis turvotusta. Vatsalihakset mulla toki on hyvässä kunnossa ja kohtu taakse kallellaan, että voi kestää kun sieltä esiin pullahtaa... No muo se ei haittaa, meneepä omat housut kauemmin jalkaan :) ... eikä oppilaat huomaa koulussa kovinkaan nopeasti kun liikunnanopena toimin kuitenkin verkkarit jalassa x)

Mulla on aamulla melko normaali maha, mutta en saa enää vedettyä sitä sisään. Illat näytän todella raskaana olevalta.

Meille on huomenna illalla tulossa illalla kavereita ja sukulaisia paljuun joten heillekin taitaa selvitä kysymättäkin miksi olen selvinpäin! Isovanhemmille kerrottiin viime viikonloppuna juurikin sen takia että huomenna se paljastuu monelle ja on kiva että he jo asiasta tietävät. Muuten olisin kertonut vasta ultran jälkeen joka on 2.1.

Ultran jälkeen se maha saisi kasvaa, koska tykkäsin sitä edellisessäkin raskaudessa "esitellä" tiukoissa paidoissa. Nyt näyttää kuitenkin vielä suurimmaksi osaksi siltä että on vähän liikaa tullu syötyä joulukinkkua..

Mulla oli kans turvotusta ihan tosi paljon tähän asti, mut nyt näyttäis että sekin ois vähän laskenut. Vielä en tunne kohtua kädellä tunnustelemalla, mutta reippaat sydänäänet sieltä kuuluu joten eiköhän se jossain vaiheessa kasva. :) Mammafarkkuja pidän välillä ihan mukavuussyistä, kun normaalit tiukat farkut painaa kuitenkin aika ilkeästi mahan kohdalta.

No mulla ilmeisesti istukka tuossa edessä joten siksi ollut alusta asti maha esillä. Tänään ostin np-ultran jälkee mammafarkut alesta. Aamusta asti maha pömpöllään ny ku rv13 meneillää. Töissä onneks saan melko hyvin pidettyy salassa ku vaatteet ei sairaalas niin kovinkaan tiukkoi ole :) tosin luulis et ku kolme viikkoo ollut saikul ni alkaa pikkasen kellot kilkuttaa. Muta kahtotaa ny koska si oikeestaa sanon töissä.

Huomenna lähdetään mun vanhempien luokse viettämään joulua ja ootan sitä paljon. En sen ite joulun takii vaan yhdessäolon. Meille kummallekkin perhe on aina ollut todella tärkeä ja siinä mielessä joulu mukavaa aikaa.

Mulla on masu ihan hippasen pyöristynyt, mutta ei siitä kukaan muu vielä tajua sen olevan raskausmasu. Lihonut en silti siis ole, eikä mua mitenkään ylenpalttisen paljon turvotakaan. Mammafarkkuja silti käytän jo töissä, kun normaalit vyötärömalliset farkut ahdistavat mahan kohdalta kun paljon joutuu kyykkimään. Kotona oleilen ihan normi lökäreissä, tai mammaleggareissa.

Niin ihanaa, kun oksentelu on nyt kaikonnut vallan. En ole enää muistaakseni yli viikkoon oksentanut! Mutta ihan normaali olo ei silti vieläkään ole. Jos ei ole syönyt, on nälkäinen ontto ja vellovan etova olo, ja sitten kun on syönyt, niin närästää :confused: Mutta kai se tästä koko ajan parempaan suuntaan menee.

Harmittaa kun pitää maanantaina vielä mennä töihin, en älynnyt pyytää sitä vapaaksi vaikka mulla ylityötunteja olisi ollutkin. Olisi saanut ihanan pitkän jouluvapaan! Mutta ei auta. Samoin sitten joulun jälkeen menen perjantaina töihin, se tuleekin olemaan yhtä hullunmyllyä kun alennusmyynnit alkaa...

Nii joo, ostin vilasta tänää ihanat legginsit myyjän suosittelemana. Niissä on melko korkee kans vyötärö ja sellai leveetä joustavaa resorii ja ne tulee mahaa huomattavasti paremmin ku normi mammaleggarit. Suosittelen.

Meill kyllä toinen koira aavistaa tämän raskauden. On käyttäytnyt ihan kummasti pari päivää jo, välttelee mua eikä tuu ollenkaan lähelle ellei pyydä. Eilen illalla sitten tuli viereen seisomaan kun istuin sohvalla ja alkoi tosi kovasti tökkiä mun alamahaa kuonollaan, jota ei siis koskaan oo tehnyt aiemmin. Annettiin sen vaan haistella ja tökkiä (pieni koira siis kyseessä) eikä hätistelty sitä pois. Kai ne eläimet sitten vaistoaa asian, vaikka näin alussa ollaankin. :)

Mä lähden tänään viettämään joulua mun vanhempien luokse, ja luultavasti tänään kerron omille vanhemmilleni asiasta. Lähinnä siksi, että ruokapuoli hoituu siten tässä loman aikana, ettei ne luule mun alkaneen nirsoksi :grin Olis ollut ihana säästää uutinen jouluaattoon, mutta en usko että saan suuni pidettyä kiinni sinne asti, heh. Mies kertoo omille vanhemmilleen vasta jouluaattona. Tehtiin np-ultran kuvista kortit, joihin kanteen kirjoitin, että "Valitettavasti medän lahja ei ehtinyt ihan jouluksi..." Ja sisäsivulle jatkoin, että "vaan se saapuu heinäkuussa!" ja vieressä ultrakuva. Paketoin ne vielä suklaarasian kanssa pakettiin, ettei ihan heti selviä. Jännittää, miten omat vanhemmat ekaan lapsenlapseen suhtautuvat. :)

Onko muilla vielä asia kertomatta omille vanhemmille?

Mie en oo vielä kertonut. Mutta ihan lähipäivinä sen teen, kotopuolessa kun nyt oon. Ihan ensiksi haluan kuitenkin siskoillein kertoa...

Mullakin on Sannie istukka edessä, mutta silti oon ihan littana... ehkä on yksilöllistä :)

Me on kerrottu jo vanhemmille ja sukulaisille ja parhaille kavereille. Töissäkin 3 opettajaa arvasi, että olen raskaana... varmaan 4vko sairasloman takia... No nyt jo menossa 13 raskausviikko ja np-ultrassa kaikki hyivn, niin nyt voidaan mun puolesta kertoa kelle vaan.

Mulla on kamalan ruma olo x) Toivottavasti se raskausajan hehku tulee mullekin jossain vaiheessa ;)

Mullakaan ei kohtu vielä tunnu mutta tää turvotus! Kun syön jotain niin maha turpoo sen kokoseks ku olin ekan kohdalla viimesilläni, ihan järkyttävää! Sit tää ainanen närästys tekee musta hullun... Rennie on ollu kovassa käytössä. Lääkärin aikaa odotellessa et se voi kirjottaa jtn vahvempia mömmöjä. Mulla ollu käytössä somacit kun mahahaava ollu pari kertaa ja alkavia muutama, mutta nyt ei saa niitäkään syödä.. Mitenköhän mun käy ku syön lanttulaatikkoa, räjähän varmaa seinille :laughing005

Takaisin